هزینه و درآمد دفاتر اسناد رسمی به سختی تامین می گردد

به گزارش مرد کوچک، خبرنگاران/فارس مدیر کانون سردفتران و دفترداران استان فارس مدعی شد که این دفاتر درآمدی بسیار پائین دارند به شکلی که حتی هزینه های جاری را به سختی تامین می نمایند.

هزینه و درآمد دفاتر اسناد رسمی به سختی تامین می گردد

حسین ساجدی شامگاه پنجشنبه 5 دی در آیین روز دفاتر اسناد رسمی که با حضور مدیران ثبت اسناد و املاک استان برگزار گردید، با بیان اینکه 443 سردفتر (دفتریار اول و دوم) اسناد رسمی در استان فعالیت دارند، گفت: در هر دفترخانه حداقل 3 تا 10 کارمند مشغول به فعالیت هستند.

او معتقد است که سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی یک قشر زحمتکش و دارای سلامت نفس هستند و در پاسخ به سئوالی درباره هزینه های دفاتر اسناد رسمی، گفت: هیچگونه حقوقی از دولت دریافت نمی نمایند و به صورت حاکمیتی زیر نظر قوه قضائیه اداره می گردد.

مدیر کانون سردفتران و دفترداران فارس تنظیم اسناد، گواهی امضاء، سند اقرارنامه، سند تعهد، وکالت نامه ها را از مهمترین وظائف سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی برشمرد.

ساجدی همچنین با بیان اینکه کمبود دفترخانه اسناد رسمی نداریم، اظهار داشت: دفاتر از چهار مرجع رسمی شامل سازمان بازرسی کل کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان امور مالیاتی و کانون سردفتران و دفتریاران، نظارت می شوند بنابراین تخلفات در این حوزه بسیار پایین است.

او مطرح نمود: با توجه به کمبود سند خوشبختانه تخلف در استان کم شده است و اگر تخلفی هم صورت بگیرد عمدی نیست و اشباع بوده است.

مدیر کانون سردفتران و دفترداران فارس افزود: اگر سردفتری تخلف کند بازرسان این تخلف را در دفتر آنالیز نموده و به دادگاه انتظامی اعلام و دادگاه رای به تذکر کتبی، انفصال، جریمه نقدی و شاید تبرئه خواهد نمود.

محمود چمن سرا، معاون اسناد اداره کل ثبت اسناد و املاک فارس نیز با اشاره به سیستمی و الکترونیکی شدن ثبت اسناد، این فرایند را گامی ارزشمند در جهت جلوگیری از تخلفات احتمالی و تضییع حقوق مردم برشمرد و گفت: تا خاتمه آبانماه یک میلون و 103 هزار سند توسط بازرسان مورد آنالیز قرار گرفته است.

او گفت: از هفته گذشته در سامانه سازمان ثبت بحث استعلام اصالت سند مالکیت قرار گرفته و عموم مردم با مراجعه به سامانه https://www.ssaa.ir از اصالت سند اطلاع یابند.

چمن سرا یادآور شد: شهروندان اگر شکایتی از دفاتر اسناد رسمی داشته باشند میتوانند به بلوار همت جنوبی اداره کل ثبت اسناد و املاک فارس مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 695

به "هزینه و درآمد دفاتر اسناد رسمی به سختی تامین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه و درآمد دفاتر اسناد رسمی به سختی تامین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید