چمن متحرک یا چملی گول -تکاب -آذربایجان غریی

به گزارش مرد کوچک، هنوز دلیل پیدایش این پدیده نامعلوم است وبه عنوان یکی از رموزطبیعت از آن یاد میشود

چمن متحرک یا چملی گول -تکاب -آذربایجان غریی

برای سفری دلچسب با تور باکو ارزان پاییز 99 همراه شوید و شهر زیبای باکو را ملاقات کنید و با فرهنگ مردم خونگرم آذربایجان آشنا شوی و مسافرتی دل انگیز را سپری کنید.

چمن متحرک یا چملی گول

چمن متحرک یا چملی گول یکی از عجیب ترین وزیباترین پدیده های ایران و حتی دنیا است. این چمن در 15 کیلومتری شهر تاریخیتکابدر استانآذربایجان غربی است.

چملی گول در زبان محلی این منطقه یعنی جزیره ای از چمن بر روی برکه، چمن متحرک چملی، قطعه بزرگی از نی هایی است که از به هم چسبیدن ریشه آنها بدون ارتباط با زمین بر روی آب شناور مانده، تشکیل شده است.هنوز دلیل پیدایش این پدیده نامعلوم است وبه عنوان یکی از رموزطبیعت از آن یاد میگردد.این منطقه شاید برای عموم مزدم شناخته شده نبا شد ولی نزد طبیعت گردان صندلی وخاصی دارد.

نبود جاده دسترسی مناسب، امکانات رفاهی و بهداشتی متناسب با حضور گردشگران داخلی و خارجی و عدم تبلیغات و معرفی این اثر از دلایل ناشناخته ماندن چمن متحرک تکا ب است. اما این دلیلی نمی گردد تا ما از زیبایی های این پدیده نادر و همواره سبزیادی نکنیم.

این چمن به صورت جزیره ای متحرک با مساحت بیش از 100مترمربع بر روی برکه ای کوچک خودنمایی می نماید که با وزش باد و جریان هوا و یا تکان خاصی به جهات مختلف تغییر جهت داده و حرکت می نماید و همین امر موجب منحصر به فرد شدن این جاذبه طبیعی شده است.چمن بصورت معلق و شناور در وسط این برکه قرار گرفته و دارای پوشش گیاهی کاملا مطلوب و مناسب است و حتی در فصل زمستان و سرمای هوا نیز چمن آن سبزی خود را از دست نمی دهد.

دیدن این منظره رویایی به همه کسانی که به شگفتی های طبیعت علاقمند هستند پیشنهاد میگردد.

منبع: سفرگو
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 697

به "چمن متحرک یا چملی گول -تکاب -آذربایجان غریی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چمن متحرک یا چملی گول -تکاب -آذربایجان غریی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید