توقیف 2 قایق بحرینی از سوی گارد ساحلی قطر

به گزارش مرد کوچک، به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیاالیوم، وزارت کشور بحرین امروز چهارشنبه خاطرنشان کرد که گارد ساحلی قطر دو قایق وابسته به گارد ساحلی این کشور را توقیف نموده است.

توقیف 2 قایق بحرینی از سوی گارد ساحلی قطر

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

در بیانیه وزارت کشور بحرین آمده است: در ساعت 13 به وقت محلی در جریان مشارکت دو قایق گارد ساحلی در تمرینی در شمال فشت الدیبل سه گشتی گارد ساحلی و مرز دریایی قطری این دو قایق بحرینی را هنگام بازگشت از ماموریتشان توقیف نموده اند.

وزارت کشور بحرین این اقدام قطر را مغایر با توافق امنیتی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و در تضاد با قوانین بین المللی و قانون دریانوردی بین المللی دانست.

لازم به ذکر است که تنش میان قطر و چهار کشور عربی عربستان، امارات، بحرین و مصر از 5 ژوئن 2017 آغاز شد. با وجود گذشت چند سال از آغاز بحران خلیج فارس، عربستان و امارات نتوانسته اند حتی به رغم تمامی کوشش های خود، قطر را وادار به تسلیم در برابر خواسته های خود نمایند.

دوحه توانست در عوض آن ها را به چالش بکشد، موفقیت های مالی کسب کند و این موارد در کنار زوال وجهه بین المللی سعودی ها و اماراتی ها، فرصت های بیشتری برای برتری یافتن اهمیت منطقه ای دوحه فراهم نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1256

به "توقیف 2 قایق بحرینی از سوی گارد ساحلی قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقیف 2 قایق بحرینی از سوی گارد ساحلی قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید