آغاز بررسی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی از یکشنبه هفته آینده

به گزارش مرد کوچک، سخنگوی کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی گفت: نخستین جلسه بررسی این طرح در کمیسیون مشترک، یکشنبه هفته آینده برگزار می شود.

آغاز بررسی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی از یکشنبه هفته آینده

لطف الله سیاهکلی گفت: با تشکیل جلسه تعیین ساختار کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی در ظهر یکشنبه 18 مهرماه، این کمیسیون مشترک وارد فاز عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه در جلسه روز گذشته اعضای هیئت رئیسه کمیسیون مشترک تعیین شدند، ادامه داد: در این جلسه مقرر شد که نخستین جلسه کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی برای بررسی ابعاد این طرح در روز یکشنبه هفته آینده 25 مهرماه ساعت 16 تشکیل شود.

سخنگوی کمیسیون طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی افزود: این جلسه با حضور حداکثر اعضا برگزار می شود و قرار است در خصوص روش کار، کلیات طرح و شیوه اقدام بحث و بررسی شود.

به گفته وی، پس از این جلسه نحوه مشارکت نخبگان و صاحبنظران در بررسی جزئیات طرح و هم حضور رسانه ها در این کمیسیون تعیین خواهد شد.

به گزارش مهر، ظهر روز گذشته جلسه انتخاب هیئت رئیسه کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی در دفتر علی نیکزاد نایب رئیس مجلس با حضور اعضای منتخب برگزار گشت.

در این جلسه رضا تقی پور به نام رئیس کمیسیون، علی یزدی خواه کننده تهران و حسن نوروزی کننده رباط کریم به نام نواب اول و دوم رئیس، لطف الله سیاه کلی به نام سخنگوی کمیسیون و همچنین بیژن نوباوه و مهرداد ویس کرمی به نام دبیر اول و دوم کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی تعیین شدند.

طرح قانون حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی که با هدف تنظیم گری و قانون گذاری خدمات پایه کاربردی فضای مجازی در کشور و به پیشنهاد کنندگان کمیسیون فرهنگی مجلس تهیه شده است، پس از بررسی کارشناسی و اصلاح مواردی از آن، مردادماه در صحن علنی مجلس مطرح شد و برای بررسی نهایی طبق اصل 85 قانون اساسی، به تصویب رسید.

پس از آن هم مقرر شد کمیسیون مشترکی با نام کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی با عضویت حدود 23 نفر از کنندگان منتخب کمیسیون های تخصصی مجلس در قالب اصل 85 قانون اساسی تشکیل و به بررسی جزئیات این طرح برای تصویب نهایی با حضور کارشناسان و صاحبنظران این حوزه، بپردازد.

قرار است کنندگان عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی ظرف مدت حدود 5 ماه ابعاد این طرح را برای اجرای آزمایشی در کشور بررسی و تصویب کنند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1810

به "آغاز بررسی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی از یکشنبه هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز بررسی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی از یکشنبه هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید