6 نکته مهم در انتخاب بالش طبی (به همراه پرفروش ترین مدل ها)

به گزارش مرد کوچک، آیا معمولا صبح ها با گردن درد و کمر درد از خواب بیدار می شوید؟ آیا در کوشش برای یافتن بالشی مناسب برای نیازهای خود هستید؟ اگر چنین است، شما تنها فردی نیستید که با مسائل قبل از خواب درگیر هستید، چراکه بخش زیادی از این موارد وابسته به نوع تشک و بالش های شماست. به طور کلی به منظور راحتی در زمان خواب انواع مختلفی از بالش ها در بازار وجود دارند که می توانند به این مساله یاری نمایند. در این میان بالش های طبی و مموری فوم از اقبال بیشتری در بین خریداران برخوردار هستند. به عنوان یک قاعده کلی و در همین ابتدای مقاله به یاد داشته باشید که تفاوت بین بالش طبی و مموری فوم در این است که گزینه های مموری فوم نباید به وسیله افرادی که از دردهای مزمن گردن و کمر رنج می برند استفاده شوند، زیرا این نوع از بالش ها به کاهش فشار بر نقاط درد یاریی نمی نمایند. به عبارتی تنش عضلانی را کاهش نمی دهند. در حالی که بالش های طبی می توانند حمایت و تراز مناسبی را برای ستون فقرات فراهم نمایند.

6 نکته مهم در انتخاب بالش طبی (به همراه پرفروش ترین مدل ها)

آیا بالش مموری فوم همان بالش طبی است؟

با وجود شهرتی که این دسته از بالش ها در بازار به دست آورده اند، اما لازم است بدانید، بالش های مموری فوم به طور خاص برای حمایت از ستون فقرات یا گردن طراحی نشده اند. به همین علت هم به افراد مبتلا به مسائلی از جمله کمردرد اغلب توصیه می گردد که مدل های مموری فوم را خریداری ننمایند؛ چراکه شرایط آن ها را بدتر می نماید. این نوع از بالش ها از مواد شیمیایی ای ساخته شده اند که گرم می شوند، خیلی فشرده هستند و در کنار آن ارتفاع ثابتی برای همه افراد دارند.

با این حال بالش های طبی اساسا برای حمایت از گردن و ستون فقرات طراحی شده اند و به کاهش درد گردن و کمر و بهبود هم ترازی بدن در زمان خواب یاری می نمایند. به طور کلی این دسته از محصولات اغلب از مموری فوم طبی ساخته می شوند، اما با شکل سر شما مطابقت دارد و پشتیبانی بیشتری را فراهم می نمایند. علاوه بر این، بالش های طبی می توانند به تقویت گردش خون و کاهش سفتی عضلات یاری نمایند. خواه از کمردرد رنج می برید یا می خواهید شرایط خواب خود را بهبود ببخشید، بالش طبی برترین محصول برای خرید است.

مموری فوم طبی چیست؟

در سال های اخیر، اصطلاح مموری فوم طبی به طور فزاینده ای در بین فراورینمایندگان و خرده فروشان کالاهای خواب محبوب شده است. با این حال، این عبارت می تواند یک اصطلاح گمراه نماینده باشد، زیرا مموری فوم غیرطبی دارای ویژگی های مورد احتیاج برای پشتیبانی از فشار به نقاط مختلف بدن و تراز کردن آن نیست، بنابراین به طبی بودن یا نبودن آن باید توجه داشته باشید. اگر در پی بالشی هستید که فشار روی نقاط مختلف بدن را کاهش دهد و بدن شما را در یک موقعیت طبیعی نگه دارد، باید در پی چیزی غیر از مموری فوم باشید. در این میان بالش های لاتکس طبیعی به طور خاص برای ارائه این مزایا طراحی شده اند و می توانند انتخابی عالی برای افراد مبتلا به کمر درد یا سایر مسائل ستون فقرات باشند.

6 نکته مهم در انتخاب بالش طبی مناسب

همانطور که در این مقاله هم بر آن تاکید شد خرید بالش های طبی از جمله برترین گزینه ها در زمان خرید کالای خواب است. البته، در زمان خرید این محصول هم همانند هر چیز دیگری باید مطمئن شوید که بالشی که انتخاب می کنید برای احتیاجهای شما مناسب است. به همین علت هم در این بخش شما را به شش نکته مهم و اسای در خرید این دسته از محصولات آشنا می کنیم.

1. با توجه به مدل خواب خود، بالش را انتخاب کنید

بالش های طبی به شکل مخصوصی برای افرادی با انواع سبک های خواب از جمله خواب بر پشت، پهلوها و شکم طراحی شده اند. به همین علت هم برای انتخاب بالش مناسب باید معین کنید که بیشتر شب را در چه شرایطی می خوابید. به یاد داشته باشید که هر سبکی در خوابیدن آن ها هم برای 8 ساعت، به نوع و سطح حمایت متفاوتی احتیاج دارد.

2. به بیماری های جسمی خود توجه داشته باشید

بالش های طبی به طور کلی برای یاری به حفظ شرایط بدنی مناسب طراحی شده اند، با این حال، اگر مشکل کمر یا گردن دارید، ممکن است به نوع خاصی از حمایت و سبک بالش احتیاج داشته باشید. بنابراین قبل از خرید با فروشنده در خصوص نوع حمایت بالش طبی از ستون فقرات و گردن مشورت کنید.

3. معین کنید که چه بخشی از بدن شما بیشتر به حمایت احتیاج دارد

بالش های طبی گردن تنها یکی از انواع بالش های طبی هستند که می توانند به شما در تجربه خوابی راحت یاری نمایند. در این میان انواع دیگری از بالش های طبی مانند مدل هایی مناسب برای پشت، زانو، پا و حتی بازو وجود دارد که می توانید با انتخاب آن ها خوابی راحت را تجربه کنید. به عنوان مثال بالش های طبی گردنی به صورت U شکل در دو نوع بادی و فوم دار در بازار موجود هستند و گزینه ای مناسب برای افرادی هستند که گردن درد دارند. هنگام استفاده از این بالش ها، سنگینی سر روی کالا می افتد و گردن مجبور به تحمل فشار اضافی نیست.

4. جنس مواد سازنده بالش طبی را در نظر بگیرید

بالش های طبی از مواد مختلفی ساخته می شوند که هر کدام از این مواد مزایا و معایب خاص خود را دارند. نمونه هایی از موادی که معمولاً در ساخت بالش های طبی استفاده می شوند شامل مموری فوم، میکروفیبر، هوا و آب می گردد. رایج ترین الیاف در بالش های طبی، مموری فوم های طبی یا فوم لاتکس طبیعی با چگالی بالا هستند که از ترکیب پلی اورتان با مواد شیمیایی دیگر ساخته می شوند. تفاوت این الیاف با مموری فوم معمولی در تراکم بالا و تغییر حجم آن بر اساس وزن سر و گردن کاربر است. این نوع از بالش ها دارای خاصیت ارتجاعی هستند و چند ثانیه پس از برداشتن سر، به حالت اولیه خود باز می گردند.

در عین حال بعضی دیگر از محصولات طبی بازار از الیاف ژله ای مانند تلفیق الاستیک، پشم و شیشه ساخته می شوند که کاملا ضدآلرژی هستند. به همین دلیل گفتنی است که بالش میکروفایبر هم از دیگر محصولات پرفروش است که انعطاف پذیری بالا و راحتی دلپذیری دارد. بالش های میکروفایبر از منسوجات مصنوعی تهیه می شوند و کمترین میزان حساسیت و آلرژی را دارند.

5. سطح راحتی بالش را آنالیز کنید

طبیعی است که اغلب افراد نمی خواهند راحتی را فدای عملکرد نمایند، آن هم فقط به این علت که گزینه های طبی محصولاتی سالم تر هستند. در واقع انتخاب یک بالش طبی به این معنی نیست که نمی توانند به میزان بالش کرکی قدیمی خود روی آن راحت باشید. بنابراین در زمان خرید حتما به این نکته توجه داشته باشید.

6. بالشی را انتخاب کنید که به راحتی تمیز گردد

بالش های طبی معمولاً سفید هستند، به این معنی که می توانند به راحتی کثیف شوند. بنابراین، اگر محصولی را انتخاب کنید که تمیز کردن آن هم آسان باشد، خرید به نفع شما خواهد بود. بعلاوه عاقلانه است که بالشی را انتخاب کنید که از موادی ساخته شده باشد که به راحتی خشک می گردد و هنگام شست وشو بدبو نمی شوند.

آیا بالش مموری فوم برای کمر درد کاربردی است؟

بالش های مموری فوم اغلب به عنوان گزینه ای مناسب برای کمر شما تبلیغ می شوند، اما شواهد علمی کمی این ادعا را تایید می نماید. مموری فوم یک ماده ویسکوالاستیک است که با شکل بدن شما مطابقت دارد، اما کیفیت مورد احتیاج برای پشتیبانی از فشار و تراز بدن را ندارد. علاوه بر این، مموری فوم می تواند گرما را به دام بیندازد و خواب خنک شما را به چالش بکشد.

با این حال، اگر متوجه شدید که بالش مموری فوم به شما یاری می نماید راحت تر بخوابید، استفاده از آن ضرری ندارد. در عین حال بالش های ارگونومیک یا طبی برای حمایت از ستون فقرات و گردن طراحی شده اند که می توانند به کاهش درد و بهبود هم ترازی ستون فقرات یاری نمایند. این دسته از کالاهای خواب با شکل سر شما مطابقت دارند و پشتیبانی بیشتری را نسبت به سایر مدل های بالش برای گردن ارائه می دهند.

بسیاری از مردم تفاوت بین فوم طبی و مموری فوم را نمی دانند، چراکه اغلب فرض می نمایند هر نوع فومی در بالش می تواند کاربردی باشد. اما این فرضیه لزوما درست نیست. فوم طبی یا حمایتی که به نام فوم لاتکس نیز شناخته می گردد، از لاتکس طبیعی فراوری می گردد و یک گزینه سالم تر نسبت به مموری فوم است که از مواد مصنوعی ساخته شده است. مموری فوم اغلب حاوی مواد شیمیایی است که می تواند برای سلامتی شما هم مضر باشد. علاوه بر این، فوم طبی نسبت به مموری فوم پشتیبانی و دوام بیشتری دارد و اغلب در تهیه لوازم پزشکی مانند تخت بیمارستان و بالشتک ویلچر استفاده می گردد. بنابراین، اگر در پی گزینه ای سالم و حمایتی هستید، بالش های طبی با فوم لاتکس طبیعی برترین انتخاب ها هستند.

برترین بالش برای افرادی که به پهلو می خوابند

اغلب افرادی که به پهلو می خوابند خوب می دانند که بالش های معمولی و سنتی تکیه گاه مورد احتیاج آن ها را فراهم نمی نمایند، طبیعتا چنین موضوعی می تواند منجر به درد در گردن، شانه ها و کمر گردد. بالشی که خیلی نرم باشد باعث می گردد سر شما فرو برود، در حالی که بالش خیلی سفت به میزان کافی قابلیت ارتجاعی ندارد و می تواند ناراحت نماینده باشد. بنابراین برترین بالش برای افرادی که علاقه مند هستند به پهلو بخواند، بالشی است که از فوم لاتکس طبیعی ساخته شده باشد و شکلی موج دار یا خمیده داشته باشد.

معرفی پرفرو ش ترین مدل های بالش طبی در ایران

بالش های طبی در اشکال، میزان ها و مواد مختلفی فراوری می شوند. به همین دلیل انتخاب بالشی که میزان ای متناسب با شما داشته باشد و سطح مناسبی از حمایت از سر و گردن را فراهم کند، در خرید لازم است. علاوه بر این، بالش های طبی باکیفیت معمولاً از فوم لاتکس طبیعی با چگالی بالا ساخته می شوند که پشتیبانی ای عالی را به شما ارائه می نمایند. بنابراین اگر از گردن درد، کمردرد یا شرایط بدنی نامناسب در خواب رنج می برید، یک بالش طبی با معینات مطرح شده می تواند برای شما راهگشا باشد. با این حال به منظور انتخابی سریع تر و راحت تر در این بخش چند نمونه بالش طبی پرفروش و باکیفیت در سایت خبرنگاران را به شما معرفی می کنیم.

بالشت آکسون مدل medical

اولین محصولی که در این فهرست قصد معرفی آن را داریم یکی از خوش قیمت ترین و پرفروش ترین نمونه های بالش طبی در سایت خبرنگاران است. بالشت آکسون مدل medical کالایی از جنس مموری فوم طبی با روکش پارچه ای است که امکان شست شو با دست و ماشین لباسشویی را دارد. این کالای خواب دارای لایه ای از ژل خنک نماینده است و میزان تنفس آن بسیار بالاست. گفتنی است که این نوع بالش با توجه به ساختاری که دارد سر و گردن را با ستون فقرات در یک راستا قرار می دهد و به این ترتیب فشار کمتـری به ایـن نواحی وارد می گردد.

بالش مادام کوکو مدل Valence طبی

بالش مادام کوکو مدل Valence محصولی با الیاف داخلی ای از جنس ویسکوز و مموری فوم است که پارچه رویه آن هم از نخ و پلی استر تشکیل شده است. این مدل بالش طبی خاصیت ارتجاعی بالایی دارد و می تواند به خوبی سر و گردن را با هم راستا قرار دهد. قابلیت شست وشوی آسان در ماشین لباسشویی از دیگر ویژگی های بالش مادام کوکو مدل Valence است.

بالش ایکیا مدل ROSENSKARM

بالش ایکیا مدل ROSENSKARM محصولی با ویژگی های کاربدی همانند، وزن کم در حدود 2 کیلوگرم، بدنه ای با الیاف داخلی مموری فوم طبی، رویه ای از جنس پلی استر، قابلیت گردش هوا، ساختار طبی و سایزی به میزان 50x33x8 سانتی متر است که جزو گزینه های باکیفیت و با ارزش خرید بالا به شمار می رود.

بالش طبی ویسکوتکس مدل سوپر ارتوپدیک

بالشت طبی ویسکوتکس مدل سوپر ارتوپدیک گزینه ای رده بالا همراه با فوم الاستیک فوق العاده باکیفیت به همراه بالاترین دقت در حساسیت به دما است که با وجود تکنولوژی پیشرفته در فراوری آن به راحتی با وزن بدن شما تطبیق داده می گردد. جالب است بدانید که روکش داخلی این نوع بالش 100 درصد کتان است و روکش بیرونی آن به شکل ترکیبی از 20 درصد پلی استر و 80 درصد کتان آماده شده است. شما می توانید این نوع کالای خواب را به راحتی با دست یا ماشین لباسشویی شست وشو دهید و از خوابی راحت با وجود چنین بالشی لذت ببرید.

بالش طبی ویسکوتکس مدل های ارتوپدیک

یکی دیگر از گزینه های خوش ساخت بازار با الیاف داخلی مموری فوم طبی بالش طبی ویسکوتکس است. این نوع محصول وزنی به میزان 1.4 کیلوگرم دارد و با وجود قابلیت گردش هوای عالی در ساختار خود یکی از برترین گزینه های خرید در روزهای گرم سال است. این نوع بالش طبی از روکشی با الیاف طبیعی بامبو و کتان ساخته است و در حالت کلی امکان شست وشو با دست و ماشین لباسشویی را دارد.

بالش طبی ژینورا مدل Wave

بالش طبی ژینورا مدل Wave محصولی با پارچه رویه گردباف و الیاف داخلی مموری فوم است که تنها با دست امکان شست وشو دارد. این نوع بالشت طبی وزنی به میزان 2 کیلوگرم دارد و ساختار موج دار آن امکان راحتی در زمان استفاده و کاهش دردهای گردنی را به کاربر می دهد.

بالش ورنا مدل HM

بالش ورنا مدل HM از جمله نمونه های مالی در بین بالش های طبی است که معینات آن شامل تنفس پذیری بالا، سایز میانه، ارتجاع بالا، روکش پارچه ای و وزنی کم در حدود 1 کیلوگرم است. این نوع بالشت تنها با استفاده از دست قابل شست وشو است و امکان شستن در ماشین را ندارد.

کلام انتهای

در انتها باید تاکید کنیم که بالش طبی برترین انتخاب چه برای افرادی بدون مسائل ستون فقرات و چه افراد آسیب دیده است که می تواند پشتیبانی مناسب، تراز و راحتی را به بدن شما در هنگام خواب هدیه کند. با این حال اگر در پی خرید یک بالش مموری فوم هستید، باید در نظر داشته باشید که یکسری مزایا را از دست خواهد داد. بالش های مموری فوم فاقد پشتیبانی مناسب از سر و گردن هستند و می توانند برای بسیاری از افراد ناراحت نماینده باشند. حال تصمیم با خود شماست!

منبع: The spinery

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 شهریور 1402 بروزرسانی: 6 شهریور 1402 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2261

به "6 نکته مهم در انتخاب بالش طبی (به همراه پرفروش ترین مدل ها)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 نکته مهم در انتخاب بالش طبی (به همراه پرفروش ترین مدل ها)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید