توپ جنجالی دست خدای مارادونا به فروش رفت

به گزارش مرد کوچک، دیه گو مارادونا در جام جهانی 1986 مکزیک در ملاقات تیم های ملی آرژانتین و انگلیس یکی از جنجالی ترین صحنه های تاریخ جام جهانی را خلق کرد.

توپ جنجالی دست خدای مارادونا به فروش رفت

مارادونا در آن مسابقه که به علت درگیری نظامی دو کشور با تنش زیادی همراه بود در یک صحنه وقتی در محوطه جریمه انگلیس به هوا پرید توپ را با استفاده از دست وارد دروازه سه شیرها کرد و داور متوجه این خطا نشد و گل آرژانتین را پذیرفت. مارادونا بعد از مسابقه اعتراف کرد که از دستش استفاده نموده است ولی از عبارت دست خدا استفاده کرد تا این گل برای همواره به این نام معروف گردد.

امروز در یک حراجی در شهر لندن توپی که در آن صحنه به وسیله مارادونا با دست وارد دروازه انگلیس شده بود به قیمت 2.4 میلیون دلار فروخته شد. در حراجی برگزار شده کسی که روی صحنه رفت تا این توپ را معرفی کند همان داوری بود که در جریان مسابقه نتوانسته بود خطای مارادونا را تشخیص دهد.

علی بن ناصر، داور بازنشسته تونسی، قضاوت ملاقات آرژانتین و انگلیس در یک چهارم نهایی جام جهانی 1986 را بر عهده داشت. توپ سی و شش ساله فراوری شده به وسیله آدیداس از همان زمان تا امروز در اختیار او بود.

داور بازنشسته تونسی امروز در حراجی باد آکشنز در شهر لندن این توپ تاریخی را به قیمت 2 میلیون پوند معادل 2.4 میلیون دلار به فروش گذاشت و به سرعت آن را فروخت.

منبع: ورزش سه

منبع: فرارو
انتشار: 25 آبان 1401 بروزرسانی: 25 آبان 1401 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2142

به "توپ جنجالی دست خدای مارادونا به فروش رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توپ جنجالی دست خدای مارادونا به فروش رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید