300 تیم برای انجام واکسیناسیون آماده شده اند

به گزارش مرد کوچک، تهران (پانا) - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت بیش از 300 تیم در سه شبکه بهداشتی برای انجام واکسیناسیون آماده شده اند.

300 تیم برای انجام واکسیناسیون آماده شده اند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی تهران، علیرضا دلاوری، در نشست هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران، به ارائه گزارشی از وضع تزریق واکسن کرونا در واحدهای تحت پوشش دانشگاه پرداخت و گفت: در شرایط پاندومی کرونا، واکسیناسیون به اسم مداخله گسترده دنیای بایستی تقویت گردد و تمامی کشورها باید واکسیناسیون را انجام دهند تا دنیا احساس امنیت کند، در ایران هم اعلام شده است که 70 درصد کشور باید واکسن بزنند.

وی با اشاره به مقدار کارایی واکسن های مختلف و پلت فرم های آنها، اضافه کرد: در حال حاضر بیشترین واکسنی که در کشور وجود دارد، آسترازنیکا و سینوفارم است و امیدوارم واکسن های ایرانی هم یکی پس از دیگری به چرخه فراوری وارد شوند. خوشبختانه واکسن هایی که تا به امروز در کشور وارد شده (غیر از اسپوتنیک) همگی در شرایط عادی دما نگهداری می شوند.

دلاوری با اشاره به برگزاری 56 وبینار آموزشی برای تزریق واکسن، گفت: بیش از 300 تیم در سه شبکه بهداشتی برای انجام واکسیناسیون آماده شده اند. در بعضی از مراکز حتی در روزهای تعطیل 860 واکسن تزریق شده است و روزانه نزدیک به 3 هزار و 800 تزریق در مراکز انجام می گردد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، از ساماندهی مراکز واکسیناسیون و آمادگی گروه های مختلف اطلاع داد و توضیح داد: تا کنون 11 فریزر با دمای منهای 20 درجه برای نگهداری واکسن اسپوتنیک خریداری شده است و تقریباً تنها دانشگاهی هستیم که با همکاری شرکت دانش بنیان، سنسورهای دیجیتال تحت وب در تمامی یخچال ها نصب نموده ایم. بی و بانک و اتاق سرما با سیستم های امنیتی بالا راه اندازی شده است. بعلاوه با خرید یک دستگاه کامیون یخچال دار، مسئله ای برای نگهداری و جابجایی واکسن نخواهیم داشت و عملاً زنجیره سرما تکمیل شده است.

وی گفت: توصیه ما این است که همه کارها به وسیله معاونت بهداشت هماهنگ گردد. تا کنون 70 درصد از مقدار واکسن دریافتی، تزریق شده است. در این شرایط بعضی مراکز را برای بیماران خاص در نظر گرفته ایم. بعلاوه با همکاری شهرداری بعضی از پارک ها، فرهنگسراها و سوله ها را برای واکسیناسیون عمومی آماده سازی نموده ایم.

دلاوری حجم واکسیناسیون عمومی را بالا خواند و گفت: اگر وارد بحث واکسیناسیون عمومی شویم فقط سهم دانشگاه ما 25 هزار دوز واکسن در روز می گردد (باید حدود 8 برابر نیروهای کنونی ساماندهی کنیم) در این شرایط محیط های عمومی و روباز همانند پارک ها را در نظر گرفته ایم و پزشک یا اورژانس 115 قطعاً حضور خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1721

به "300 تیم برای انجام واکسیناسیون آماده شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "300 تیم برای انجام واکسیناسیون آماده شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید