تاکید روسیه و ایتالیا بر حل مسالمت آمیز بحران لیبی، وزیران 4 کشور اروپایی به طرابلس می روند

به گزارش مرد کوچک، رئیس جمهوری روسیه در جریان گفت وگوی تلفنی با نخست وزیر ایتالیا به آنالیز بحران لیبی و لزوم حل بحران این کشور به صورت مسالمت آمیز پرداخت.

تاکید روسیه و ایتالیا بر حل مسالمت آمیز بحران لیبی، وزیران 4 کشور اروپایی به طرابلس می روند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، کرملین گفت، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا با یکدیگر به صورت تلفنی گفت وگو کردند.

دو طرف در جریان این تماس تلفنی تاکید کردند که بحران لیبی باید به صورت صلح آمیز حل گردد.

پوتین و کونته همچنین در مورد پرونده سوریه و نتایج نشست نرماندی با موضوع اوکراین به بحث و گفتگو پرداختند.

این تماس تلفنی پس از آن صورت گرفت که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز پنج شنبه گفت که کشورش بنا به درخواست طرابلس در نزدیک ترین زمان ممکن که احتمالا ماه آینده میلادی باشد، به لیبی نیرو اعزام خواهد نمود.

از سوی دیگر، دولت وفاق ملی لیبی گفت که وزیران خارجه ایتالیا، آلمان، انگلیس و فرانسه در هفتم ژانویه به طرابلس سفر خواهند کرد.

از سوی دیگر، مارینا سیرینی، معاون وزیر خارجه ایتالیا گفت، وضعیت لیبی همچنان بسیار نگران کننده است و احتیاج مبرمی به جلوگیری از مداخله طرف های خارجی موثر در بحران لیبی وجود دارد.

وی در ادامه اضافه کرد: ما باید اهتمام ویژه ای به ممانعت از ایجاد بی ثباتی و وخامت وضعیت امنیتی در این کشور بکنیم.

معاون وزیر خارجه ایتالیا گفت: در روزهای اخیر وزیر خارجه و نخست وزیر ایتالیا با رهبران اکثر کشورهای ذی ربط تماس های تلفنی متعددی در مورد لیبی برقرار کردند و در جریان این تماس های تلفنی بر لزوم پایبندی جامعه جهانی به برقراری آتش بس و ممانعت از مداخله طرف های خارجی موثر در لیبی تاکید شد.

وی همچنین عنوان نمود: هرگونه تنش نظامی جدید در لیبی به ویژه در اطراف طرابلس، منجر به قربانی شدن لیبیایی ها به ویژه قربانی شدن غیرنظامیان می گردد.

بعد از سال 2011 میلادی که معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی در جریان ناآرامی ها با حمایت ناتو بعد از چهار دهه ماندن در قدرت برکنار و کشته شد، این کشور نفت خیز بحران های جدیدی به خود دید. لیبی از آن موقع شاهد ظهور دو رقیب در کرسی قدرت بوده است؛ خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی در قسمت شرق این کشور و دیگری دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 575

به "تاکید روسیه و ایتالیا بر حل مسالمت آمیز بحران لیبی، وزیران 4 کشور اروپایی به طرابلس می روند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید روسیه و ایتالیا بر حل مسالمت آمیز بحران لیبی، وزیران 4 کشور اروپایی به طرابلس می روند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید