عجیب ترین دانستنی هایی که در سفر هند، باید بدانید!

به گزارش مرد کوچک، دانستنی های سفر به هند

بسیاری از افرادی که به عنوان دنیاگرد، برای اولین بار به هند سفر می نمایند، از آنچه در خصوص دانستنی های سفر به هند نمی دانستند، تعجب خواهند کرد. چرا که بسیاری از انتظارات دنیاگردان با آنچه که در هندوستان وجود دارد، بسیار فرق دارد. اگر چه هندوستان را می توان به نوعی سرزمین شگفتی ها و عجایب دنیا دانست اما با کمی مطالعه قبل از سفر هند می توانید با آگاهی بیشتری به این کشور پا بگذارید. بعلاوه از کثیفی خیابان ها، گرمای هوا یا شلوغی جمعیت تعجب نکرده و اذیت نخواهید شد. چرا که همه این موارد را از قبل پذیرفته و سپس تصمیم به سفر به کشور هفتاد و دو ملت گرفته اید. در این مطلب از مجله خبرنگاران ، شما را با دانستنی های سفر به هند آشنا می نماییم.

عجیب ترین دانستنی هایی که در سفر هند، باید بدانید!

چشم انداز ای که هنگام خروج از فرودگاه خواهید دید

هنگامی که از فرودگاه ایندیا گاندی هند خارج می شوید، ممکن است که با چشم انداز ای دلسرد نماینده روبرو شوید. هوا بسیار گرم خواهد بود و جمعیتی که در اطراف شما در حرکتند، بسیار خواهد بود. البته اگر از قبل، از منطقه ای گرم آمده باشید، چندان اذیت نخواهید شد. بنابراین دو چیز در ابتدا شما را آزار خواهد دارد: شلوغی و گرمای هوا. این دو مورد از دانستنی های سفر به هند هستند که باید قبل از سفر به هند انتظار آن را داشته باشید. از تماشا چنین هوای گرم یا جمعیتی هراسان یا دلسرد نشوید. کمی به سفر خود، زمان بدهید. شاید حتی در انتهای سفر با این مورد، کنار آمدید و عادت کردید. بعلاوه در هر شهر و هر منطقه ای از هند، با آب و هوایی متفاوت روبرو خواهید شد. تنوع آب و هوایی در این کشور زیاد است. در خصوص مردم و شلوغی اطرافتان نیز، تنها می توانید از کنارشان عبور نموده و خود را به هتل برسانید.

جاده های هند

یکی از مهم ترین دانستنی های سفر به هند اطلاعاتی است که شما راجع به خیابان ها و جاده های هند پیدا می کنید. هرج و مرج تنها کلمه ای است که توصیف نماینده خیابان های هند است. چه به عنوان یک عابر پیاده از خیابانی عبور می کنید یا چه سوار تاکسی و ریکشا شده اند، حتما در طول جهت کلافه خواهید شد. چون به چنین رانندگی عادت ندارید، می تواند برای شما بسیار استرس زا باشد. قوانین خاصی در این خیابان ها وجود دارد. به این صورت که وسایل کوچک تر به وسایل بزرگ تر راه می دهند و وسایل بزرگتر جهت را باز نموده و معین می نمایند.

رانندگان در تمام طول خیابان چفت در چفت هم قرار گرفته اند و از هر دو طرف تاکسی و وسایل نقلیه ای که سوار شده اید، از کنار شما می گذرند. در حقیقت اگر می خواهید که برای تماشا جاذبه ای، از خیابانی عبور کنید، باید به هر دو سمت خیابان نگاه نموده و در بین حرکت وسایل نقلیه، جا خالی بدهید. از میانه ترافیک قفل شده عبور کنید و خود را به جلوی وسایل نقلیه بیندازید.

از این بابت به هیچ عنوان نگران نباشید. رانندگان هندی به این موضوع عادت دارند و خودشان برای عبور شما متوقف خواهند شد. در حقیقت در این مورد، بسیار شبیه به خیابان های شهرهای ایران هستند. یکی از برترین گزینه ها برای عبور از خیابان، این است که همزمان با کسی که از خیابان عبور می نماید، شما نیز عبور کنید. ضمناً خود جاده ها و خیابان ها نیز، مشکل دارند. هر خیابانی یا در دست تعمیر است یا پر از چاله است.

گاوها در خیابان ها

همانقدر که گردشگران و دنیاگرد های استرالیا از تماشا کانگرو در خیابان های شهرهای آن قاره تعجب می نمایند، به همان اندازه نیز از تماشا گاوها در خیابان های هند متعجب خواهند شد. طبعا تماشا گاو در خیابان آن هم گاهی به تعداد زیاد، جزو دانستنی های سفر به هند و سفر به این کشور است. شما در تمام طول سفرتان گاو خواهید دید. به هر کجا که بروید این موجود اهلی بزرگ وجود دارد. حتی در ساحل نیز می بینید که گاوها باز هم هستند.

این حیوان بزرگ، موجودی بی آزار است و نباید اسباب ترس و نگرانی شما باشد. هر چند اگر از حیوانات می ترسید، هند جای مناسبی برای شما نیست. با این وجود، بسته به مکانی که در هند سفر می کنید، حیوان دیگری نخواهید دید. جدای از گاوها، تماشا میمون ها و گاومیش ها نیز، در بسیاری از شهرهای هند، موضوعی عادی است. بعلاوه اگر به بیابان های استان راجستان بروید، با صحنه عجیب تری روبرو خواهید شد. در آنجا می بینید که شترها ماشین ها را در میان شهر می کشند و به جلو می رانند!

سر و صدا در هند

هندوستان کشور ساکتی نیست. رانندگان هند عاشق بوق های ماشین خود هستند. حتی زمانی که ماشین خود را در گوشه ای خاموش نموده اند، باز هم بوق می زنند. وجود چنین سر و صداهایی در هند، به موضعی عادی و طبیعی تبدیل شده اند. زمانی دولتمردان شهر مومبای تصمیم گرفتن که روزی را به عنوان روزی بدون بوق بنامند اما با واکنش عجیب مردم روبرو شدند. بسیاری از مردم هند اصلا چنین قانونی را درک نمی کردند و نمی دانستند که چرا باید چنین روزی گذاشته گردد. صداهای دیگری نیز، در شهر وجود دارند. سر و صدای ساخت و ساز، گروه ها و دسته های خیابانی، اسپیکرهای بلند و صدای موسیقی در مواقع جشن ها و صدای بلندگوهای مساجد از جمله این سر و صداها در هندوستان هستند. حتی مردم نیز هنگام صحبت با یکدیگر بلند صحبت می نمایند.

بوهای متفاوت در هند

شاید از بدترین دانستنی های سفر به هند که برایتان می گوییم، موضوع بوها در خیابان ها باشد. بوی زباله و مدفوع حیوانات حتی گاهی انسان ها، بویی همیشگی و عادی است. در نتیجه یک توصیه: اگر می خواهید بوهای خوبی به مشامتان برسد، در هنگام غروب و شب به خیابان های معروف بروید. در این زمان، بوی ادویه جات به همراه ترشی جات و غذاهای خیابانی، تمام خیابان را می پوشانند. بعلاوه بوی عود و عطر از خانه ها بلند می گردد.

مردم هند

مردم هند بسیار صمیمی بوده و حریم شخصی آن ها تعریف دیگری نسبت به افراد خارجی و گردشگرانی که وارد این کشور می شوند، دارد. با این حال، جدای از صمیمت بسیار، ممکن است که کنجکاوی آن ها، شما را اذیت کند. مردم هند تمایل به پرسیدن سوال های بسیاری از گردشگران و دنیاگرد ها دارند و در بیشتر خیابان ها مردمی را پیدا می کنید که به شما خیره شده اند. این گونه رفتارها، جزو خصوصیات مردم هند محسوب شده و اگر در دانستنی های سفر به هند این موضوع را بدانید کمتر اذیت خواهید شد. اگر سوالی از شما پرسیدند، نگران نشوید به راحتی جواب دهید و حتی همان سوال ها را از آن ها بپرسید. در حقیقت مردم، بسیار مسرور خواهند شد که شما هم به زندگی آن ها، علاقه مند هستید.

خاک و آلودگی در هند

به محض ورود به شهرهای بزرگ هند از تماشا حجم زیاد زباله و آلودگی در خیابان ها، شگفت زده می شوید. تنها موردی که برای مردم هند بسیار اهمیت دارد، این است که خانه های خود را بسیار تمیز نگه دارند. بنابراین اگر سطل زباله ای درون خانه آن ها نباشد، موجب نگرانی شان نخواهد شد. همواره کسان دیگری وجود دارند که زباله های بیرون را تمیز نمایند. کار بازیافت و جمع آوری زباله یکی از شغل هایی است که مردم فقیر برای پول در آوردن انجام می دهند.

فقر در هند

فقر و گدایی در هند موضوعی است که حتما با آن روبرو خواهید شد. کنتراست و تضاد بین فقیر و غنی بسیار زیاد است. این موضوع را در بین دانستنی های سفر به هند جدی بگیرید.

هند صحنه ای مناسب برای عکاسی!

دانستنی های سفر به هند یک حقیقت بزرگ و مجذوب کننده درباره این کشور به ما اعطا می نماید و آن حقیقتی نیست جز این که شما در هر گوشه ای از این کشور، می توانید صحنه و موقعیتی مناسب برای عکاسی پیدا کنید. در واقع شما از معمولی ترین تا برترین منطقه های را که در سفرتان به شهرهای گوناگون هند می یابید، می توانید به عنوان پس زمینه ای برای عکس های یادگاری خود، انتخاب نمایید. چرا که هر کدام از این منطقه ها، قصه ای از تاریخی که بر هند گذشته را در خود دارند که این موضوع، خود بر مجذوب کنندهیت آن افزوده است.

توسعه هند

یکی از دانستی های سفر به هند که می تواند برای شما جالب و مجذوب کننده باشد، این است که به علت شکوفایی و توسعه مالی این کشور، مسافران بسیاری از سراسر دنیا دوست دارند تا به این کشور سفر نمایند. البته نفوذ فرهنگ غربی، توسعه هتل های مجلل و مراکز خرید با شکوه، فروشگاه های مختلف و مراکز مختلفی از جمله مرکز مد و سینما نیز در ترغیب مسافران برای سفر به هند بی تاثیر نبوده است. جدای از این ها، هند یکی از کشورهایی است که با ارتباطات اینترنت پر سرعت و بعلاوه وجود کافه ها و رستوران های بسیار زیاد، آهنربایی برای جذب گردشگران شده است.

منبع: tripsavvy.com

منبع: الی گشت
انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 14 شهریور 1401 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2108

به "عجیب ترین دانستنی هایی که در سفر هند، باید بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین دانستنی هایی که در سفر هند، باید بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید