پلنگ ایرانی رها شده از دام به بندرعباس منتقل شد

به گزارش مرد کوچک، تهران (پانا) - به گفته مدیرکل محیط زیست هرمزگان پلنگ ایرانی رها شده از دام به بندرعباس منتقل شد.

پلنگ ایرانی رها شده از دام به بندرعباس منتقل شد

به گزارش مهر، حبیب مسیحی تازیانی در تشریح آخرین شرایط پلنگ ایرانی بیان داشت: روز سه شنبه گزارشی مبنی بر به تله افتادن یک فرد پلنگ در شهرستان بشاگرد دریافت شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله تیمی متشکل از کارشناسان، دامپزشکان و محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان و ادارات حفاظت محیط زیست شهرستانهای میناب و بشاگرد جهت پیگیری موضوع و رهاسازی پلنگ به منطقه اعزام شدند، مطرح نمود: متاسفانه به دلیل ازدحام جمعیت افراد محلی و خطرات احتمالی فعالیت تیم بطور موقت متوقف شد.

وی گفت: کوشش ها با همکاری دامپزشکان اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس برای نجات پلنگ مذکور روز گذشت (27 آذرماه) ادامه یافت و پلنگ مذکور با موفقیت بیهوش شد و اقدامات لازم برای انتقال به بندرعباس و درمان انجام و نتیجه عملیات متعاقباً اعلام خواهد شد.

مسیحی توضیح داد: یک قلاده یوزپلنگ ایرانی گرفتار شده در تله دام در ارتفاعات منطقه سندرک میناب پس از سه روز از تله نجات داده شد و برای درمان به بندرعباس منتقل شده است.

به گفته مدیرکل محیط زیست هرمزگان، این پلنگ ماده با سن حدود 5 سال است و 42 کیلوگرم وزن دارد.

وی اضافه کرد: تله ای که این پلنگ در آن گرفتار شده، مردم محلی برای مقابله با گرگ و شغال ها که مرتباً به گله های بز و گوسفند مردم حمله ور می شدند کار گذاشته اند که متأسفانه این پلنگ ایرانی در آن گرفتار شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1371

به "پلنگ ایرانی رها شده از دام به بندرعباس منتقل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلنگ ایرانی رها شده از دام به بندرعباس منتقل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید