ناو وینستون چرچیل آمریکا در سواحل سودان لنگر انداخت، نخستین بار پس از 25 سال

به گزارش مرد کوچک، کشتی جنگی آمریکا موسوم به یو اس اس وینستون چرچیل امروز (دوشنبه) برای نخستین بار از 25 سال پیش تا به امروز در سواحل شهر پورت سودان لنگر انداخت.

ناو وینستون چرچیل آمریکا در سواحل سودان لنگر انداخت، نخستین بار پس از 25 سال

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العین الاخباریه، این اقدام ایالات متحده نشانگر آمادگی نیروهای مسلح آمریکا برای تقویت همکاری مجدد خود با همتای سودانی در پی برقراری مجدد روابط است؛ روابطی که در دوره عمر البشیر، رئیس جمهوری سابق سودان تیره شده بود.

یک منبع مسؤول در سفارت آمریکا در خارطوم گفت، این کشتی جنگی حوالی ساعت 9 صبح به وقت سودان در این کشور پهلو گرفت.

طبق اعلام این منبع که خواست نامش فاش نشود، کاردار سفارت آمریکا در خارطوم، مسؤولی از نیروی دریایی آمریکا، یک مسؤول سودانی و نیز فرمانده منطقه نظامی در شرق سودان از این کشتی استقبال کردند.

کاردار سفارت آمریکا در خارطوم روز شنبه وارد شهر پورت سودان واقع در استان مشرف به دریای سرخ کشور سودان شد و با دولت، جامعه مدنی و سران سودان درباره استقبال از این کشتی جنگی ملاقات کرد.

این مسؤول آمریکایی گفت، این دومین کشتی آمریکایی است که ظرف یک هفته در سودان پهلو می گیرد. روز چهارشنبه هم کشتی باربری وارد این کشور شد.

وی تاکید نمود، این گام نشان دهنده حمایت آمریکا از انتقال دموکراتیک قدرت در سودان و آمادگی واشنگتن برای تقویت همکاری با خارطوم است. هدف از ورود کشتی های آمریکایی به سودان برای نخستین بار از 25 سال پیش تا به امروز، تقویت روابط میان دو کشور در زمینه های سیاسی و امنیتی است.

این تحولات پس از سفر اندرو یونگ، معاون فرمانده ارتباط مدنی نظامی در فرماندهی آمریکا در آفریقا و دریادار هایدی برگ، رئیس اطلاعات فرماندهی آمریکا در آفریقا به سودان صورت می گیرد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1506

به "ناو وینستون چرچیل آمریکا در سواحل سودان لنگر انداخت، نخستین بار پس از 25 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناو وینستون چرچیل آمریکا در سواحل سودان لنگر انداخت، نخستین بار پس از 25 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید