آشنایی با جاذبه های گردشگری لندن

به گزارش مرد کوچک، جاذبه های جهانگردی لندن برای هر نوع جهانگردی جذاب است. لندن با داشتن فرودگاه ها و راه های ارتباطی مختلف هر ساله پذیرای هزاران جهانگرد می باشد.

آشنایی با جاذبه های گردشگری لندن

از پروفایل ما وبلاگ حامد دیدن نمایید.

در دنیای امروز اکثریت مردم کم و بیش زبان انگلیسی را می دانند، از این رو مسافرت به انگلستان و لندن با دانستن زبان جذابیت سفر را دو چندان خواهد کرد. این شهر شلوغ دارای جاذبه های گردشگری، اماکن تفریحی و مذهبی فراوانی است که هر گردشگری با هر دین و زبانی را به سمت خود جذب می کند. در این مطلب به مهم ترین جاذبه های گردشگری لندن نگاهی انداختیم.

کاخ باکینگهام

کاخ باکینگهام (Buckingham Palace) اقامتگاه اصلی خانواده سلطنتی بریتانیا است که در شهر Westminster در لندن ، انگلستان واقع شده است. این کاخ همچنین یکی از بزرگ ترین کاخ های سلطتنی فعال دنیاست. کاخ باکینگهام در سال 1703 برای جان شفیلد، دوک باکینگهام ساخته شد. در سال 1762 جورج سوم، پادشاه وقت بریتانیا و ایرلند این کاخ را برای محل اقامت خود برگزید و از آن پس این کاخ به محل برگزاری مراسم رسمی و تشریفاتی دربار بریتانیا تبدیل شد. همچنین کاخ هولی روود، دیگر اقامتگاه خاندان سلطنتی بریتانیا است که در اسکاتلند واقع شده است.

کاخ باکینگهام از قرن 11 به بعد محل زندگی ملکه های مختلف انگلستان بوده و امروزه نیز یکی از کاخهای مسکونی ملکه الیزابت محسوب میشود.کل خانواده ملکه ساکن اینجا هستند اما خود او در ساختمان شمالی کاخ زندگی میکند.اگر پرچم افراشته بالای کاخ همان پرچم ملی انگلستان باشد مفهومش این است که ملکه در حال حاظر در قصر حضور ندارد اما وقتی ملکه در قصر هست پرچم سلطنتی را بر بالای کاخ به اهتزاز در میاورند.

چشم لندن

چرخ و فلک لندن با نام London Eye و یا چشم لندن که با نام چرخ هزاره هم شناخته می شود، بزرگ ترین چرخ و فلک در اروپا با 135 متر ارتفاع و یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری انگلستان است. این چرخ و فلک تبدیل به معروف ترین جاذبه توریستی در اتحادیه اروپا شده است و هر ساله بیش از سه میلیون نفر بازدیدکننده دارد.

این سازه بلندترین چرخ و فلک معلق دنیا است، چرا که کل سازه به وسیله قاب A شکل تنها در یک طرف آن نگه داشته می شود. چرخ و فلک لندن در ساحل جنوبی رودخانه تایمز و مقابل ساختمان مجلس برای بزرگداشت شروع هزاره جدید در سال های 1999-2000 ساخته شده است. این پروژه بزرگ و جذاب توسط دیوید مارکز و گروهش طراحی شد. دیوید مارکز با طراحی این پروژه که به یکی از نقاط شاخص و نشانه های شهری (Landmark) لندن تبدیل شد، به موفقیتی بزرگ در فعالیت های حرفه ای خود دست یافت.

موزه بریتانیا

موزه بریتانیا با فضای عجیب و غریبش از قدیمی ترین، بزرگترین و پربازدیدترین موزه های دنیاست. این موزه که در خیابان گریت راسل لندن قرار گرفته است، با گنجینه ها و آثار باستانی کشورها و فرهنگ های مختلف، هر گوشه اش یک دنیای متفاوت است؛ از مومیایی های مصر گرفته تا ستون های یونانی و حتی منشور حقوق بشر کوروش، پادشاه ایرانی. اما حواستان باشد برای بازدید از این دیدنی لندن زمان خود را مدیریت کنید تا از هیچ بخش مهمی جا نمانید. بازدید از این موزه رایگان است و از سال 2014 قسمت نمایشگاهی اش راه اندازی شده است که هر دوره به صورت موقت نمایشگاه خاصی را برگزار می کند. گاهی این نمایشگاه ها، ورودیه هم دارند.

موزه ویکتوریا و آلبرت

این موزه معروف لندن که نام آن ازترکیب نام ملکه ویکتوریا وهمسرش آلبرت گرفته شده درسال 1850 به دستور آلبرت نمایشگاه مضوعات جدید و اختراعاتی درلندن برپاشد. درآن نمایشگاه ازتمامی دنیا مخترعان، ساخته های جدید خود را به لندن آورده بودند. موزه زیبای ویکتوریا آلبرت توسط معمار برجسته ژاپنی کنگو کوما طراحی شده است.

این موزه از حجم واحدی که خود از دوشکل هرمی سروته با فرمی خمیده که هدف آن ایجاد روابط جدید بین رودخانه و اسکله هست طراحی شده است. درطبقه اول آن بخشی قرار گرفته است که متعلق به هنر ایرانی است. در اینجا باید ذکر کرد که در بیشتر موزه های دنیا بخش عمده و جالب توجه آنها را هنرکهن ایران، مصر و یونان باستان تشکیل می دهد. موزه های چون لوور، بریتانیا و... از آثار هنری این کشورها بهره مندند. تابلوی بسیار نفیسی از زنان قاجار، فرش اردبیلی که مربوط مسجد اردبیل می باشد و دارای تاریخ 1359 میلادی است، سفالینه های کاشان، سطر بهای قدیمی، تابلوهای نقاشی و خط نستعلیق، مینیاتور کاری، محرابهای چوبین و سفالین و... در این موزه خودنمایی می کنند.

برج شارد

سازه شارد لندن یک لوکس بی نظیر میان ابرهای همیشه در هم تنیده لندن است.این برج با 95 طبقه چنان قد علم کرده که شده چهل و ششمین ساختمان بلند دنیا و همچنین از بلندترین های اتحادیه اروپا. از این 95 طبقه تنها 72 طبقه آن قابل استفاده است. برج شارد لندن ارتفاعی معادل 310 متر دارد که طرح آن را یک طراح ایتالیایی به نام رنزو پیانو مطرح نمود. ساخت این آسمان خراش در 2009 شروع شد و بعد از چیزی حدود 3 سال در ماه مه 2012 افتتاح شد.این افتتاحیه قبل از المپیک تابستانی 2012 لندن صورت گرفت تا بتوانند در هتل شارد از میهمانان المپیکی میزبانی کنند.

ساخت پروژه برج شارد 450 میلیون پوند هزینه داشته است. در داخل این آسمانخراش رستورانها، ادارات و آپارتمانهای لوکسی ساخته شده و بین طبقات 68 تا 72 رصدکده ای با چشم انداز 360 درجه از لندن قرار گرفته است که نمایی بی نظیر از لندن را ارائه می کند.

وست مینیستر اَبی

هرچند مکانی نام آشنا است، اما از قلم نیاندازید که وقتی وارد آن شدید، همه گوشه و کنارهای آن را نگاه کنید. ورود به این کلیسا در روزهای یکشنبه برای عبادت و اعمال مذهبی رایگان است. جالب است که بدانید کیت میدلتون و شاهزاده ویلیام در این کلیسا ازدواج کردند. همچنین بسیاری از چهره های شناخته شده تاریخ انگلستان در این مکان به خاک سپرده شده اند که سنگ قبرهای بسیار زیبایی هم روی مقبره آن ها نصب شده است و به همین دلیل هرگز فراموش نخواهند شد. داخل کلیسا به قدری زیبا است که نفس کشیدن را از یاد خواهید برد و حتی ممکن است متوجه نشوید که روی قبر چارلز داروین (خالق نظریه انتخاب طبیعی و یا همان تکامل) که در یکی از راهروهای این کلیسا دفن است، ایستاده اید.

گرینویچ

دهکده گرینویچ که نصف النهار مبدا از آن می گذرد و از دست ساخت و سازهای لندن جان سالم به در برده، همه چیز را در کنار هم دارد؛ فضای سبز، موزه، ساختمان های تاریخی، رستوران و محیطی سرگرم کننده برای چند ساعت متفاوت در کنار خانواده یا حتی تنها. معروف ترین معماران شهر در گرینویچ اثری از خودشان به جا گذاشته اند و موزه ها و گالری هایش به شما چیزهای جدیدی نشان می دهد. گرینویچ در هر وقتی از روز و سال دیدنی ست؛ برای گذراندن یک بعد از ظهر خانوادگی، یک غروب عاشقانه، تماشای فستیوال ها و مناسبت هایی که در روزهای مختلف سال در گرینویچ برگزار می شوند. همچنین می توانید در رودخانه، کشتی سواری کنید و از آرامش دریا لذت ببرید. ایستگاه قطار گرینویچ برای رفتن به گرینویچ کارتان را راحت تر می کند.

کلیسای جامع سنت پل

کلیسای سنت پل یکی از جاذبه های تاریخی لندن به شمار می رود. این بنا نیز یکی از ساخته های معمار معروف انگلیسی، کریستفر رن می باشد که کاخ همپتون پالیس و کنسینگتون از دیگر ساخته های او می باشد. زمانی که کریستفر رن مسئول شروع ساخت این کار شد، تنها قرار بود که کلیسای جامع نورمن را که سال ها مورد غفلت قرار گرفته بود بازسازی کند اما ایشان اصرار بر این داشت تا این بنا کانلا تخریب شود و از نو ساخته شود. این پیشنهاد بی درنگ رد شد و درست یک هفته بعد زمانی که آتش سوزی یزرگ لندن رخ داد، دیگر راهی به جز قبول پیشنهاد کریستفر نبود.

مجسمه عجیب در این کلیسا که توسط ادوارد بینبریج کاپل طراحی شده است، معرف سرنوشت اسفناک توماس بکت است. فونت ورودی کلیسا با 18 قرن عمر بر روی دیوارها حکاکی شده است که مطمئنا کا سازندگانی است که هنرمندان خبره ای بوده اند.

گردآوری: مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1266

به "آشنایی با جاذبه های گردشگری لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های گردشگری لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید