شناسایی 23 فرد دارای کارت جعلی واکسن

به گزارش مرد کوچک، تهران (پانا) - مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت از شناسایی 23 نفر دارای کارت واکسن جعلی اطلاع داد.

شناسایی 23 فرد دارای کارت جعلی واکسن

علیرضا رحیم نیا در نشستی خبری درخصوص شکایت مطروحه در وزارت بهداشت با اشاره به بازرسی هایی که در زمینه واکسیناسیون صورت می گیرد، اظهار کرد: ما نظارت کامل و جامع در زمینه واکسیناسیون داریم و دوستانی از بازرسی در فرودگاه ها هستند و هر واکسنی که قصد دارد وارد گردد آنالیز می گردد و تا تحویل به دانشگاه ها ما در جریان هستیم.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت درباره مباحث مطرح شده مبنی بر فروش کارت واکسن، گفت: بحث فروش کارت واکسن بدون تزریق واکسن را هم آنالیز کردیم و موردی با یاری یکی از خبرگزاری ها شناسایی کردیم که مبلغی می گرفتند و کارت صارد می کردند ولی تعداد این کارت های صادر شده خیلی کم است که هیچ تاثیری در اعتماد عمومی به کارت واکسن ایجاد نمی نماید. در یک مورد 23 نفر دارای کارت واکسن جعلی شناسایی کردیم که در مقابل واکسیناسیون 120 میلیون دز بسیار ناچیز است. سامانه 190 وزارت بهداشت برای اعلام شکایات مردم بود که 6 خط داشت زیرا در این سامانه 190 جایی برای پزشکان دیده نشده بود و فقط مردم می توانستد از همکاران ما شکایت نمایند و ما این خط را ایجاد کردیم که اگر کادر درمان جایی مشکل داشتند بتوانند با لاین هفتم خط 190 موضوع را درمیان بگذارند.

وی اضافه نمود: در بخشی پفراینده های راکدی داشتیم که ارزش اقتصادی بالایی داشتند که به لطف خداوند پیگیری کردیم که حقوق مردم و بیت المال پایمال نگردد و مقام عالی وزارت قویا از ما در این زمینه حمایت می نمایند تا پفراینده ها به خاتمه برسد. بحث پرداخت هایی داشتیم که گاها به بعضی افراد انجام میشد و با همکاری چند معاونت این گلوگاه شناسایی شد و هیچ کس خارج از حقوق و اضافه کاری مصوب مبلغی دریافت نمی نماید و اگر موردی باشد تخلف است و سیستم های نظارتی ورود مینمایند.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت درباره رسیدگی به تخلفات شکل گرفته در حوزه طب سنتی در اوایل شیوع کرونا در کشور، گفت: عده ای در فضای مجازی هستند که مشکل ما با اینها است که می خواهند هرچیزی در فضای مجازی معرفی مینمایند را به راحتی مجوزدار نمایند که طب سنتی علمی ما هم با این افراد مشکل دارد. در خارج از دانشگاه ها می توانیم افراد غیرعلمی را به محاکم معرفی کنیم و در جریان هستید که با سرشاخه این افراد هم برخورد شد و مطبشان بسته شد، اما مردم باید اطلاعات خود را افزایش دهند، اینکه هرکسی بیاید ادعایی کند به معنای تایید فرد به وسیله مراجع ذی صلاح نیست. برخورد با اینها باید به نحوی باشد که زمینه سوء استفاد برچیده گردد.

رحیم نیا درباره شکایت هایی که به وزارت بهداشت می رسد نیز توضیح داد: شکایت هایی که از دانشگاه ها به دست ما می رسد بیشتر در رابطه با بحث استخدام های امتحانی بود که سال 1399 انجام شد و گویا بعضی حقوق در آن درنظر گرفته شده بود که بعضی در محاسبه امتیازات به آن اعتراض دارند. بحثهای تخلف اقتصادی را خودمان در پیش هستیم مثلا در یک مورد شناسایی شده است که در یکی از دانشگاه ها یک زمین بزرگی سند زمین به نام کس دیگری خورده است که خب خوشبختانه دوستان به موقع متوجه شدند و کار اداری را انجام دادند. یا یک پفراینده دیگری بود که یک زمین 21 هزار متری در یکی از نقاط بسیار خوب تهران هست که وابسته به دولت است که عملا با سوء استفاده می خواستند به نام افراد حقیقی سند بزنند که وزارت بهداشت وارد کار شدند و با حمایت مقام عالی وزارت تاحدود زیادی جلوی آن را گرفتیم. پفراینده های مهم که به نتیجه برسد به اطلاع مردم خواهیم رساند.

وی درباره عمده فعالیت سامانه 190، اعلام نمود: ما در بحث دارو که مردم هم تماس زیادی با ما دارند، مسائلی داریم. اطلاعات دارویی به روز نیست. مثلا مردم تماس میگیرند میخواهند ببینند دارو در کدام داروخانه وجود دارد که ما در لحظه نمی توانیم این اطلاعات را به مردم بدهیم که این هم به علت نقص در ارتباط سامانه ها است که در پی برطرف این مشکل هستیم. مباحث عمومی مثل عدم رعایت پروتکل ها و گزارشات مردمی به ما و اضافه دریافتی بعضی مطب ها جزو شکایات شایع است. هر تخلفی که انجام گردد در پیش می رویم. حساسیت در خصوص بیمارستان های خصوصی بیشتر است اما ارتباط کاری بیمارستان های دولتی با وزارت بهداشت علت بر این نمی گردد که اگر تخلفی صورت گرفت رسیدگی نکنیم و برخورد با بیمارستان ها به یک شکل انجام می گردد.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت اعلام نمود: در کرونا بعضی بیمارستان های خصوصی پای کار آمدند و خدمت کردند اما این دید نادرست وجود دارد که فکر می نمایند چون بیمارستان خصوصی هستند پس می توانند هر کاری که میخواهند انجام دهند. اگر کاری برای مریض لازم نباشد انجام گردد هزینه به بیمار تحمیل می نماید که از نظر ما به هیچ وجه مورد تایید نیست و برخورد می کنیم. در خصوص یکی از بیمارستانها گزارش دادند که مجبور می نمایند حتما بیمار همراه داشته باشد و همراه را از بیمارستان بگیرند که همان روز با بیمارستان برخورد شد. در بخش کرونا بیمار نمیتواند همراه داشته باشد و اگر خدمتی باید دریافت کند وظیفه بیمارستان است که تامین کند.

رحیم نیا درباره کیفیت داروهای فراوری داخل گفت: شرکت های دارویی که مواد دارویی فراوری می نمایند در هند و چین هستند و خیلی از کشورها مواد اولیه را از آنها دریافت مینمایند و ما تاجایی که بتوانیم از برترین شرکتها مواد را تهیه می کنیم. این مواد در کشور به شکل دارو تهیه می شوند، باید ذهنیت را عوض کنیم از قدیم یاد گرفتیم بگوییم هرچه در خارج تهیه می گردد کیفیت خوبی دارد و هرچه داخل فراوری می گردد کیفیت پایین دارد و باید این دیدگاه عوض گردد. ما خودمان هم که بیمار می شویم از همین دارو استفاده می کنیم.

وی درباره رسیدگی به تخلفات و چالش های امنیتی نسخه نویسی الکترونیک برای پزشکان و بیماران نیز گفت: یک بحث این بود که اینها باید حتما مجوز افتا (نوعی مجوز برای شروع به کار نسخه نویسی الکترونیک) را داشته باشند و بر اساس پرس و جوی ما اجازه دادند کار شروع گردد و درجریان کار مسائل امنیتی حتما بعدا برطرف گردد. روزهای گذشته دیدیم که اطلاعات افراد در فضای مجازی قابل انتشار است که هم با بیمه سلامت تماس گرفته شد که سریعا جلوی این اتفاق گرفته گردد، اینکه با یک کد ملی بتوان به تمام اطلاعات فرد دست یافت یک باگ بود که باید برطف گردد.

رحیم نیا در پاسخ به سوالی درباره تخلفات ارزی دارو و شرکت های تجهیزات پزشکی نیز اعلام نمود: عددی برای ارزش ارزی تخلفات ندارم ، تا تخلفات قطعی نگردد قابلیت اعلام ندارد و این پفراینده ها به وسیله بازرسی کل کشور در حال آنالیز است و یکی از دغدغه ها این است که پفراینده سریعا به نتیجه برسد که به مردم اطلاع بدهیم، پفراینده وجود دارد و به موقع معرفی می شوند. یک مشکل در تجهیزات پزشکی و دارو این بحث افزایش قیمت شرکتهای وارد نماینده است که واقعیت این است که اینها تقریبا به اندازه زیادی به وسیله دکتر دارایی (رییس سازمان غذا و دارو) آنالیز میگردد که اگر دارو و تجهیزات وارد می گردد با قیمت واقعی باشد.

وی درباره ورود مواد غذایی برگشت خورده صادراتی به سفره مردم نیز اظهار کرد: خیلی وقت ها برگشت خوردن مواد عذایی به علت سموم بیش از حد نیست، مثلا یک آلودگی خاصی بوده است که از نظر ما مسئله ای نداشته اما در کشور خاص مجاز شناخته نشده به همین علت این یک عدم هماهنگی بین وزارتخانه هایی که این کار را انجام می دهند با وزارت بهداشت است؛ چون فراوریات کشاورزی داخلی باید زیر نظر وزارت بهداشت باشند و اگر مجوز صادرات داشت می توانند کار را انجام دهند و ان شاءلله با هماهنگی بیشتر با وزارت صمت این مشکل حل گردد. اینکه القا شده که این محصولات سموم بیش از حد داشتند درست نیست و فقط یک سری آلودگی هایی داشته است که مثلا در یک مورد قارچ خاصی داشته که مسئله ای ایجاد نمینموده اما چون در پروتکل های آن کشور قابل قبول نبوده محصولات عودت داده شده است.

رحیم نیا توضیح داد: ما به هیچ عنوان سلامت مردم را با هیچ چیزی معامله نمیکنیم اگر چیزی مشکل داشته باشد اجازه توزیع آن داده نمی گردد. اگر محصولی شرایط عرضه نداشته باشد امحا می گردد.

وی بعلاوه در پاسخ به سوالی درباره انتشار تصویر بیماری در فضای مجازی در یکی از بیمارستانهای تهران و بیان دریافت وجوه غیرمتعارف از وی، گفت: روز گذشته تصویری در فضای مجازی منتشر شده است که بیماری در بیمارستانی بستری شده است با این عنوان که از او زیرمیزی خواسته اند. دریافت پول از بیمار خارج از حسابداری در هر بیمارستانی قطعا تخلف است. ولی پزشکی که در کلیپ از او صحبت می گردد با این که در بیمارستان آنکال نبوده است و چون گفته شده است که بیمار جانباز بوده است ایشان احساس وظیفه کردند که بیمار را ویزیت نمایند؛ ولی از طرف پزشک مربوطه پولی از بیمار درخواست نشده است. بیمار تصادفی بوده است که این بیماران به بیمارستان های خاصی فرستاده می شوند و اگر بخواهند به بیمارستان دیگری بفرایند ستاد حمایت از بیماران تصادفی هزینه را قبول نمی نماید و در راستای همین امر بیمارستان از ایشان مبلغی درخواست نموده و ایشان به عنوان زیرمیزی پزشک کلیپی پخش کردند و این درحالی است که پزشک مورد نظر انسان پاک دستی است. همزمان با احترام به حقوق مردم باید به حقوق پزشکان خدوم احترام بگذاریم. اگر بیمار تصادفی بخواهد به بیمارستان خصوصی برود خودش باید هزینه ها را پرداخت کند.

وی اضافه نمود: من بحث زیرمیزی را رد نمیکنم و نمیگویم کسی زیرمیزی نمی گیرد. یکی از سیاست های ما برخورد با زیرمیزی است و راهکاری هم پیشنهاد دادند که قرار است آنالیز گردد؛ ولی موضوع با جسارت به پزشک خدوم فرق دارد. این فرد 20 میلیون تومان به حساب بیمارستان واریز کردند که به معنای زیرمیزی نیست. اگر مردم میخواهند پولی برای درمان بدهند باید به حسابداری بیمارستان بدهند. این بیمار که از اردبیل به تهران آمده است یک شکستگی پایدار حلقه لگنی دارند که با استراحت در منزل بهبود می یابند و شاید تصور نموده اگر از شهرستان به تهران بیاید بر فرایند درمانش تاثیر گذار است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1959

به "شناسایی 23 فرد دارای کارت جعلی واکسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 23 فرد دارای کارت جعلی واکسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید