مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری تمدید شد

به گزارش مرد کوچک، تهران (پانا) - مدیرکل دفتر دوره اول آموزش متوسطه از تمدید مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری تا 31 تیر ماه اطلاع داد.

مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری تمدید شد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، مرضیه مسگرزاده، ضمن اعلام این خبر اضافه کرد: تمامی دبیران دوره اول متوسطه مدارس عادی، نمونه دولتی، استعدادهای درخشان و غیر­دولتی، می توانند با تشکیل تیم های 2 یا 3 نفره ضمن ثبت نام در پایگاه اینترنتی به آدرس gam1.medu.ir قسمت جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری، طراحی آموزشی و فیلم تدریس خود در فضای مجازی را به مدت 20 تا 30 دقیقه در بستر شبکه شاد تهیه نموده و به کارشناسی تکنولوژی و گروه­های آموزشی منطقه محل خدمت خود ارسال کنند. بعلاوه ادارات کل آموزش و پرورش استان ها موظف اند تا 15 مرداد ماه آثار منتخب را به دبیرخانه جشنواره مستقر در استان خراسان رضوی ارسال کنند.

وی هدف از برگزاری پنجمین جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری را استفاده از فضای مجازی جهت ایجاد تنوع و اثربخشی در فرآیند آموزش و یادگیری دانست و اضافه کرد: با توجه به بخشی از چرخش های تحولی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر چرخش از دانش آموز منفعل در کلاس درس به متربی فعال در محیط های تربیتی و هم چرخش از روش های خشک فردی و انعطاف ناپذیر به روش های خلاق، فعال و گروهی و لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی در آموزش و یادگیری؛ می طلبد ضمن توجه به ضرورت حفظ تعامل مؤثر معلم با دانش آموزان و دانش آموزان با یکدیگر متناسب با فضای مجازی، در آموزش ها از روش های متنوع تدریس استفاده گردد. تسهیل در ایجاد این شرایط به یقین محیطی شاد و انگیزه بخش برای یادگیری دانش آموزان فراهم می نماید.

مسگرزاده در سرانجام گفت: به همین منظور این جشنواره در سه محور نوآوری در فراوری و به کارگیری رسانه های پرشمار، نوآوری در سنجش تکوینی با تأکید بر سنجش عملکردی و نوآوری در روش های مشارکت اولیای دانش آموزان در فرآیند یادگیری در حال برگزاری است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1698

به "مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید