تصویب 300 طرح تحقیقاتی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

به گزارش مرد کوچک، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر افشین زرقی با اعلام این خبر اضافه کرد: تمهیداتی اجرا شده که پژوهشگران دانشگاه بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن، پروپوزال های تحقیقاتی خود را برای اخذ کد اخلاق به معاونت پژوهشی ارایه نمایند.

تصویب 300 طرح تحقیقاتی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تصویب پروپوزال های تحقیقاتی در کمیته اخلاق منوط به تصویب و تایید محتوای علمی تحقیق است، آنالیز و ارائه مصوبه شوراهی پژوهشی در مراکز تحقیقاتی یا دانشکده ها شرط لازم برای دریافت کد اخلاق است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه ارایه کد اخلاق به وسیله سامانه ملی کداخلاق با اتصال اتوماتیک به سامانه پژوهان دانشگاه انجام می گردد، گفت: ضروری است تمام طرح های تحقیقاتی و انتها نامه ها در سامانه پژوهان دانشگاه ثبت شوند و امکان ارایه کداخلاق به صورت دستی فراهم نیست.

وی اضافه کرد: فرایند ثبت پروپوزال تحقیقاتی، آنالیز، تصویب و ارائه کد اخلاق به صورت کاملا الکترونیکی و غیر حضوری انجام می گردد.

زرقی ادامه داد: در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی 16 کمیته اخلاق تشکیل شده است که از این حیث در دانشگاه های علوم پزشکی کشور سرآمد هستیم و همین امر موجب توزیع مناسب طرح های تحقیقاتی و تسریع در فرایند رسیدگی به طرح های تحقیقاتی شده است.

وی درباره انتها نامه ها نیز شرح داد: با توجه به ابلاغیه وزارت بهداشت، تمامی انتها نامه ها ملزم به اخذ کد اخلاق قبل از آغاز فرایند اجرایی پروژه است که در این زمینه نیز پس از تصویب گروه های آموزشی، اخذ کد اخلاق در کمیته های اخلاق انجام می گردد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اضافه کرد: طرح های تحقیقاتی با موضوع شبیه سازی، سلول درمانی، سلول های بنیادی و مطالعات بین المللی صرفا در کمیته دانشگاهی اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی آنالیز و تصویب می شوند.

وی یادآور شد: همچنین با توجه به شیوع بیماری کرونا، جلسات کمیته های اخلاق به صورت مجازی از سال 99 به صورت منظم برگزار شده تا خللی در فرایند آنالیز و تصویب پروپوزال های تحقیقاتی و انتها نامه ها پیش نیاید.

زرقی تاکید نمود: با توجه به الزام مجلات برای اخذ تاییدیه کمیته اخلاق از پژوهشگران، اخذ کد اخلاق صرفا قبل از آغاز مراحل اجرایی طرح باید انجام گردد.

وی گفت: کمیته های اخلاق دانشگاه شامل کمیته های دانشگاهی اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی مرکز تحقیقات پوست، پژوهشکده سل و بیماری های ریوی مسیح دانشوری، انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور، دانشکده پزشکی، مرکز تحقیقات چشم پزشکی و دانشکده داروسازی و پرستاری و مامایی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1224

به "تصویب 300 طرح تحقیقاتی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب 300 طرح تحقیقاتی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید