آشنایی با فرودگاه بین المللی مک دونالد کارتیر، اتاوا کانادا

به گزارش مرد کوچک، شهر اتاوا در جنوب رودخانه ای به همین نام در بخش شرقی از جنوب ایالت اونتاریو واقع شده و پایتخت کشور کانادا می باشد. شهر اتاوا در مرز گاتینو (Gatineau) و کبک قرار داشته و هسته اصلی این منطقه شهری است. جمعیت شهر اتاوا در سال 2016 بیش از 934 هزار نفر و جمعیت منطقه شهری ان بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر بوده که پایتخت کانادا را به عنوان چهارمین شهر پرجمعیت و پنجمین منطقه شهری شلوغ در سراسر این کشور قرار داده است. این شهر در سال 1826 با نام بایتون (Bytown) تاسیس شده و نام آن در سال 1855 به اتاوا به عنوان مرکز سیاسی کانادا تغییر کرد. مرزهای شهری به طور متعددی گسترش یافته و در نهایت در سال 2001 با ادغام شهری جدید به آن وسعت شهر بسیار افزایش یافت. نام شهر اتاوا از رودخانه نزدیک آن به نام آلگونکین اداوا (Algonquin Odawa) مشتق شده که به معنی تجارت می باشد. پایتخت کشور کانادا دارای بیشترین جمعیت تحصیل نموده بوده و تعداد زیادی از نهادهای فرهنگی و پژوهشی مانند مرکز ملی هنر، گالری ملی و موزه های متعدد در آن واقع شده اند. علاوه بر این اتاوا دارای بالاترین سطح زندگی در سراسر کانادا بوده و کمترین نرخ بیکاری در کشور را دارد. در ادامه معرفی فرودگاه های دنیا، در این مطلب قصد داریم تا فرودگاه اتاوا کانادا و خدمات این فرودگاه بین المللی را تشریح کنیم پس با خبرنگاران همراه شوید.

آشنایی با فرودگاه بین المللی مک دونالد کارتیر، اتاوا کانادا

فرودگاه بین المللی مک دونالد کارتیر، اتاوا کانادا

فرودگاه اتاوا کانادا که به فرودگاه بین المللی مک دونالد کارتیر نیز شناخته می شود با کد یاتا YOW و کد ایکائو CYOW در فاصله 10 کیلومتری در جنوب مرکز این شهر واقع شده است. این فرودگاه بین المللی به افتخار دولتمردان کانادایی و موسسان این کشور به نام فرودگاه مک دونالد کارتیر نیز مشهور می باشد. فرودگاه بین المللی اتاوا به عنوان ششمین فرودگاه شلوغ در تور کانادا و همچنین دومین فرودگاه در ایالت اونتاریو از نظر تعداد مسافر می باشد. این فرودگاه همچنین به عنوان ششمین در نوع خود از نظر تعداد نشست و برخاست پروازها می باشد. این فرودگاه بین الملی در سال 2017 بیش از 4 میلیون و 800 هزار مسافر را به وسیله 150815 هواپیما جا به جا نموده است. این فرودگاه بین المللی پایگاه اصلی خطوط هوایی فرست (First Air) می باشد. فرودگاه اتاوا کانادا یکی از هشت فرودگاه این کشور بوده که دارای امکانات برای پروازهای نظامی نیز می باشد. هرچند که امروزه دیگر از این فرودگاه به عنوان پایگاه نظامی استفاده نمی شود اما همچنان حمل و نقل نیروی هوایی سلطنتی این کشور برای جا به جایی مقامات کانادایی و خارجی از این فرودگاه انجام می پذیرد.

ترمینال های فرودگاه اتاوا کانادا

ترمینال و برج قدیمی فرودگاه اتاوا کانادا در سال 1960 در سبکی مدرن توسط معماران جیمز استروت و ویلیام گیللند ساخته شد. این ترمینال در سال 1985 تا 1987 به طور کامل و اساسی مورد بازسازی نهاده شد. در سال 1997 در جهت پاسخگویی به احتیاجهای افزایش ترافیک مسافران طرح ساخت ترمینال جدید این فرودگاه بین المللی تصویب شد و در نهایت در سال 2003 ترمینال جدید به بهره برداری رسید. در سال 2006 در جت افزایش ظرفیت فرودگاه بین المللی اتاوا تصمیم گرفته شد تا ترمینال قدیم تخریب شده و فاز دوم ترمینال جدید راه اندازی شود. ترمینال قدیم در سال 2008 تخریب شده تا گیت ها و جت وی های بیشار را به فرودگاه بین المللی اتاوا اضافه نماید. در تور کانادا از این فرودگاه استفاده خواهید کرد.

خدمات و امکانات فرودگاه اتاوا کانادا

اینترنت وای فای: خدمات اینترنت وای فای رایگان در فرودگاه بین المللی اتاوا در دسترس می باشد.

خدمات پولی و صرافی: در صورتی که احتیاج به پول نقد داشته باشید می توانید از خدمات خودپردازها و ATM های فرودگاه بین المللی اتاوا استفاده نمایید. هرچند ممکن است هزینه کارمزد دریافت پول نقد برای شما محاسبه شود. این خودپردازها در هر دو بخش عمومی فرودگاه و بخش مسافران در هر دو طبقه نهاده شده اند. در صورتی که احتیاج به خدمات تبادل ارزی و صرافی داشته باشید، صرافی ارزی بین المللی (ICE) کیوسک های مختلفی را در سراسر فرودگاه دارد. در بخش پروازهای ایالات متحده، در بخش مسافران در طبقه دوم، خدمات تبادل ارزی از ساعت 5 صبح تا 7 شب در روزهای هفته و در روزهای آخر هفته از ساعت 5 صبح تا 5 عصر باز می باشد. در سالن پروازهای ورودی در طبقه اول خدمات صرافی ها از ساعت 9 صبح تا 12 شب ارائه می شود. بخش مسافران پروازهای بین المللی و کانادی در طبقه دوم نیز دارای خدمات تبادی ارزی در نزدیکی گیت 15 می باشد. این خدمات در روزهای هفته از ساعت 5 صبح تا 9 شب و در روزهای آخر هفته از 7 صبح تا 7 شب ارائه می شود.

فروشگاه فری شاپ و خرید: فروشگاه های فری شاپ در دو بخش پروازهای خروجی بین المللی و پروازهای خروجی ایالات متحده وجود دارند. فروشگاه های فری شاپ پروازهای بین المللی در نزدیکی گیت 15 قرار داشته و خدمات خود را از 3 ساعت پیش از اولین پرواز شروع می کند. در مورد پروازهای ایالات متحده، این فروشگاه ها در نزدیکی گیت 12 بوده و خدمات خود را از حدود یک ساعت پیش از اولنی پرواز ارائه می نمایند.

رستوران ها و کافه ها: در فرودگاه اتاوا کانادا می توانید گزینه های مختلفی از رستوران ها و کافه ها را مشاهده نمایید. هر کدام از این ها پیشنهادات متنوعی را ارائه می نمایند. از جمله رستوران هایی که خدمات 24 ساعته دارند می توان به تیم هورتون (Tim Horton) اشاره نموده که در طبقه اول و در بخش پروازهای ورودی و بخش عمومی مسافران قرار گرفته است.

خدمات بچه ها: چندین مکان در فرودگاه اتاوا کانادا وجود داشته که خدمات مراقبت از بچه ها، شیر دادن به نوزادان و تعویض پوشک آن ها را می توان در این مکان ها دریافت نمود. علاوه بر این جایگاه های گهواره ای نیز در دسترس می باشند. اکثر سرویس های بهداشتی در این فرودگاه بین المللی امکان تعویض پوشک بچه ها را دارند. همچنین شما می توانید این خدمات را در بخش مسافران پروازهای ایالات متحده در طبقه دوم، بخش پروازهای بین المللی در طبقه دوم، بخش پروازهای داخلی در نزدیکی گیت 14 و 18، بخش پروازهای ورودی و بخش عمومی در طبقه اول، در طبقه سوم در بخش عمومی و در نزدیکی رستوران تیم هورتون مشاهده نمایید. تمامی این خدمات به صورت 24 ساعته می باشند.

روش های حمل و نقل در فرودگاه بین المللی اتاوا کانادا

اتوبوس: خدمات اتوبوسرانی در فرودگاه اتاوا کانادا را می توان از اتوبوس های عمومی OC Transpo خط 97 دریافت کرد. این اتوبوس ها بین فرودگاه بین المللی اتاوا و بلز کورنر (Bells Corner) و همچنین بایشور (Bayshore) و چندین توقف در مراکز Centre-Ville و South Keys خواهند داشت. خدمات این اتوبوس ها به صورت روزانه بوده و هر 10 دقیقه حرکت می نمایند. اتوبوس ها در طبقه اول پروازهای ورودی و در نزدیکی ستون شماره 14 می ایستند. در زمان نوشتار این مطلب هزینه بلیط این اتوبوس ها برای راستا یک طرفه 3.55 دلار کانادایی بوده است. برای اطلاع از جدول زمانبندی می توانید به سایت اتوبوس های OC Transpo مراجعه نمایید.

تاکسی: تمامی خدمات تاکسی ها، لیموزین ها، شاتل های هتل و همچنین اتوبوس ها از سطح طبقه اول فرودگاه که پروازهای ورودی می باشد ارائه می شود.

اجاره اتومبیل: چندین گزینه از آژانس های اجاره اتومبیل را می توان در فروگاه اتاوا کانادا مشاهده کرد. از جمله شرکت هایی که این خدمات را ارائه می نمایند می توان به آلامو (Alamo)، آویس (Avis)، باجت (Budget)، اینترپرایز (Enterprise) و هرتز (Hertz) اشاره نمود.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 166

به "آشنایی با فرودگاه بین المللی مک دونالد کارتیر، اتاوا کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فرودگاه بین المللی مک دونالد کارتیر، اتاوا کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید