از جزئیات اجرای برنامه های آموزشی ترم تحصیلی تازه تا انتصاب سرپرست دفتر وزارت علوم

به گزارش مرد کوچک، برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

از جزئیات اجرای برنامه های آموزشی ترم تحصیلی تازه تا انتصاب سرپرست دفتر وزارت علوم

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، حوزه آموزش و پژوهش در هفته ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

برگزاری حضوری کلاس ها تا تکمیل واکسیناسیون دانشجویان منتفی است

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم گفت: طبق توافق وزارتخانه های علوم و بهداشت، واکسیناسیون اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه ها در مرداد ماه انجام شد و فقط بخشی از آن به جای مانده که هم اکنون در حال اجرا است. بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، زمان آغاز واکسیناسیون دانشجویان از نیمه دوم شهریورماه است و از نظر وزارت علوم، در این زمینه وقفه ای ایجاد نشده است. با توجه به اینکه واکسیناسیون دانشجویان تا مهرماه کامل نمی گردد و بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، آموزش ها حضوری نیست.

جزئیات اجرای برنامه های آموزشی و نحوه بازگشایی دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور طی نامه ای به روسای دانشگاه / دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، نحوه بازگشایی دانشگاه های تابعه را معین کرد.

زمان انتخاب واحد ثبت نام شدگان دوره دکتری تخصصی دانشگاه پیغام نور اعلام شد

امیرحسین بهروز مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیغام نور گفت: انتخاب واحد کلیه ثبت نام شدگان دوره دکتری تخصصی دانشگاه پیغام نور از 10 لغایت 23 شهریورماه امسال به وسیله سامانه گلستان انجام می گردد.

بخش مهارت در سرفصل های درسی گنجانده گردد

محمدعلی زلفی گل وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری درخصوص تغییر سرفصل های دروس دانشگاهی متناسب با بازار کار موجود در جامعه گفت: دانشگاه های فنی و حرفه ای و علمی کاربردی جزو دانشگاه های مهارتی کشور هستند. قصد داریم دامنه فعالیت دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور را ارتقا و توسعه دهیم، در زمینه رشته های دانشگاهی هم ضروری است سرفصل های دروس بازنگری و به روز شوند و بحث مهارت در آن ها دیده گردد.

610 میلیارد ریال به توسعه امور زیربنایی دانشگاه فنی و حرفه ای اختصاص یافت

ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: در بودجه مصوب 1400 سازمان برنامه و بودجه کشور مصوب مجلس شورای اسلامی، اعتبار تعمیر و تجهیز دانشگاه فنی و حرفه ای به مبلغ 2800 میلیارد ریال مشخص شده که از این مبلغ 1680 میلیارد ریال جهت انجام امور زیر بنایی و مبلغ 1120 میلیارد ریال جهت توسعه کارگاه ها و آزمایشگاه به استناد شاخص های سند تجهیزات کارگاه ها و آزمایشگاه ها و براساس تخصیص توزیع خواهد شد.

تمام کلاس های ترم آینده دانشگاه پیغام نور الکترونیکی برگزار می گردد

امیرحسین بهروز مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیغام نور گفت: با توجه به پیگیری های مکرر دانشجویان و نگرانی آن ها برای بیماری کرونا، دانشگاه پیغام نور به منظور حفظ سلامت و آرامش روحی دانشجویان ترم آینده را هم به صورت کاملاً الکترونیکی برگزار می نماید.

دفترچه سوالات آزمون های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی منتشر شد

کلید اولیه و دفترچه سوالات تمام رشته های شصت و هشتمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی و کلید اولیه و دفترچه سوالات تمام رشته های سی و پنجمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد. آزمون های شصت و هشتمین دوره دانشنامه تخصصی و سی و پنجمین دوره دانشنامه فوق تخصصی پزشکی در روز های 11 تا 14 شهریور با حضور حدود 5 هزار داوطلب در 10 دانشگاه علوم پزشکی برگزار گردید.

علی شمسی پور مشاور وزیر و سرپرست دفتر وزارت علوم شد

با حکم محمدعلی زلفی گل وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، علی شمسی پور به اسم مشاور وزیر و سرپرست دفتر وزارتی منصوب شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1761

به "از جزئیات اجرای برنامه های آموزشی ترم تحصیلی تازه تا انتصاب سرپرست دفتر وزارت علوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از جزئیات اجرای برنامه های آموزشی ترم تحصیلی تازه تا انتصاب سرپرست دفتر وزارت علوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید