اجرای طرح سلامت نوروزی از اواخر اسفند

به گزارش مرد کوچک، خبرنگاران/گیلان مدیر مرکز اورژانس گیلان از اجرای طرح سلامت نوروزی از اواخر اسفند اطلاع داد و گفت: کنترل امور بهداشتی اماکن عمومی و رستوران ها در ایام عید تشدید می گردد.

اجرای طرح سلامت نوروزی از اواخر اسفند

پیمان اسدی عصر امروز در جلسه ستاد خدمات سفر استان گیلان که در استانداری برگزار گردید، با بیان اینکه طرح سلامت نوروزی از اواخر اسفندماه 98 شروع می گردد و تا انتها تعطیلات عید ادامه دارد، گفت: مراکز درمانی اورژانس به مسافران خدمات پیش بیمارستانی ارائه می نمایند و در صورت لزوم بیمار را به مرکز سطح بالا انتقال می دهد.

وی با اشاره به انجام اولین ماموریت اورژانس هوایی گیلان طی امروز به منظوز انتقال بیمار آستارایی به بیمارستان پورسینای رشت، اظهار کرد: کنترل امور بهداشتی اماکن عمومی و رستوران ها در ایام عید تشدید می گردد.

مدیر مرکز اورژانس 115 گیلان با بیان اینکه کلیه مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان آماده باش 24 ساعته هستند، اظهار داشت: با توجه به تعطیلی مطب های خصوصی در ایام نوروز، مراکز اورژانس اقدام به ارائه خدمات درمانی و تشخیصی می نمایند. همچنین دو مرکز دندانپزشکی نیز فعال است.

اسدی از فعال سازی 50 درصد ظرفیت مراکز درمانی و بیمارستان های بخش خصوصی در ایان تعطیلات نوروز اطلاع داد و متذکر شد: در سطح استان 62 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی و اورژانس 115 داریم. همچنین در نوروز 99 30 اکیپ سلامت نوروزی در ورودی شهرها مستقر می گردد و به ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی می پردازد.

وی با بیان اینکه در طرح سلامت نوروزی سال جاری 12 هزار و 659 مورد ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی انجام دادیم، اظهار داشت: کل مراجعین به مراکز درمانی 111 هزار و 576 مورد اعم از سرپایی و بستری بود که 2931 مورد بستری بیمار و 1669 مورد جراحی داشتیم.

مهدی ولی پور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز، برنامه های این دستگاه را در دو بخش پیشگیری و امداد و نجات دانست و اضافه نمود: عمده خدمات هلال احمر در حوزه آموزش همگانی به مردم است لذا در ایام نوروز با یاری 1000 عضو جوان هلال احمر مستقر در مبادی شهرها اقدام به ارائه آموزش به مسافران می کنیم.

وی با اشاره به وجود 44 پایگاه هلال احمر در گیلان با حضور 1000 امدادگر، گفت: یکصد دستگاه خودروی امدادی و یک فروند بالگرد امدادی داریم. همچنین داروخانه های شبانه روزی هلال احمر تجهیز شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 756

به "اجرای طرح سلامت نوروزی از اواخر اسفند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح سلامت نوروزی از اواخر اسفند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید