چاپ مجموعه جدید ارباب حلقه ها با نقاشی های خود نویسنده

به گزارش مرد کوچک، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، برای اولین بار قرار است مجموعه ای از داستان های ارباب حلقه ها با نقاشی های خود نویسنده این مجموعه جی.آر.آر. تالکین منتشر گردد که گفته می گردد آنها را در همان ایام نوشتن این داستان کشیده بود. جان رونالد روئل تالکین نویسنده، شاعر، زبان شناس و استاد دانشگاه بریتانیایی بود که بیشتر به خاطر نوشتن آثار خیال پردازی حماسی اش شناخته می گردد. از معروف ترین کتاب های او می توان به هابیت و ارباب حلقه ها اشاره نمود.

چاپ مجموعه جدید ارباب حلقه ها با نقاشی های خود نویسنده

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

مجموعه داستان های ارباب حلقه ها اولین بار در سال 1954 منتشر شد ولی گفته می گردد تالکین در همان سال نقاشی هایی برای این داستان کشیده بود که حالا قرار است سری جدید این کتاب ها با نقاشی های خود نویسنده منتشر گردد.

مجموعه داستان ارباب حلقه ها ادامه اثر پیشین تالکین با نام هابیت است که در همین ژانر نوشته شده است. این کتاب طی 12 سال از سال 1937 تا 1949 که بیشتر آن در زمان جنگ جهانی دوم بوده، نگارش شده است. اگرچه این کتاب در بین خوانندگان به شکل یک سه گانه جا افتاده است، اما در ابتدا بنا بود این اثر جلد اول کتاب سیلماریلیون باشد که نویسنده به دلایل مالی تصمیم به حذف جلد دوم گرفت و کتاب ارباب حلقه ها را در سال 1954 تا 1955 در سه جلد منتشر کرد.

از آن موقع تا به امروز کتاب ارباب حلقه ها بارها تجدید چاپ شده و به زبان های زیادی ترجمه شده است. کتاب ارباب حلقه ها یکی از مشهورترین و تأثیرگذارترین کتاب های ادبیات در قرن 21 به شمار می رود. تا امروز چند فیلم سینمایی و انیمیشن بر مبنای این داستان ساخته شده است که معروف ترین آنها را پیتر جکسون ساخته است.

گفته می گردد تالکین در زمان حیاتش زیاد هنر نقاشی خود را نمایش نمی داده و کسی از این موضوع اطلاع نداشته است. او برای داستان هابیت نیز نقاشی هایی کشیده است که به خاطر یک نقد منفی درباره نقاشی ها سعی می کرد آنها را نمایش ندهد. سی .اس. لوئیس نویسنده مشهور هم عصر تالکین نقاشی های او را قابل تحسین خطاب نموده بود.

تالکین در سال 1939 به ناشرش گفته بود که نوشتن داستان ارباب حلقه ها زمان و زحمت زیادی برده است و دیگر قادر نیست برای داستان نقاشی های تکمیلی اضافه کند و به خاطر همین داستان با تنها نقشه سرزمین میانه که تالکین برای انتشار آن اصرار زیادی داشت، چاپ شد. نقاشی های تالکین در مجموعه تصاویری کریستوفر پسر نویسنده نگهداری می شد و در سال 2018 برای اولین بار در نمایشگاهی در شهر لندن به نمایش درآمد.

حالا بنیاد تالکین امتیاز چاپ تصاویر را به انتشارات هارپرکالینز واگذار نموده است و قرار است مجموعه جدید ارباب حلقه ها با نقشه ها و نقاشی های خود نویسنده منتشر گردد. کارشناسان می گویند تصاویر و نقاشی های تالکین کاملاً با داستان هماهنگ است و در ابتدا باید با همین تصاویر منتشر می شد.

کریس اسمیت معاون انتشارات هارپرکالینز تصاویر را منحصر به فرد و هماهنگ با داستان های هابیت و ارباب حلقه ها عنوان نموده است و اظهار امیدواری نموده با این تصاویر ارزش کتاب های چاپ شده نیز افزایش یابد. قرار است مجموعه جدید کتاب های ارباب حلقه ها در ماه اکتبر با 30 نقاشی و نقشه خود تالکین وارد بازار کتاب گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1508

به "چاپ مجموعه جدید ارباب حلقه ها با نقاشی های خود نویسنده" امتیاز دهید

1 کاربر به "چاپ مجموعه جدید ارباب حلقه ها با نقاشی های خود نویسنده" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ مجموعه جدید ارباب حلقه ها با نقاشی های خود نویسنده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید