چگونه آیفون و آیپد را به مانیتور یا تلویزیون متصل کنیم؟

به گزارش مرد کوچک، قطعا برای شما هم پیش آمده زمانی که بخواهید محتوایی را درون آیفون یا آیپد خود تماشا کنید اما کوچک بودن نمایشگر آن، لذتی که باید از تماشای آن محتوا ببرید را به شما ارائه نکند. به همین خاطر کاربران اتصال آیفون یا آیپد به تلویزیون یا مانیتور را امتحان می نمایند تا بدین ترتیب بتوانند آنچه را که در نظر دارند، در نمایشگری چندین برابر عظیمتر از نمایشگر گوشی یا تبلت خود مشاهده نمایند. این موضوع کمتر بین آیپدها وجود دارد چون معمولا تبلت ها نمایشگرهای عظیمی دارند اما باز هم در مقایسه با نمایشگر تلویزیون، آنقدرها عظیم به حساب نمی آیند. اما انجام این کار ممکن است برای بعضی از کاربران سخت باشد؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب به آموزش روش هایی بپردازیم که می توانید به یاری آن، آیفون یا آیپد خود را به تلویزیون یا مانیتور متصل کنید.

چگونه آیفون و آیپد را به مانیتور یا تلویزیون متصل کنیم؟

اتصال گوشی به تلویزیون یا مانیتور یکی از قابلیت های فوق العاده کاربردی است که باید گفت در تمامی گوشی های هوشمند وجود دارد تا بدین ترتیب کاربران بتوانند آنچه را که می خواهند، در نمایشگری عظیمتر به تصویر بکشند. محصولات اپل هم از این قاعده مستثنی نیستند و کاربر می تواند آیفون یا آیپد خود را هم به نمایشگری عظیمتر متصل کند. برای انجام این کار راه های مختلفی وجود دارد که خوشبختانه همه آن ها را می توان به سادگی و بدون هیچ مشکل خاصی انجام داد. در این مطلب به آموزش تمام راه های موجود می پردازیم تا شما عزیزان بتوانید آن را که متناسب سلیقه خودتان است بهره ببرید.

روش اول - اتصال آیفون یا آیپد به تلویزیون با یاری AirPlay

برای این کار به یک تلویزیون هوشمند با امکان پشتیبانی از قابلیت AirPlay احتیاج خواهید داشت.

آسان ترین روشی که می توانید به یاری آن، بدون احتیاج به اتصال سیمی، آیپد یا آیفون خود را به مانیتور و تلویزیون متصل کنید، قابلیتی است که خود اپل آن را با همین هدف در نظر گرفته که AirPlay هم نام دارد. خوشبختانه بسیاری از تلویزیون های هوشمند کنونی ساخت LG و سامسونگ از این قابلیت پشتیبانی می نمایند و اگر شما هم از تلویزیونی با امکان پشتیبانی از این قابلیت استفاده می کنید، پیشنهاد می گردد سراغ روش های دیگر نروید چون از همین طریق می توانید تمام فرایند را به راحتی انجام دهید.

  • ابتدا مطمئن شوید آیفون یا آیپد شما و تلویزیون، به یک شبکه وای فای متصل هستند.
  • سپس از سمت راست-بالای نمایشگر به پایین سوایپ کنید تا کنترل سنتر گوشی یا آیپد باز گردد.
  • در این مرحله روی گزینه Screen Mirroring ضربه بزنید و در مرحله آخر هم تلویزیونی را که می خواهید گوشی یا تبلت به آن متصل گردد انتخاب کنید.
  • احتمالا محصول اپلی شما برای موارد امنیتی، یک کد برایتان به نمایش در می آورد که با دنبال کردن دستورالعمل های به نمایش درآمده، باید کد را وارد کنید. این کار فقط برای مرتبه اول باید انجام گردد و دفعات بعد احتیاجی به وارد کردن کد نخواهد بود.

ممکن است بعد از کلیک روی Screen Mirroring، تلویزیون شما در گوشی به نمایش در نیاید. در این شرایط باید مطمئن شوید اصلا تلویزیون از قابلیت AirPlay پشتیبانی می نماید یا خیر. اگر پشتیبانی می گردد، باید مطمئن شوید هر دو دستگاه به یک شبکه وای فای متصل هستند. اگر تمام این موارد را انجام دادید و باز هم اتصال صورت نگرفت، یک بار اتصال به اینترنت را روی هر دو دستگاه قطع و مجددا وصل کنید. اگر هم متوجه شدید از AirPlay در تلویزیون شما پشتیبانی نمی گردد، سراغ روش های بعد بروید.

روش دوم - اتصال آیفون یا آیپد به تلویزیون یا مانیتور به وسیله مبدل

برای اتصال آیفون یا آیپد به تلویزیون از این طریق به یک آداپتور مبدل لایتنینگ به HDMI و یک کابل HDMI احتیاج خواهید داشت. اگر از آیپد پرو مدل جدید یا آیپد ایر 2020 استفاده می کنید، به یک آداپتور مبدل USB-C به HDMI احتیاج خواهید داشت.

مدل های جدید آیپد پرو و آیپد ایر 2020 به جای پورت لایتنینگ از USB-C استفاده می نمایند. به همین خاطر بر خلاف گوشی های آیفون یا آیپدهای 2020 مقرون به صرفه، کاربر دیگر احتیاجی به مبدل لایتنینگ به HDMI نخواهد داشت. اما آنچه که قطعا به آن احتیاج دارید یک مبدل است؛ حال با توجه به دستگاهی که در اختیار دارید، می تواند لایتنینگ به HDMI یا USB-C به HDMI باشد. البته همین موضوع قسمت بد ماجرا است چرا که مبدل یاد شده 50 دلار قیمت دارد و خرید آن در بازار کشور در صورت موجود بودن کمی هزینه بر خواهد بود.

جالب اینجاست که با این مبلغ تنها مبدل را دریافت می کنید و نه کابل HDMI. این یعنی باید باز هم مبلغی را برای خرید این کابل هزینه کنید. البته اگر از کنسول بازی استفاده می کنید می توانید از کابل HDMI موجود در آن بهره ببرید. بعضی از تلویزیون ها هم با کابل HDMI راهی بازار می شوند. بنابراین حتما احتیاجی به خرید آن نخواهید داشت. گرچه خوشبختانه قیمت این کابل ها هم زیاد نیست.

فرایند اتصال در این حالت احتیاج به آموزش خاصی ندارد چون با اتصال کابل همه چیز بدون مشکل انجام می گردد. با این حال باید بگوییم تنها کافی است کابل USB-C یا لایتنینگ را به یک سر مبدل و دیگری را به گوشی یا تبلت متصل کنید. از آن طرف یک کابل HDMI را وارد نموده و طرف دیگر را به تلویزیون یا مانیتور متصل کنید. اگر از تلویزیون استفاده می کنید، به خاطر داشته باشید که ورودی را روی HDMI مورد نظر قرار دهید، نه روی آنتن یا AV. تمام تلویزیون هایی که از HDMI پشتیبانی می نمایند، منویی برای انتخاب حالت های مختلف ورودی دارند که کافی است به آن قسمت بروید و ورودی مورد نظر را معین کنید. با انجام همین کار، تصویر بدون هیچ مسئله ای از گوشی یا تبلت در تلویزیون به نمایش در می آید. اما به خاطر داشته باشید چون از مبدل استفاده می کنید، کمی تأخیر در فرایند ارسال ویدیو حس می گردد و نباید فکر کنید مسئله ای در این بین وجود دارد.

از همین مبدل می توانید برای اتصال گوشی یا تبلت به مانیتور هم بهره ببرید. حتی اگر مانیتور شما از ورودی HDMI پشتیبانی نمی نماید و دارای پورت VGA است، خوشبختانه اپل فکر این جا را هم نموده و یک مبدل لایتنینگ به VGA را به قیمت 50 دلار در نظر گرفته. مبدلی که با بسیاری از تلویزیون ها یا مانیتورهای قدیمی سازگاری کامل دارد اما صدا را انتقال نمی دهد.

باید به یک سری نقاط ضعفی اشاره کنیم که در این روش وجود دارد. اولین و بدترین نقطه ضعفی که وجود دارد این است که اتصال یاد شده به وسیله کابل و مبدل صورت می گیرد. اگرچه در این حالت دیگر پهنای باند وای فای شما استفاده نمی گردد و اتصال مطمئن تر هم خواهد بود، اما نمی توانید در حالی که روی کاناپه هستید، ویدیوها را کنترل کنید و حتما باید نزدیک به تلویزیون باشید.

نقطه ضعف دوم اما مشکلاتی در وضوح تصویر است. گویا بعضی از کاربران گزارش نموده اند که در این شرایط، از لحاظ وضوح تصویر پایداری خاصی وجود ندارد و تصاویر به نمایش درآمده گاهی اوقات کیفیت کمی دارند. به همین خاطر بسیاری از آن ها اتصال بی سیم را ترجیح می دهند که در ابتدا هم اشاره شد اگر تلویزیون شما از آن پشتیبانی می نماید، اصلا احتیاجی به امتحان روش های دیگر ندارید.

روش سوم - استفاده از اپل TV و AirPlay

برای اتصال آیفون یا آیپد به تلویزیون از این طریق، به اپل TV احتیاج خواهید داشت.

به احتمال خیلی زیاد در رابطه با اپل TV چیزهای زیادی شنیده اید. در واقع اپل TV یک پخش نماینده خانگی است که به شما اجازه می دهد محتوای مورد نظر خود را اعم از موسیقی، فیلم و مواردی از این دست، روی تلویزیون مشاهده کنید. بدیهی است که این پخش نماینده از AirPlay هم پشتیبانی کند تا بدین ترتیب به شما اجازه دهد آیفون یا آیپد خود را به صورت بی سیم، با شبکه وای فای به تلویزیون متصل کنید.

  • فرایند فعال کردن این قابلیت روی اپل TV هم بسیار آسان است. تنها کافی است اطمینان حاصل کنید اپل TV و دستگاه اپلی که در اختیار دارید هر دو به یک شبکه وای فای متصل باشند. وقتی از این بابت مطمئن شدید، آیکون AirPlay در کنترل سنتر آیفون یا آیپد به نمایش در می آید که باید روی آن کلیک کنید.
  • در این مرحله باید روی اپل TV (در گوشی به نام Apple TV به نمایش در می آید) کلیک نموده تا قابلیت Mirroring یا همان فرایند اتصال به تلویزیون انجام گردد. بعد از انجام همه این مراحل، می بینید که هر آنچه که مد نظرتان بوده روی صفحه تلویزیون به نمایش در می آید.

روش چهارم - استفاده از اپلیکیشن های شخص ثالث

برای اتصال آیفون یا آیپد به نمایشگر کامپیوتر، باید اپلیکیشن Reflector (نسخه پولی یا آزمایشی) را روی سیستم خود نصب داشته باشید.

تصور کنید می خواهید آیفون یا آیپد خود را به نمایشگر کامپیوتر خود متصل کنید و روش های یاد شده نتوانستند به شما یاریی نمایند. خوشبختانه همچنان راهی وجود دارد که در واقع باید بگوییم آخرین روشی است که در این مطلب به آن اشاره خواهیم کرد و آن هم استفاده از یک اپلیکیشن شخص ثالث است. اپلیکیشن پیشنهادی وب سایت منبع برای انجام این کار، Reflector است که گویا عملکرد خوبی هم در این زمینه دارد.

Reflector 3 یکی از بهترین اپلیکیشن هایی است که می تواند به کاربران در انتقال تصویر از گوشی و تبلت به نمایشگر عظیمتر یاری کند. در واقع کاری که Reflector انجام می دهد این است که کامپیوتر شما را چه مک باشد چه کامپیوتر معمولی، به یک دریافت نماینده مجهز به AirPlay تبدیل می نماید. یکی از مزیت های این اپلیکیشن این است که به صورت بی سیم کار شما را انجام می دهد اما گزینه اتصال به وسیله کابل USB را هم روبه روی تان قرار می دهد. متأسفانه در برابر تمام این مزایا، یک نقطه ضعف هم وجود دارد و آن هم پولی بودن برنامه است. البته می توانید به مدت 1 هفته آن را به صورت رایگان بهره ببرید اما بعد از آن باید برنامه را خریداری کنید.

از آنجایی که انتقال تصویر از گوشی به صفحه عظیمتر به وسیله این اپلیکیشن صورت می گیرد، پیشنهاد می گردد از تماشای فیلم های حجیم خودداری کنید چون شاید مشکلاتی نظیر لگ و بریده بریده شدن صفحه به وجود بیاید. به همین خاطر بیشتر از این اپلیکیشن برای دیدن تصاویر به وسیله صفحات عظیم استفاده می گردد.

  • برای استفاده از این اپلیکیشن کافی است آن را از وب سایت سازنده دانلود نموده و روی کامپیوتر اجرا کنید. شاید هیچ پنجره ای مربوط به این برنامه را مشاهده نکنید اما قطعا آیکون آن ظاهر خواهد شد به این معنا که Reflector اجرا شده و در حال کار کردن است.
  • در این مرحله باید سراغ آیفون یا آیپد خود رفته و گزینه AirPlay را به وسیله کنترل سنتر فعال کنید. اگر این آیکون را مشاهده نکردید، اطمینان حاصل کنید گوشی و کامپیوتر به یک شبکه وای فای متصل هستند. اگر در این صورت هم مشکل حل نشد، از کابل USB برای انجام اتصال بهره ببرید.
  • اپلیکیشن را اجرا نموده و AirPlay را از کنترل سنتر دستگاه اپلی خود فعال کنید و از تماشای محتوای خود در نمایشگر عظیمتر لذت ببرید.

شما عزیزان می توانید اپلیکیشن Reflector را برای مک و ویندوز در این وب سایت دانلود کنید.

اگر شما عزیزان هم راهی برای اشتراک گذاری صفحه بین گوشی و آیپد با مانیتور و تلویزیون می دانید، لطفا آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1646

به "چگونه آیفون و آیپد را به مانیتور یا تلویزیون متصل کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه آیفون و آیپد را به مانیتور یا تلویزیون متصل کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید