جواد فروغی اولین طلای المپیک کاروان ایران را گرفت

به گزارش مرد کوچک، خبرنگاران: جواد فروغی تیرانداز کشورمان در فینال ماده 10 متر تپانچه مقتدرانه و با اختلاف امتیاز مناسب به مقام قهرمانی المپیک 2020 رسید.

جواد فروغی اولین طلای المپیک کاروان ایران را گرفت

این مدال اولین مدال المپیکی تاریخ ایران در رشته تیراندازی به شمار میرود.

او پیش از این در مرحله مقدماتی با امتیاز 580.25 و قرارگیری در رده پنجم به فینال این ماده راه پیدا نموده بود. فروغی بزرگترین ورزشکار کاروان ایران، دارای سه فرزند و پرستار است. این ورزشکار 42 ساله و ایلامی بعد از کسب مدال طلا سجده شکر بر جای گذاشت و سایر ورزشکاران به او تبریک گفتند.

در فینال این ماده ورزشکاران کشور های ایران، هند، چین، آلمان، اوکراین، کره و صربستان حضور داشتند که دامیر صربستانی نقره و ژانگ وی چینی سوم شد.

فروغی با کسب دو مدال طلای جام جهانی هند و کرواسی در صندلی نخست رنکینگ فدراسیون جهانی واقع شده است.

نجمه خدمتی و هانیه رستمیان ملی پوشان تیراندازی ایران هم در سالن حضور دارشتند تا فینال جواد فروغی را از نزدیک دیدن کردند.

تیراندازی ایران در بازی های المپیک 2020 توکیو 6 نماینده در دو ماده تفنگ و تپانچه دارد. پیش از این فاطمه کرم زاده و آرمینا صادقیان در ماده تفنگ بادی زنان در رده های 23 و 30 ایستادند.

مهیار صداقت در ماده تفنگ بادی مردان و هانیه رستمیان در ماده تپانچه بادی زنان فردا در سومین روز از این رقابت ها در خط آتش قرار می گیرند.

مسابقات تیراندازی المپیک توکیو از شنبه دوم تا یازدهم مرداد ادامه دارد. نجمه خدمتی، آرمینا صادقیان، فاطمه کرم زاده، مهیار صداقت، جواد فروغی و هانیه رستمیان اسامی تیراندازان ایرانی حاضر در المپیک توکیو است.

ثبت رکورد المپیک به وسیله جواد فروغی

جواد فروغی که در فینال تپانچه بادی بازی های المپیک 2020 به مدال طلا رسیده بود توانست اولین رکورد المپیک را هم در این ماده به نام خود ثبت کند. پیش از این هیچ ورزشکاری در این ماده برترین رکورد در المپیک ثبت ننموده بود.

جواد فروغی تنها نماینده ایران در تپانچه بادی مردان است که توانست در نخستین روز ایران را صاحب نخستین مدال تاریخ تیراندازی کند.

لحظه پیروزی جواد فروغی و کسب اولین طلای المپیک تاریخ ایران در رشته تیراندازی

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

منبع: فرارو
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1707

به "جواد فروغی اولین طلای المپیک کاروان ایران را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جواد فروغی اولین طلای المپیک کاروان ایران را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید