آیا ویروس کرونا 8 ساعت در هوا باقی می ماند؟

به گزارش مرد کوچک، تخمین های به دست آمده از پژوهش های علمی حاکی از پایداری ویروس جدید کرونا در هوا و سطوح مختلف، بسیار مشابه ویروس SARS است که در سال 2000 شیوع پیدا کرد.

آیا ویروس کرونا 8 ساعت در هوا باقی می ماند؟

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، از سوالاتی که از ابتدای شیوع کرونا مطرح شد چگونگی نحوه انتقال این ویروس از طریق هوا و سطوح مختلف بود. برخی از دانشمندان و محققین فرضیه ماندگاری ویروس کویید 19 را در هوا مطرح کردند در این زمینه بررسی های یک تحقیق علمی که در شماره آخر مجله پزشکی معتبر NEJM آمریکا منتشر شد نشان می دهد که انتقال SARS-CoV-2 که نام جدید ویروس کووید 19 (کرونا) است از طریق هوا امکان پذیر است.

همچنین محققین موسسه ملی بهداشت آمریکا در دو دانشگاه این کشور با بررسی کویید 19 در شرایط آزمایشگاهی یکسان با دمای بین 21 تا 23 درجه و رطوبت برابر، در چند سطح مورد سنجش و ارزیابی قرار دادند. یکی از تاکیدات مهم محققین دانشگاه پرینستون و کالیفرنیا نابرابری آزمایشگاهی با شرایط بیرون در کوچه و خیابان است. خروجی نتایج این تحقیق نشان می دهد که پایداری ویروس کرونا در هوا سه ساعت، بر روی فولاد استیل 72 ساعت، سطوح پلاستیکی 72 ساعت و مس چهارساعت است.

تخمین های به دست آمده از این پژوهش حاکی از پایداری ویروس جدید کرونا در سطوح مختلف بسیار مشابه ویروس SARS است که در سال 2000 شیوع پیدا کرد. داده های منتشر شده میزان پایداری ویروس کرونا در هوا و روی سطوح فلزی در کنترل بیماری بسیار کمک می کند زیرا به مردم که در فضای خانگی فعالیت می نمایند یا در خیابان ها به انجام فعالیت های روزانه خود مشغولند می توانند دقیق تر فضای پیرامونی خود را ضدعفونی نمایند. به عنوان مثال در صورت سرفه فرد مبتلا به کرونا در کنار بسته غذایی در صورت تهیه آن ویروس تا حداقل 24 ساعت بر روی بسته ها یا پاکت های تهیه شده از بازار باقی می ماند. برای همین لازم است تا بسته های تهیه شده از بیرون را به مدت 2 تا 3 روز خارج از منزل گذاشته تا ویروس های موجود در سطوح پلاستیکی از بین برود.

اما باقی ماندن ویروس کرونا در هوا پیچیده تر از باقی ماندن ویروس بر روی سطوح است پژوهش های موجود نشان می دهد که کرونا می تواند تا مدت زمان 3 ساعت در دماهای 21 تا 23 درجه در هوا زنده بماند. با گذشت زمان از مقدار ویروس کاسته می شود و مقدار زیاد ویروس در اوایل آن سه ساعت قابل شناسایی است اما لازم است اشاره شود که پس از یک ساعت از انتشار ذرات ویروس در هوا، میزان ذرات و شدت ویروس کاهش می یابد. اما این موضوع لزوما به معنای امکان انتقال ویروس از طریق هوا نیست ولی تا به امروز مسجل شده که در صورت عطسه یا سرفه یک فرد مبتلا به کرونا در محیط هایی کوچک، امکان ابتلای افراد نزدیک به آن از طریق تنفس در هوا وجود دارد. با این حال پژوهشگران هنوز تخمین دقیقی از فاصله لازم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا وجود ندارد از این رو توصیه می شود که افراد در مکان های مختلف فاصله یک و نیم تا دومتری را حفظ نمایند.

انتهای پیام/4141

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 889

به "آیا ویروس کرونا 8 ساعت در هوا باقی می ماند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ویروس کرونا 8 ساعت در هوا باقی می ماند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید