مایکروسافت اولین کامپیوتر اپتیکال آنالوگ دنیا را می سازد!

به گزارش مرد کوچک، زومیت نوشت: محققان مایکروسافت کامپیوتری ساخته اند که از قطعات اپتیکال و الکترونیک برای محاسبه پردازش های مربوط به مسائل بهینه سازی استفاده می کند.

مایکروسافت اولین کامپیوتر اپتیکال آنالوگ دنیا را می سازد!

آزمایشگاه تحقیقات مایکروسافت در کمبریج از اولین کامپیوتر اپتیکال آنالوگ دنیا که وعده حل مسائل مربوط به بهینه سازی را می دهد، پرده برداشت. این کامپیوتر با فوتون ها و الکترون ها کار می کند تا از طریق پردازش داده های پیوسته، خیلی سریع تر از کامپیوترهای مرسوم که اطلاعات را به داده های باینری تبدیل می کنند، عمل کند.

بیشتر بخوانید:

عکس | چرا پروانه ها شیفته اشک تمساح اند؟

عبور از دیوارها شدنی است!/ عکس

محققان پیش تر برای حل مسائل بهینه سازی از الگوریتم های جستجوی کاشف استفاده کرده بودند، اما این راهکار حتی با سخت افزارهای سفارشی از نظر عملکرد با محدودیت هایی روبه رو است. ازاین رو پژوهشگران مایکروسافت سازوکار دیگری را پیشنهاد داده اند که در آن از ترکیبی از متغیرهای باینری و پیوسته استفاده می شود.

دانشمندان برای انجام این کار یک کامپیوتر اپتیکال آنالوگ را پیشنهاد داده اند که دستگاه تعاملی آنالوگ (AIM) نام دارد. در این کامپیوتر از توانایی فوتون ها نه فقط برای تعامل با یکدیگر، بلکه برای تعامل با ماده ای استفاده می شود که این ذرات از آن عبور می کنند.

کامپیوتر اپتیکال مایکروسافت برای حل مسائل بهینه سازی آمده است

تیم مایکروسافت با ایجاد یک سیستم فیزیکی که از قطعات اپتیکی و الکترونیکی برای اجرای ضرب های وکتور ماتریسی استفاده می کند، روشی مؤثر و سریع را برای اجرای محاسبات مربوط به مسائل بهینه سازی پیدا کرده است.

محققان اجزای این سیستم را کوچک کرده اند تا درون تراشه های مقیاس سانتی متری قابل جایگذاری باشد و کامپیوتری را به وجود بیاورد که قابل قراردادن در یک رک (Rack) کامپیوتری باشد. نسخه ای از این سیستم پارسال ساخته شد که دقت آن تا هفت بیت از اطلاعات بود.

حالا مایکروسافت نسخه جدیدتری از این کامپیوتر را با کمک بانک Barclays آزمایش کرده است تا عملکرد آن را در حل مسائل بازارهای مالی ببیند. این سیستم در آزمایش ها با دقت و سرعت بالاتر توانست بخشی از مسائل را حل نماید و این شرکت حالا در پی افزایش مقیاس کامپیوتر اپتیکال خود است تا بتواند متغیرها و داده های بیشتری را مدیریت کند.

کامپیوترهای اپتیکال می توانند فرصت های زیادی را در اختیار محققان قرار دهند تا با کاهش منابع مصرفی، محاسبات پیچیده تری را در زمان کوتاه تری تکمیل کنند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 تیر 1402 بروزرسانی: 10 تیر 1402 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2241

به "مایکروسافت اولین کامپیوتر اپتیکال آنالوگ دنیا را می سازد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت اولین کامپیوتر اپتیکال آنالوگ دنیا را می سازد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید