دستگاه تولید ازون با کاربری ضدعفونی سطوح آلوده آماده ورود به بازار

به گزارش مرد کوچک، عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز مطرح نمود که خط تولید دستگاه تولید ازون آماده و مجوزهای لازم نیز دریافت شده است.

دستگاه تولید ازون با کاربری ضدعفونی سطوح آلوده آماده ورود به بازار

کامیار حیدرنژاد در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران در تبریز با اشاره به تولید یک طرح پیشنهادی برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با نام دستگاه تولید ازون و یا اکسیژن فعال اظهار کرد: ازون از جمله گازهایی است که سال هاست در صنعت غذا و صنایع مختلف دیگر ازجمله پزشکی، تصفیه آب و آب و فاضلاب کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه کشور ما نیز در چند ماه اخیر با مشکلاتی ازجمله مقابله با ویروس کرونا و راه های پیشگیری از آن روبرو است، اضافه کرد: این ویروس در محیط، سطوح و مواد غذایی می تواند موجود باشد، از شخص ناقل نیز به دیگران انتقال پیدا کند و عموم افراد به خطرات این ویروس آگاه هستند.

عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز شرح داد: اکنون با طرحی که به دانشگاه پیشنهاد شد، قرار است در مواد خوراکی و سایر بسته هایی که از بیرون تحویل گرفته می شود و به داخل منزل انتقال می یابد ازجمله میوه و سبزیجات، این ویروس از روی سطوح از بین برده شود.

هیچ کس از خطرات گاز ازون و تأثیرات منفی آن بر ریه آگاه نیست

حیدرنژاد با اشاره به تولید بی رویه گاز ازون و دستگاه تولیدکننده آن در کشور بیان نمود: متأسفانه هیچ کس از خطرات این گاز و تأثیرات منفی آن بر ریه آگاه نیست.

وی با تاکید بر اینکه ساخت دستگاه ازون بسیار ساده است؛ اما توسط شرکت های تولیدکننده باید اصول صحیح کاربرد این دستگاه را در بروشور و کاتالوگ های خود اعلام کنند، گفت: درست است که ازون در یک میزان و اندازه ای می تواند ویروس کرونا را از بین ببرد؛ اما سطح آن ویروس بسیار مهم است.

عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز ادامه داد: اخیراً دیده شده است که محفظه هایی را برای تولید ازون و ازبین بردن ویروس با عبور فرد از آن تولید کرده اند؛ اما غلظت ازونی که می تواند این ویروس را از بین ببرد در مدت زمان 10 دقیقه با غلظت 20 پی پی ام (PPM) در نظر گرفته اند، در صورتی که استانداردهای دنیای و بین المللی می گوید که شخص نباید در محیطی که بیش از پنج صدم پی پی ام ازون موجود است، وارد شود؛ زیرا اثرات مخرب زیادی دارد.

حیدرنژاد یادآور شد: دوز به کار گرفته شده در دستگاه تولیدی که با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و بخش خصوصی تولید می شود، بدون اثرات سوء روی مردم به ویژه بچه ها که خیلی سریع تحت تأثیر این ازون قرار می گیرند و به ریه آنها آسیب می رساند، است.

وی تأکید کرد: طرح تولیدی ما به شکل یک دستگاه پرتابل در حجم بسیار کوچک در اندازه 20 در 30 سانتیمتر است که کاربرد بسکمک دارد، حتی کفش فردی که از بیرون وارد منزل می شود، تحت تأثیر این گاز با میزان نرمال در طول 10 تا 15 دقیقه همه آلودگی های آن از بین می رود. این دستگاه می تواند میوه را نیز میکروب زدایی کند.

هدف گذاری تولید روزانه 200 دستگاه

عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با بیان اینکه امیدوار است این دستگاه به تولید برسد تا مزایای ازون دیده شود، متذکر شد: طرحی که با کمک و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی تبریز قرار است تولید شود، سیستم آن مقداری علمی تر خواهد شد و با کمک یک سرمایه گذار نیز روزانه 50 تا 60 دستگاه تولید خواهد شد؛ اما می توان به روزانه 200 دستگاه نیز افزایش داد.

حیدرنژاد با بیان اینکه هدف اصلی از تولید این دستگاه آگاهی رسانی به عموم در مورد کاربرد ازون است، اضافه کرد: تولید اینگونه دستگاه ها در دنیا تعریف شده است و صنایع نیز از آن استفاده می کنند اما شرکت ها در کشور ما مقداری بزرگنمایی کردند.

وی با بیان اینکه ازون اینگونه نیست که همه چیز را از بین ببرد، اضافه کرد: با وجود اینکه می توان این دستگاه را در بیمارستان و صنعت نصب کرد؛ اما برای استفاده آن در حضور انسان باید مقداری دقت شود؛ چراکه در یک شرایط خاص، ازون می تواند این ویروس را از بین ببرد و میزان بسیار زیاد این گاز برای انسان به ویژه بچه ها مضر است.

عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با تأکید بر اینکه باید به مردم واقعیت ها را گفت، اظهار کرد: ازون گاز طبیعی است که با ولتاژ بالا تولید می شود و مقدار ازون در کاربردهای مختلف متفاوت است.

خط تولید دستگاه تولید ازون آماده است

حیدرنژاد با اشاره به اینکه خط تولید این دستگاه آماده است به خبرنگاران گفت: دانشگاه به عنوان یک پشتوانه علمی محسوب می شود و مجوزهای لازم نیز دریافت شده است.

وی با تأکید بر اینکه کاربرد و مدت زمان ازون مهم است و باید علمی باشد، شرح داد: نباید به ملت و مراکز دانشگاهی مطالب خالی از پشتوانه علمی گفته شود.

عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز بیان نمود: این دستگاه خانگی تلقی می شود و سال هاست که در سایر کشورها کاربرد دارد و نیاز به اضافه کردنی های شیمیایی نیست، انگل و ویروس را از بین می برد؛ اما بستگی به میزان استفاده دارد.

4103/4062/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 967

به "دستگاه تولید ازون با کاربری ضدعفونی سطوح آلوده آماده ورود به بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه تولید ازون با کاربری ضدعفونی سطوح آلوده آماده ورود به بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید