آثاری باستانی که به گمان عده ای از مردم به وسیله فرازمینی ها ساخته شده اند

به گزارش مرد کوچک، ممکن است این اماکن به وسیله فرازمینی ها ساخته شده باشند ولی این بدان معنی نیست که آن ها به کلی ماورای طبیعی هستند و هیچ تعلقی به زمین ندارند. سیاره زمین یادگاری از گذشته های دور، آثار دیدنی به جامانده از دوران قدیم و بناهایی که به نظر فراتر از محدودیت های تکنولوژیکی عصر خود هستند، می باشد. چون این آثار هم عظیم هستند هم سنگین و هم پیچیده. بلیط هواپیما خود را انتخاب کنید

آثاری باستانی که به گمان عده ای از مردم به وسیله فرازمینی ها ساخته شده اند

در دو قسمت قبل در خصوص 3 بنای اسرارآمیز دوران باستان صحبت کردیم، در این قسمت به تشریح باقی این مکان های عجیب خواهیم پرداخت. در ادامه با مجله خبرنگاران همراه باشید.

استون هنج

یک حلقه عظیم سنگی را که وزن هرکدام از سنگ هایش به 50 تن می رسد، تصور کنید. این بنا در سرزمین انگلستان دورتر از شهر سالیسبور واقع شده و به استون هنج معروف است. نخستین برآورد هایی که در خصوص ماهیت این سنگ ها زده شده است، به وسیله نویسنده سوئدی بنام اریک وان دانیکین مطرح شد، به عقیده او ایده قرار گرفتن سنگ ها بر اساس مدل منظومه شمسی است و این مکان به منزله فرودگاهی برای فرازمینی ها محسوب می شده است. جدا از این مسئله، چگونه این سنگ ها از معدنی که صدها مایل با آنجا فاصله داشت به این مکان منتقل شده اند.

هیچ کس پاسخ این سؤال را دقیقاً نمی داند، حتی معنای نام استون هنج به درستی روشن نیست، باوجود ابهامات فراوانی که در خصوص این بنا وجود دارد، به نظر می رسد که اصلاً این مکان ربطی به فرازمینی ها نداشته باشد. بلکه دانشمندان شواهدی را نقل می نمایند که حاکی از وجود تکنولوژی باستانی است که در 5000 سال پیش، وجود داشته است یعنی درست زمانی که ساخت بنا آغازشده بود.

اما حالا روشن شده است که نحوه چینش این سنگ ها به گونه ای است که با خسوف و کسوف و بعلاوه تغییر فصول سال تراز شده است. سازندگان استون هنج از آن به اسم دری رو به آسمان یادنموده اند، این بدان معناست که هیچ دست فرازمینی در ساخت آن دخیل نبوده است.

تئوتیئواکان

تئوتیئواکان به معنای شهر خدایان است، این شهر باستانی در نزدیکی شهر مکزیکو واقع شده است و بیشتر به خاطر بناهای هرمی شکل و مجموعه معابد و ستون هایی که با ستارگان در ارتباط هستند معروفیت دارد. این شهر در حدود 2000 سال پیش در عصر تئوتیئواکان ها ساخته شده است. مقدار عظیمی و پیچیدگی این شهر وصف نشدنی است، اما نکته حائر اهمیت سکونت جمعیت بالایی از انسان ها در این شهر است.

بنا به تخمین دانشمندان در این شهر بیش از صدها هزار نفر زندگی می کردند و فرهنگ شهر ترکیبی از اقوام مایا، زاپوتک و میکستک بوده که طی قرن ها به آنجا مهاجرت نموده بودند. از شواهدی که بر نقاشی های دیواری، ابزارها و سیستم حمل ونقل و شیوه های کشاورزی بجای مانده است به نظر می رسد ساکنان تئوتیئواکان پیشرفته تر از پیش بینی هایی که قبلاً در خصوص مقدار تمدن آزتک های مکزیکو صورت می گرفته، بودند.

شناخته شده ترین بنای شهر تئوتیئواکان، ساختمان عظیمی است که به هرم خورشید معروف است. این بنای بسیار عظیم که حداقل می توان گفت در نیم کره غربی زمین بی نظیر باشد، به اعتقاد عده ای بر پایه چرخه ای تقویمی راسخ است.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1732

به "آثاری باستانی که به گمان عده ای از مردم به وسیله فرازمینی ها ساخته شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثاری باستانی که به گمان عده ای از مردم به وسیله فرازمینی ها ساخته شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید