مسافر ری به آی فیلم می آید

به گزارش مرد کوچک، تهران (پانا) - آی فیلم پنجشنبه 17 مهر فیلم سینمایی مسافر ری را با بازی درخشان داریوش ارجمند در نقش حضرت عبدالعظیم حسنی به نمایش می گذارد.

مسافر ری به آی فیلم می آید

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش روابط عمومی شبکه آی فیلم، فیلم سینمایی مسافر ری این هفته برای پخش از آی فیلم فارسی در جدول پخش قرار گرفته است.

داود میرباقری کارگردان مطرح سینما و تلویزیون، در سال 1379 مسافر ری را با موضوع حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ساخت که پس از نمایش آن در سینماها، نسخه ای دیگر از آن به صورت سریال از تلویزیون پخش شد.

این فیلم پس از فیلم های آدم برفی و ساحره، سومین فیلم بلند داود میرباقری بود که فیلمبرداری آن در سال 1379 انجام شد و فیلم در همان سال و در مدت زمان نسبتاً طولانی دو ساعت که ویژگی اغلب فیلم های تاریخی است، آماده نمایش شد.

فیلمنامه مسافر ری را خود میرباقری در ژانر تاریخی و مذهبی به نگارش درآورده است؛ داستان فیلم قرن سوم هجری را به تصویر می کشد. مقارن با خلافت عباسی و امامت دهمین پیشوای شیعه امام هادی(ع)، عبدالعظیم حسنی یکی از شاگردان و مریدان امام هادی (ع) مغضوب دستگاه خلیفه است. پس از تخریب بارگاه امام حسین (ع) در کربلا به دستور عمال خلیفه، عبدالعظیم به توصیه امام هادی (ع)، به مهاجرتی طولانی به سمت ایران و شهرری می رود.

در کنار داریوش ارجمند و ویشکا آسایش هنرپیشگانی چون جمشید هاشم پور، محمدرضا شریفی نیا، عنایت بخشی، عنایت الله شفیعی، سیاوش طهمورث، زهره حمیدی و ستاره اسکندری نیز در مسافر ری بازی نموده اند.

این فیلم سینمایی پنجشنبه شب ساعت 22:00 راهی آنتن می گردد. بازپخش آن نیز در ساعت 06:00 و 14:00 روز آدینه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1225

به "مسافر ری به آی فیلم می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافر ری به آی فیلم می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید