تور ارزان یونان: 13 بهانه برای اینکه راهی یونان شوید

به گزارش مرد کوچک، ممکن است تصور شد یونان به خاطر سابقه تاریخی اش تنها از جنبه آثار باستانی و معماری قابل توجه است اما سبک زندگی و طبیعت این کشور نیز بسیار مجذوب کننده است.

تور ارزان یونان: 13 بهانه برای اینکه راهی یونان شوید

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

ناهارهای طولانی

تا ناهار خوردن های طولانی را در یونان تجربه نکنید، زندگی یونانی را درک ننموده اید. ایده آلش این است که میزی داشته باشید که دور تا دورش دوستان یا خانواده تان نشسته باشند، البته با گروه های کوچکتر هم می توان این موقعیت جالب را حس کرد. بهتر است میز هم با یک یا چند نوع غذای دریایی، نوشیدنی های خوشگوار و انواع پیش غذاها و اشتهاآورها پر گردد. شوخی و خنده های گرم و صمیمی بر سر میزهای غذای خارج از خانه و ترجیحاً نزدیک به ساحل، با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست. شاید این ناهارهای طولانی و سرشار از سرخوشی، معرف خوبی برای خلق و خوی یونانی ها باشد.

کافه های یونانی

یکی دیگر از مجذوب کنندهیت های سبک زندگی یونانی ها، کافه نشینی شان است. در کافه های پرشمار آتن می توانید کنار مردم بنشینید و گپ زدن آنها با یکدیگر را دیدن کنید. آتنی ها در کافه ها می نشینند، درباره مسائل پیش پا افتاده با هم صحبت می نمایند و در کنارش آرام آرام قهوه شان را هم می نوشند. اگر شما هم کافه نشینی را دوست دارید، نیازی نیست تا پاریس بروید، کافه های مجذوب کننده تر و گرم تر آتن در انتظار شماست.

غار ملیسانی

یونان غارهای زیادی دارد، حتی بیشتر از بسیاری از کشورهای اروپایی. یکی از شگفت انگیزترین غارهای این کشور، غار ملیسانی است. دور تا دور این غار را جنگل و صخره های پرشیب فراگرفته اند. آبی که در پایین غار جمع شده با رنگ آبی سحرانگیزش و درخت هایی که دهانه ورودی غار را پوشانده اند، صحنه بی نظیری به وجود آورده و مجذوب کنندهیت این غار را چندین برابر نموده اند. محدوده غار به حدی وسیع است که در آنجا پارکینگی نیز برای خودروهای گردشگران در نظر گرفته شده است.

ساحل های یونان

به نظر می رسد سفر به یونان بدون سرگرمی و استراحت در سواحل این کشور، کامل نخواهد بود. یونان از لحاظ ساحل، بسیار غنی است. ساحل شنی ناواگیو که دورتادورش را صخره های شیب دار پوشانده اند، مکانی بسیار زیبا و ایده آل برای آفتاب گرفتن است. ساحل الافونیسی در جزیره کرت نیز بسیار دیدنی است. جزیره کرت زیبایی ها فراوانی دارد اما ساحل الافونیسی چیز دیگری است که زیبایی اش را نمی توان توصیف کرد. دیگر جزیره زیبای یونان، جزیره میکونوس است که به علت داشتن بوتیک هتل های عالی، رستوران هایی با غذاهای دریایی لذیذ و موسیقی زنده همیشگی به معروفیت رسیده است.

اگرچه تمام این سواحل یونان سرشار زیبا و دیدنیی اند اما هیچ یک به میزان ساحل اگرمنی در لفاکادا سحرانگیز نیستند. دورتا دور این ساحل را صخره های سفید رنگ پوشانده و در کنار آب های فیروزه ای رنگ، حال و هوای منحصر به فردی به وجود آورده است. اما دیدنی غروب خورشید، بی شک لذت بخش ترین لحظات در ساحل اگرمنی خواهد بود.

سانتورینی

یونان جزیره های متعددی دارد اما شاید به جرأت بتوان گفت زیباترین و معروف ترین آن، جزیره سانتورینی است. این جزیره، عمده معروفیت خود را مدیون ساختمان های سفید و آبی اش است که رنگ و روی بی نظیری به آن بخشیده اند. علاوه بر این می توان به گردشگاه ها، محل های سرگرمیی و رستوران های لوکس این جزیره نیز اشاره نمود؛ رستوران هایی که بسیاری از آنها منظره روح افزایی از دریای اژه را به رخ گردشگران می کشند. ساختمان های زیبا و طبقه ای شهر کوچک اویا و آتشفشان ها، از دیگر مجذوب کنندهیت های سانتورینی هستند. تمام این زیبایی ها در کنار هم سانتورینی را به مقصدی رویایی برای سفرهای رمانتیک مانند ماه عسل تبدیل نموده است.

کوه لیکابتوس

کوه لیکابتوس، از معروف ترین نقاط آتن است. اگر از این کوه بالا بروید، علاوه بر دیدنی غروب زیبا و هیجان انگیز آتن، می توانید آتن را یک جا و از بالا (مرتفع ترین نقطه شهر) دیدن کنید. به غیر از آتن، نمایی فوق العاده از دریای اژه نیز پیش روی تان خواهد بود.

پلاکا

پلاکا، یکی از مشهورترین و در عین حال زیباترین منطقه ها آتن است. در واقع پلاکا، یک دهکده کوچک است که در وسط آتن واقع شده و این امتیاز را دارد که با زندگی در آن، فرهنگ بومی یونان را با تمام وجود تجربه خواهید کرد. بسیاری از کافه های معروف آتن در پلاکا واقع شده اند. علاوه بر کافه، رستوران هایی با غذاهای لذیذ، درختان زیبا و کهنسال، گیاهان و سرسبزی های هیجان انگیز و فروشگاه هایی خاص، از امتیازات این منطقه باشکوه اند.

دشت تسالی و صومعه متورا

دشت تسالی، از شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری یونان است. این دشت پر از صخره های عجیب و بلندی است که تعداد زیادی صومعه تحت عنوان صومعه های متورا را در خود جای داده است. البته تصور نکنید که باید صخره نوردی کنید! برای رسیدن به این صومعه ها هواپیماهای سرگرمیی شما را به آنجا می رسانند و می توانید علاوه بر دیدنی مجسمه ها و نقاشی های داخل صومعه ها، از طبیعت منحصر به فرد این منطقه نیز لذت ببرید.

آکروپلیس

آتن آثار تاریخی فراوانی دارد که بیانگر فرهنگ و قدمت یونان هستند. شاید بتوان گفت آکروپلیس معروف ترین آنهاست و به نماد هویت ملی یونانی ها تبدیل شده است. آکروپلیس یک مجموعه تاریخی است که ساختمان های تاریخی متعددی را در خود جای داده است. اما سه ساختمان اصلی این مجموعه ارختیون، پارتنون و معبد آتنا نایک هستند. البته آکروپلیس، عمارت ها و معابد بیشتری داشته که در نبردهای میان ایرانی ها و یونانی ها، بسیاری از آنها از بین رفته است. ارچتیوم و آگورا نیز دو عمارت مهم دیگر هستند که در آکروپلیس واقع شده اند و گردشگران بسیاری را به سوی خود فرامی خوانند.

میدان سینتگما

یکی از مهم ترین مکان هایی که گردشگران در آتن حتماً به سراغ آن می فرایند، میدان سینتگما است. رژ ه سربازان یونانی، با یونیفورم های خاص شان در مقابل مقبره سرباز گمنام، در این میدان، جاذبه منحصر به فردی است. از دیگر بخش های این میدان می توان به محوطه چمن کاری شده، مجسمه های قدیمی و چشمه آب اشاره نمود. در ضمنً ساختمان مجلس یونان نیز در این میدان واقع شده است.

باغ ملی

اگر دلتان خواست در آتن، کمی از دیدنی آثار تاریخی و باستانی فاصله بگیرید و به یک مکان خوش آب و هوا بروید، پیشنهاد ما باغ ملی آتن است. این باغ که با انواع درختان، گل ها و گیاهان زیبا تزئین شده، تفرجگاه ایده آلی برای گذراندن یک روز کامل است.

موساکا

یونانی ها دستپخت خوبی دارند که از ذائقه ما هم چندان دور نیست. یکی از غذاهای معروف و لذیذی که یونانی ها در تهیه اش مهارت ویژه ای دارند، موساکاست. موساکا را با گوشت، پنیر و بادمجان درست می نمایند. اگر به یونان سفر کردید، از خوردن این غذای لذیذ غافل نشوید.

باقلوا

بله باقلوا! ظاهراً باقلواهای شیرین و خوشمزه مخصوص ایران و ترکیه نیست و پایش به یونان هم رسیده است. البته یونانی ها هم سعی نموده اند، برای تهیه باقلوا ابتکار عمل را به دست بگیرند و تغییراتی در آن به وجود بیاورند. باقلواهای یونانی را تقریباً در تمام رستوران های یونان می توانید بیابید.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2084

به "تور ارزان یونان: 13 بهانه برای اینکه راهی یونان شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان یونان: 13 بهانه برای اینکه راهی یونان شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید