5 جاذبه برتر توریستی بروکسل را بشناسید

به گزارش مرد کوچک، بروکسل، مرکز بلژیک، مقر اصلی خانواده سلطنتی و مرکز اتحادیه اروپا، یک شهر فوق العاده زیبا،کوچک و شگفت انگیز برای گردشگر ها است. بروکسل قطب اصلی مالی و آموزشی بلژیک است که نسبت به سایر شهرها احساس پویا بودن در این شهر را بیشتر می نماید. در بروکسل، شما احساس بسیار اعجاب انگیزی از زندگی بلژیکی، به ویژه فرهنگ رستوران ها و کافه های فوق العاده آن خواهید داشت.

5 جاذبه برتر توریستی بروکسل را بشناسید

اگرچه ممکن است بروکسل از جاذبه های خیره کننده دیگر شهرهای بلژیک برخوردار نباشد، اما دارای جاذبه های فوق العاده ای همانند مجموعه ای از موزه ها و گالری های هنری در سطح دنیای و بعلاوه چیزهای عجیب و غریب مانند Atomium و بعضی آثار برجسته معماری قدیمی در محله قدیمی شهر است که می تواند بازدیدکنندگان را برای چند روز مشغول نگه دارد. در ادامه این مقاله با 5 جاذبه برتر توریستی بروکسل آشنا خواهید شد.

معرفی 4 هتل برتر در بروکسل

میدان گرند، بروکسل

یکی از 5 جاذبه برتر توریستی بروکسل، میدان گرند درست در قلب شهر است که دارای زیباترین بناهای محافظت شده در اروپا است. بیشتر ویژگی های ظریف این میدان به علت معماری منحصر به فرد Gildehuizen (خانه های صنفی) بناهای زیبا با شیروانی، ستون ها و نرده های باشکوه آنها، سنگ تراشی های تزئین شده و تزئینات طلای غنی است.

بیشتر ساختمانهای این میدان بین سال های 1696 و 1700 ارتقا یافته اند. البته خوب است بدانید که این میدان اولین بار در قرن یازده تأسیس شد، به سرعت تکامل یافت و به مرکز سیاسی و مالی شهر بروکسل تبدیل شد. معروف ترین بنای میدان، هوتل د ویل است که در سال 1402 با هدف ارتقاء شهر ساخته شد.

داخل این بنا چندین اتاق باشکوه وجود دارد که از جمله برجسته ترین آنها می توان به اتاق مکسی میلیان اشاره نمود که بسیار خیره کننده و فوق العاده است. اتاق دیگر این ساختمان، اتاق شورا با سقفی زیباست که به وسیله ویکتور یانسنس و تابلو فرش های زیبایش پوشانده شده است. بعلاوه سالن بزرگ ضیافت و اتاق ازدواج ، هر دو با نمای زیبا در این بنا قرار دارند.

برترین سوغات بلژیک را خریداری کنید | 5 سوغات برتر بلژیکی

کلیسای جامع سنت میشل، بروکسل

یکی دیگر از 5 جاذبه برتر توریستی بروکسل کلیسای جامع سنت میشل است که به هیچ عنوان نباید بازدید آن را در سفر به بروکسل از دست دهید. این کلیسای گوتیک اختصاص داده شده به سنت مایکل و سنت گودولا (قدیسین حامی بروکسل) برای اولین بار در سال 1225 تاسیس شد اما در قرن پانزدهم تکمیل شد.

این کلیسا با زیبایی چشمگیرش به طرز باشکوهی با پله های وسیع ارتفاع می گیرد. فضای داخلی این کلیسا (108 متر در 50 متر) دارای مبلمان مجلل است و دارای پنجره های شیشه ای رنگی برجسته ای است که به وسیله برنارد ون اورلی ایجاد شده است.

برای تماشا برترین نمونه ها که چارلز پنجم و ایزابلا از پرتغال (ترانسپت جنوبی) و زوج سلطنتی مجارستان لویی دوم و مری (ترانسپت شمالی) را نشان می دهند، به سراغ ترانسپت ها در این مکان بروید و سپس از کلیسای مقدس، در سمت چپ گروه کر تماشا کنید.

مرکز کمیک استریپ، بروکسل

مرکز کمیک استریپ بلژیک یکی دیگر از 5 جاذبه برتر توریستی بروکسل است. این ساختمان پر زرق و برق در سال 1906، به وسیله ویکتور هورتا، طراحی شده و مرکز فوق العاده کمیک استریپ است که به تاریخ کاریکاتورها و کمیک استریپ ها در بلژیک اختصاص داده شده است.

در مرکز کمیک استریپ یک نمایشگاه دائمی قابل مشاهده است که دارای 200 نقاشی کمیک استریپ اصلی از هنرمندان کمیک بلژیکی و فرانسوی است. اگر به آثار کمیک علاقمندید بازدید از این نمایشگاه در بروکسل را به شما توصیه میکنیم زیرا این نمایشگاه در اروپا بی نظیر است.

کاخ سلطنتی رویال، بروکسل

یکی دیگر از 5 جاذبه برتر توریستی بروکسل که از جاذبه های مورد علاقه برای عکاس ها به شمار می رود، کاخ سلطنتی رویال است که به وسیله خانواده سلطنتی بلژیک به عنوان اقامتگاه رسمی استفاده می گردد. پرچم بلژیک که از پشت بام این کاخ به اهتزاز در آمده است، نشان دهنده حضور حاکمیت است و مراسم تشریفات گارد هر روز حدودا در ساعت 2:30 بعد از ظهر در این مکان انجام می گردد.

از اواخر ژوئیه تا اواخر آگوست، تورهای رایگان راهنمای داخل کاخ، برای بازدید از اتاق ها و سالن های پذیرایی بزرگ در دسترس هستند. بعلاوه در اطراف کاخ مجموعه ای از ساختمانهای فرهنگی وجود دارد که دارای نمای نئوکلاسیک هستند. کاخ آموزشگاه ها در این مکان، محل آموزشگاه سلطنتی علوم و کاخ هنرهای زیبا در ضلع غربی این کاخ که به وسیله ویکتور هورتا در دهه 1920 ساخته شده اند دو نمونه از برترین نمونه ها برای بازدید در این مکان هستند.

موزه سلطنتی هنرهای زیبا، بروکسل

موزه سلطنتی هنرهای زیبا بلژیک (81-1875) یکی دیگر از 5 جاذبه برتر توریستی بروکسل، ترکیبی از چهار موزه هنری مجزا است که با هم یکی از بزرگترین و برترین گالری های هنری در دنیا را ایجاد نموده اند. این موزه از مجموعه ای که برای اولین بار در سال 1797 تأسیس شد و در ابتدا در کاخ سابق چارلز لورن قرار داشت، تشکیل شده است.

موزه اولد مسترز، مجموعه ای از آثار معروف اساتید قدیمی فلاندری و هلندی را در اختیار دارد. آثار مشهور نمایش داده شده در این موزه عبارتند از: ستایش جادوها به وسیله جرارد دیوید، سوگواری مسیح به وسیله راجیه ون، پیتا به وسیله پتروس کریستوس و داورک بوتس قضاوت امپراتور اتو. بعلاوه تالارهای موزه مدرن روی آثار هنری از اواخر قرن نوزدهم تا به امروز متمرکز است.

این نمایشگاه سالن های موقت نمایشگاه را با گالری های زیرزمین موزه فین دی سیکل که به آثار هنری مربوط به دوره بین سال های 1884 تا 1914 اختصاص دارد ترکیب می نماید. در مجاورت ساختمان اصلی، موزه مگریت واقع شده است که به کار هنرمند سورئالیست بلژیکی رنه ماگریت اختصاص داده شده است. این بزرگترین مجموعه مگریت در دنیا است.

جاذبه های بلژیک | 6 جاذبه تماشای و مجذوب کننده از بلژیک

بندر آنتورپ دروازه اصلی ورود به اروپا است که در 80 کیلومتری...

ادامه مطلب

1- بروکسل (Brussels)بروکسل مرکز کشور بلژیک است. بروکسل...

ادامه مطلب

1- میدان های نبرد فلاندر در بلژیکیکی از جاذبه های بلژیک ...

ادامه مطلب

کشور بلژیک با استفاده از موقعیت جغرافیایی خود در قاره از نظر...

ادامه مطلب

بلژیک یکی از کوچکترین و پرجمعیت ترین کشورهای واقع در اروپای ...

ادامه مطلب

منبع: ژیوار
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1989

به "5 جاذبه برتر توریستی بروکسل را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 جاذبه برتر توریستی بروکسل را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید