مراسم پاسداشت یلدا در کاروانسرای تاریخی حاج کمال برگزار گشت

به گزارش مرد کوچک، مراسم پاسداشت یلدا، به همت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رباط کریم با حضور فرماندار این شهرستان در کاروانسرای تاریخی حاج کمال برگزار گشت.

مراسم پاسداشت یلدا در کاروانسرای تاریخی حاج کمال برگزار گشت

به گزارش خبرنگاران، در این مراسم که جمعی از مردم شهرستان رباط کریم، هنرمندان و علاقه مندان و فعالان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نیز حضور داشتند، آیین باستانی یلدا گرامی داشته شد.

سید مهدی ساداتی فرماندار شهرستان رباط کریم در این مراسم از یلدا به عنوان یکی از به یادماندنی ترین مواریث فرهنگی ناملموس نام برد که صیانت از آن و انتقال مناسب آن به آیندگان می تواند معرف، بخش مهمی از فرهنگ و هویت تاریخی ایرانیان باشد.

او در ادامه نشاط را لازمه سلامت جوامع بشری برشمرد و گفت: افسردگی، کم تحرکی، افزایش بزه و مسائل اخلاقی، پیامدهای کمبود نشاط اجتماعی در جامعه است و نشاط عامل توسعه و پیشرفت جامعه می شود.

ساداتی افزود: امروزه نشاط اجتماعی یکی از مهم ترین نیازهای جوامع بشری است و این امر در شهرهای بزرگ کمتر دیده می شود، چرا که شهروندان به ویژه ساکنان کلانشهرها، فرصت کمتری برای اندیشیدن به خودشان و نیازهایشان دارند و بشدت مستعد افسردگی هستند.

فرماندار شهرستان رباط کریم در ادامه صحبت های خود با قدردانی از اداره میراث فرهنگی این شهرستان برای برگزاری مراسم پاسداشت یلدا خاطر نشان کرد: میراث فرهنگی، معرفی کننده هویت تاریخی ما است و صیانت از آن امری ضروری است از این رو، فرمانداری رباط کریم از فعالیت های حوزه میراث فرهنگی در این شهرستان به طور کامل حمایت خواهد کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 317

به "مراسم پاسداشت یلدا در کاروانسرای تاریخی حاج کمال برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم پاسداشت یلدا در کاروانسرای تاریخی حاج کمال برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید