دیدنی های تایلند ، بهترین جاذبه های گردشگری تایلند کدامند؟

به گزارش مرد کوچک، یکی از کشورهایی که در سال های اخیر موردتوجه گردشگران سراسر جهان قرار گرفته، تایلند است. کشور تایلند جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی را در خود جای داده که تماشای این جاذبه ها برای گردشگران این کشور بسیار جذاب و گاهی حیرت انگیز است. در کنار این جاذبه های دیدنی، آداب و رسوم، غذاها و فستیوال های فوق العاده این کشور را نیز نمی توان نادیده گرفت. مسئله این جاست که در طول سفر کوتاه خود تا چه اندازه فرصت داریم تا از تمامی جاذبه های گردشگری تایلند بازدید کنیم؟! اگر با مهم ترین دیدنی های تایلند آشنایی داشته باشید می توانید برنامه ریزی درستی برای بازدید از آنها داشته و از سفر خود نهایت استفاده را ببرید. در این بخش قصد داریم آن دسته از جاذبه های دیدنی تایلند را به شما معرفی کنیم که حتما باید آن ها را در برنامه بازدیدهای خود بگنجانید. با خبرنگاران همراه باشید.

دیدنی های تایلند ، بهترین جاذبه های گردشگری تایلند کدامند؟

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

جاذبه های گردشگری تایلند: بازدید از مکان های تاریخی و بناهای کهن

تایلند یکی از تمدن های آسیای شرقی است که از سال های دور تاکنون تاریخ پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. از این رو جدای از طبیعت زیبا و منحصر به فرد این کشور، تاریخ غنی و اعتقادات مذهبی مردمان آن نیز جذابیت های خود را داشته و برای گردشگران بسیار جالب است. معابد و بناهای معنوی تایلند و کاخ های سلطنتی این کشور از جمله جاذبه های دیدنی تایلند هستند که بازدید از آنها را به هیچ عنوان نباید از دست دهید. پیشنهاد می کنیم برنامه خود را طوری تنظیم کنید که بتوانید از شهر تاریخی آیوتایا، گراند پالاس و معبد بودای زرین بازدید نمایید.

دیدنی های تایلند: شهر تاریخی آیوتایا

آیوتایا (Ayutthaya) یکی از تاریخی ترین شهرهای تایلند و از محبوب ترین گراند پالاس است که به مدت 417 سال پایتخت این کشور بوده است. در آن موقع آیوتایا شهری پررونق و مجلل بوده و مرکز تمدن آسیای جنوب شرقی بشمار می آمد. در آن سال ها بسیاری از معاملات تجاری و روابط دیپلماتیک کشور تایلند با دیگر کشورها در این شهر انجام می شد. در سال 1762 میلادی ارتش برمه به این شهر هجوم آورده و ساکنان آیوتایا را مجبور به فرار و ترک شهرشان کردند. پس از آن آیوتایا به شهری غارت زده تبدیل شد و رونق و هیاهوی خود را از دست داد. در حال حاضر آیوتایا به دلیل بناهای کهن و زیبایی که دارد یکی از توریستی ترین شهرهای تایلند محسوب شده و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می نماید. این شهر در دشت های مرکزی تایلند و در 85 کیلومتری شمال بانکوک واقع شده است. اگر به بانکوک سفر کردید پیشنهاد می کنیم بازدید از این شهر قدیمی را از دست ندهید.

جاذبه های گردشگری تایلند: گراند پالاس و معبد بودای زرین

گراند پالاس (Grand Palace) معروف ترین جاذبه دیدنی شهر بانکوک است که در بخش قدیمی شهر واقع شده است. این بنا در سال 1782 ساخته شده و به مدت 150 سال قصر خانواده سلطنتی تایلند و مقر اجرایی دولت این کشور بوده است. در واقع این مکان را می توان قلب معنوی پادشاهی تایلند محسوب کرد که همچنان از آن برای مراسمات سلطنتی استفاده می شود. معبد بودای زرین (Wat PhraKaew) مهم ترین معبد تایلند است که در این کاخ بزرگ واقع شده است. مجسمه بودای زرین، که مقدس ترین نماد مذهب بودا در تایلند به شمار می آید نیز در این معبد واقع شده است. از این رو، این معبد زیارتگاه بوداییان تایلند بوده و مورد احترام بسیاری از طرف آنها واقع شده است. پیشنهاد می کنیم اگر به بانکوک سفر کردید، بازدید از این جاذبه تاریخی را از دست ندهید.

دیدنی های تایلند: جاذبه های طبیعی تایلند

طبیعت تایلند دارای تنوع بالایی است و بخش زیادی از جاذبه های دیدنی تایلند را شامل می شود، از این رو این کشور را می توان مقصدی مناسب برای طبیعت دوستان معرفی کرد. تماشای کوهستان های دیدنی تایلند، آب های آبی رنگ در کنار شن های سفید سواحل و گونه های متعدد گیاهی این کشور یکی از مهم ترین جذابیت های تایلند است که سالانه گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود می کشاند. اگر به تایلند سفر کردید پیشنهاد می کنیم بازدید از جزایر سیمیلان و پارک ملی خائو یای را از دست ندهید.

جاذبه های گردشگری تایلند: جزایر سیمیلان پارک ملی دریایی

جزایر سیمیلان (Similan Island) یکی از جذاب ترین مناطق توریستی تایلند است که در شمال شرقی شهر پوکت قرار داشته و 100 کیلومتر با آن فاصله دارد. در این جزایر تصاویر زیبایی از دریای آندمان در کنار صخره های بلند و حیرت انگیز و طبیعتی بکر و منحصر به فرد را مشاهده خواهید کرد. وجود آبزیان نایاب و مرجان های رنگارنگ یکی از جذاب ترین دیدنی های این جزیره است که پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهید. آب های این منطقه مکانی مناسب برای غواصان است. از این رو هر ساله غواصان بسیاری به این نقطه سفر می نمایند که از بین آنها می توان به غواصان اسکوبا اشاره نمود. برای بازدید از این منطقه می توانید از استان فانگ نگا (Phang Nga) سوار قایق شوید و پس از 90 دقیقه به مقصد برسید. توجه داشته باشید که پارک ملی دریایی تنها در ماه های پرگردشگر سال، از ماه نوامبر تا مه، پذیرای گردشگران بوده و در دیگر ماه های سال بسته است.

دیدنی های تایلند: پارک ملی خائو یای

پارک ملی خائو یای (KHAO YAI) با 300 کیلومتر مربع مساحت، سومین پارک ملی بزرگ تایلند است که در شهر پاک چونگ (Pak Chong) در 200 کیلومتری بانکوک واقع شده است. این پارک بخشی از طبیعت کوهستانی و چشم نواز تایلند را برای بازدیدنمایندگان خود به نمایش گذاشته است که شامل جنگل های انبوه و چمنزارهای بسیار زیبایی است. در این جا 3 هزار گونه گیاهی و گونه های مختلف جانوری از جمله پرندگان و پستانداران دیده می شوند. آبشارهای هئو ناروک (Heo Narok)، نامتوک (Namtok)، هئو سوات (Heo Suwat) از جمله معروف ترین آبشارهای این پارک هستند. اگر از دوستداران طبیعت هستید، بازدید از مناظر زیبای پارک ملی خائو یای را از دست ندهید.

جاذبه های گردشگری تایلند: جزیره گردی در تایلند

یکی از کارهایی که پیشنهاد می شود حتما برای آن برنامه ریزی کنید، آیلند هاپینگ (Island Hopping) یا جزیره گردی است. تایلند دارای بیش از 8هزار کیلومتر خط ساحلی است و جزایر بسیاری در آن وجود دارد. شما می توانید تعدادی از این جزایر را انتخاب نموده و به گشت و گذار در آنها بپردازید. می توانید یک قایق بومی اجاره کنید و همراه با یک کاپیتان به عنوان راهنما به جزایر دیدنی تایلند بروید. این قایق ها لانگ تیل (Longtail boats) نام داشته و مختص ماهیگیری هستند. کاپیتان این قایق ها شما را به بهترین سواحل و جزایر تایلند برده و بدون هیچ مسئله ای به عنوان یک راهنما در کنارتان هستند. پیشنهاد ما برای جزیره گردی خلیج تایلند می باشد که گشت و گذار در جزایر کوه سامویی (Koh Samui)، کوه تائو (Koh Tao) و کوه فانگان (Koh Phangan) را برایتان به همراه دارد. هرکدام از این جزایر سبک منحصربه فرد و گرمسیری خود را برای زندگی دارند که آشنایی با آن برای گردشگران بسیار جذاب است.

دیدنی های تایلند: تفریحات و سرگرمی های تایلند

در کنار بازدید از معابد و اماکن تاریخی و لذت بردن از جاذبه های دیدنی تایلند، می توانید تفریحات و سرگرمی های متنوعی را نیز در این کشور تجربه نمایید. فیل سواری و غواصی از جمله مواردی هستند که جذابیت بسیاری برای گردشگران تایلند دارند.

جاذبه های گردشگری تایلند: غواصی اسکوبا

تایلند به دلیل داشتن دریای آندامان در بخش غربی و خلیج تایلند در بخش شرقی خود، یکی از معروف ترین کشورهای دنیا برای غواصی محسوب می شود. بسیاری از غواصان از سراسر دنیا برای غواصی در آب های شفاف و آرام تایلند به این کشور سفر می نمایند. از جمله این غواصان می توان به غواصان اسکوبا اشاره نمود. اسکوبا (Scuba) نوعی از غواصی است که فرد با استفاده دستگاه تنفسی و دیگر تجهیزات، زیر آب رفته و به غواصی می پردازد. شما نیز می توانید غواصی با تجهیزات را در کشور زیبای تایلند تجربه نموده و از تماشای دنیای رنگارنگ زیر آب لذت ببرید. اگر تاکنون غواصی ننموده اید، نگران نباشید. جزیره کوه تائو (Ko Tao) در خلیج تایلند یکی از معروف ترین و محبوب ترین مکان ها برای غواصی تازه کاران است. اگر در این کار حرفه ای هستید می توانید آب های عمیق دریای آندمان را برای غواصی انتخاب کنید.

دیدنی های تایلند: فیل سواری

اگر به حیات وحش علاقه مندید، می توانید فیل سواری را در تایلند امتحان کنید. این تفریح هم برای بچه ها و هم برای بزرگسالان بسیار جذاب بوده و یکی از پرطرفداران تفریحات این کشور محسوب می شود. برای فیل سواری باید با یکی از سافاری های سنتی در جنگل های تایلند یا جزایر آن همراه شوید که تقریبا در همه جای این کشور قابل دسترسی است.

جاذبه های گردشگری تایلند: آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ تایلندی ها

یکی از جذاب ترین بخش های سفر، تعامل با مردمان محلی و آشنایی با آداب و رسوم آن ها می باشد. یکی از مکان هایی که این امکان را برای شما میسر می سازد، بازدید از بازارهای سنتی هر منطقه است. در این بازارها می توانید با مردم بومی از نزدیک برخورد داشته و غذاهای محلی آن ها را امتحان کنید. شرکت در جشنواره ها نیز به شما یاری می نماید تا بخشی از فرهنگ مردم منطقه و سنن قدیمی آن ها را بشناسید.

دیدنی های تایلند: بازارهای شناور تایلند

بازارهای شناور تایلند یکی از پرطرفدارترین جاذبه های توریستی و جاذبه های دیدنی تایلند هستند. فروشندگان این بازارها محصولات خود را بر روی یک قایقی قرار داده و در حالی که روی آب شناور هستند به فروش آن ها می پردازند. بازدید نمایندگان برای خرید محصولات باید یک قایق کرایه نموده و آن را به سمت فروشنده مورد نظر خود راهنمایی نمایند. محصولاتی که در این بازارها عرضه می شوند شامل میوه ها و سبزیجات تازه، غذاهای محلی خوشمزه، صنایع دستی و سوغاتی های تایلند و ... می باشند. بانکوک میزبان تعدادی از این بازارهاست که برای بازدید از آن ها می توانید با یکی از تورهای گردشگری همراه شوید.

جاذبه های گردشگری تایلند: شرکت در جشنواره های تایلندی

جشنواره های متنوع و جالب زیادی در دنیا وجود دارد که هرکدام از آن ها بخشی از فرهنگ مردم آن کشور و باورها و اعتقادات آن ها را به نمایش می گذارند. هر جشنواره در زمان خاصی از سال برگزار می شود. از این رو اگر دوست دارید تا در فستیوال خاصی شرکت کنید باید زمان سفر خود را با زمان برگزاری آن فستیوال هماهنگ نمایید. مهم ترین جشنوراه های تایلند دو جشنواره لوی کراتونگ (Loy Krathong) و سونگ کران (Songkran) می باشند که در ماه های نوامبر و آوریل برگزار می گردند. سونگ کران در واقع جشن سال نوی تایلندی ها محسوب می شود که معانی معنوی عمیقی را در خود دارد. در این جشنواره به مدت چند روز نوعی آب بازی انجام می شود که نهایتا تا یک هفته به طول می انجامد. سونگ کران در بعضی از مناطق تایلند اجرا می شود. لوی کراتونگ جشنواره نور است که در آن آسمان تایلند با نور صدها فانوس و کراتونگ که بر روی آبراه ها و رودخانه ها شناور شده اند، روشن می شود.

منبع: همگردی
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 496

به "دیدنی های تایلند ، بهترین جاذبه های گردشگری تایلند کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های تایلند ، بهترین جاذبه های گردشگری تایلند کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید