88 هزار مسکن روستایی در خراسان جنوبی وجود دارد

به گزارش مرد کوچک، خبرنگاران: معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: 88 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان وجود دارد که 50 تا 54 هزار واحد مقاوم سازی شده است.

88 هزار مسکن روستایی در خراسان جنوبی وجود دارد

جهت دریافت خدمات بازسازی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران از بیرجند، حسن حسینی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سومین طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی کشور از 20 مهر شروع و تا 20 آبان ماه سال جاری ادامه دارد و این طرح در خراسان جنوبی نیز همزمان با سراسر کشور اجرا می گردد.

وی اضافه نمود: بنیاد مسکن از سال 82 با نظارت مرکز آمار ایران اقدام به انجام طرح آمارگیری مسکن روستایی نموده و این آمارگیری هر پنج سال یک بار تکرار می گردد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی توضیح داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرای طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی را از سال 72 برعهده دارد و بر مبنای سهمیه هر سال اقدام به ساخت و ساز در روستاها می نماید.

حسینی شناخت ویژگی های واحدهای مسکونی، شناخت ویژگی های عمومی روستاها، عمر واحد مسکونی و نوع سازه و مصالح به کار رفته را از جمله مهمترین اهداف این طرح مطرح نمود.

وی اضافه نمود: مأمور آمارگیر در این طرح اطلاعاتی از قبیل تعداد طبقات واحدهای مسکونی و سطح اشغال، عمر واحد مسکونی، مساحت زمین و زیربنا، شرایط سند واحد مسکونی، نام آبادی، فعالیت مالی اهالی آبادی و متوسط قیمت یک متر مربع زمین آبادی برای احداث واحد مسکونی به دست می آورد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه این طرح به صورت نمونه گیری است، گفت: از مجموع روستاهای کشور 8 هزار و 445 آبادی و 211 هزار و 684 واحد مسکونی به صورت نمونه انتخاب شده اند.

حسینی اضافه نمود: سهمیه خراسان جنوبی در این طرح 308 آبادی و 4 هزار و 712 واحد مسکونی است.

وی با اشاره به مزایای طرح آمارگیری، اظهار کرد: با انجام این طرح آمار دقیقی از شرایط فعلی واحدهای مسکونی روستایی به دست می آید و بازخورد فعالیت های بنیاد مسکن تعیین می گردد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی اعلام کرد: با توجه به نتایج آمارگیری، سعی می گردد کاستی ها و نواقص پروژه های روستایی در طرح های آینده تکرار نگردد.

حسینی توضیح داد: 60 نیرو شامل 35 نفر به صورت مستقیم و 25 نفر به صورت غیر مستقیم آمارگیری در روستاها را انجام می دهند.

وی با اشاره به اهمیت نتایج آمارگیری در برنامه ریزی ها از روستائیان خواست تا با مأمور آمارگیر نهایت همکاری را داشته باشند.

آ

منبع: تسنیم
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 840

به "88 هزار مسکن روستایی در خراسان جنوبی وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "88 هزار مسکن روستایی در خراسان جنوبی وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید