تور چین ارزان: وزیر دفاع تایوان:تنش ها با چین بدترین در40 سال گذشته است،چین 2025می تواند یک حمله تمام عیار کند

به گزارش مرد کوچک، وزیر دفاع تایوان امروز (چهارشنبه) و چند روز پس از پرواز بی سابقه هواپیماهای چینی به منطقه دفاع هوایی این جزیره، گفت: تنش های نظامی با چین در بدترین حالت خود در بیش از 40 سال گذشته قرار گرفته است.

تور چین ارزان: وزیر دفاع تایوان:تنش ها با چین بدترین در40 سال گذشته است،چین 2025می تواند یک حمله تمام عیار کند

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، تنش ها بین تایپه با پکن که مدعی مالکیت این جزیره است، شدت گرفته و جنگنده های نظامی چینی بارها در حریم دفاع هوایی معین تایوان پرواز نموده اند.

تایوان گزارش نموده که در طول چند روز گذشته که از آدینه شروع شده، نزدیک به 150 جنگنده ارتش چین وارد حریم دفاع هوایی تایوان شده و دولت تایپه می گوید این بخشی از تداوم سیاست ارعاب و تهدید دولت پکن محسوب می گردد.

چیو کو-چنگ، وزیر دفاع تایوان در پاسخ به سوال یکی از قانونگذاران درباره تنش های کنونی نظامی با پکن در مجلس این کشور گفت: اوضاع کنونی بدترین حالت ممکن در طول 40 سال گذشته از زمان پیوستن من به ارتش تایوان است. بعلاوه خطر بروز اقدامی اشتباه در سراسر تنگه حساس تایوان وجود دارد.

وی به کمیته آنالیز مجلسی مسئول رسیدگی به هزینه های ویژه نظامی به ارزش 8.6 میلیارد دلار برای تسلیحات ساخت تایوان شامل ناو و موشک گفت: برای من به اسم یک فرد نظامی فوریت رویارویی و رسیدگی به تنش موجود وجود دارد.

چین می گوید، تایوان را در صورت لزوم با زور تحت حاکمیت خود برمی گرداند و تایوان هم می گوید یک کشور مستقل است و از آزادی و دموکراسی خود دفاع نموده و چین را مسئول و مقصر این تنش می داند.

وزیر دفاع تایوان بعلاوه اظهار داشت، چین در حال حاضر توانایی حمله به تایوان را دارد و تا سال 2025 قادر به حمله در مقیاس کامل خواهد بود.

وی اضافه کرد: تا سال 2025، چین هزینه و استهلاک را به کمترین مقدار خود خواهد رساند. در حال حاضر این ظرفیت را دارد، اما به راحتی جنگی را شروع نخواهد کرد چرا که باید بسیاری از موارد دیگر را در نظر گرفت.

وی در مصاحبه با روزنامه چاینا تایمز گفت: چین اکنون قادر است ، اما در سه سال آینده کاملاً آماده حمله است. تا سال 2025 ، چین هزینه ها و مشکلاتش را به کمترین مقدار می رساند. او اکنون ظرفیت دارد ، اما به راحتی نمی تواند جنگی را شروع کند ، زیرا باید موارد دیگر را هم در نظر گرفت.

اظهارات چیو در حالی صورت گرفت که قانونگذار تایوان لایحه بودجه دفاعی 240 میلیارد دلار (8.6 میلیارد دلار) را مورد آنالیز قرار داد. حدود دو سوم آن صرف خرید تسلیحات ضد کشتی مانند سامانه های موشکی زمینی می گردد که شامل 148.9 میلیارد دلار برای فراوری انبوه موشک های داخلی و کشتی های با عملکرد بالا می گردد.

آمریکا به اسم اصلی ترین تامین کننده نظامی تایوان بار دیگر بر تعهداتش در قبال این جزیره تاکید نموده و بعلاوه چین را مورد انتقاد قرار می دهد. پکن، سیاست های واشنگتن را در حمایت از تایوان با فروش تسلیحات و اعزام ناو به وسیله تنگه تایوان عامل اصلی افزایش تنش ها می داند.

هزینه های نظامی ویژه تایوان در پنج سال آینده بیشتر صرف تسلیحات دریایی از جمله تسلیحات ضد کشتی مانند سیستم های موشکی زمینی خواهد شد.

تایوان بعلاوه روز سه شنبه گزارش کرد که یک جنگنده نیروی هوایی چین وارد حریم دفاع هوایی اش شده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1800

به "تور چین ارزان: وزیر دفاع تایوان:تنش ها با چین بدترین در40 سال گذشته است،چین 2025می تواند یک حمله تمام عیار کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: وزیر دفاع تایوان:تنش ها با چین بدترین در40 سال گذشته است،چین 2025می تواند یک حمله تمام عیار کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید