تایوان برای دومین روز متوالی چین را به نقض حریم هوایی اش متهم کرد

به گزارش مرد کوچک، تایوان برای دومین روز نیروی هوایی چین را به نقض حریم هوایی اش همزمان با ورود ناو هواپیمابر آمریکایی به دریای چین جنوبی متهم کرد.

تایوان برای دومین روز متوالی چین را به نقض حریم هوایی اش متهم کرد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع تایوان گفت، 15 فروند هواپیمای چینی از جمله 12 جنگنده امروز، یکشنبه وارد بخش جنوب غربی منطقه دفاع جنوبی تایوان شدند.

وزارت دفاع تایوان نقشه ای را منتشر کرد که مدعی است این هواپیماها در حریم هوایی آب های حد فاصل بین بخش جنوبی تایوان و جزایر پراتاس تحت کنترل آن در دریای چین جنوبی به پرواز درآمده اند.

این اظهارنظر همزمان با بیانیه ارتش آمریکاست که امروز گفت، ناو هواپیمابر تئودور روزولت به همراه ناوگروه همراهش برای ترغیب آزادی دریانوردی وارد آب های دریای چین جنوبی شده است.

از سوی دیگر، ند پرایس، سخنگوی وزیر خارجه آمریکا تاکید نمود، حمایت آمریکا از تایوان به رغم کوشش های ارعاب چین که تعدادی از جنگنده هایش را در حریم هوایی جزیره به پرواز درآورد، همانند صخره ای مستحکم خواهد ماند.

او اشاره نمود: کوشش کنونی جمهوری خلق چین در به وحشت انداختن همسایگانش از جمله تایوان با نگرانی ملاحظه می گردد و ما از پکن می خواهیم فشارهای نظامی، دیپلماتیک و مالی علیه این جزیره را متوقف کند.

این نخستین موضع گیری آمریکا در قبال تایوان از زمان روی کار آمدن جو بایدن، طی هفته جاری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1454

به "تایوان برای دومین روز متوالی چین را به نقض حریم هوایی اش متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایوان برای دومین روز متوالی چین را به نقض حریم هوایی اش متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید