غذاهایی که دوستدار زیبایی اند

به گزارش مرد کوچک، تغذیه مناسب یکی از عوامل مؤثر در حفظ سلامتی است که بر زیبایی و سلامت پوست، مو، ناخن ها و چشم ها تأثیر بسزایی دارد. رژیمی که از لحاظ ترکیبات گیاهی غنی باشد، ترمیم DNA را تحریک می نماید، باعث فراوری بیشتر کلاژن می گردد، التهاب را کاهش می دهد و پوست را برای مدت طولانی تری جوان نگه می دارد. کرم ها و لوسیون ها به بهبود

غذاهایی که دوستدار زیبایی اند

غذاهایی که دوستدار زیبایی اند

تغذیه مناسب یکی از عوامل مؤثر در حفظ سلامتی است که بر زیبایی و سلامت پوست، مو، ناخن ها و چشم ها تأثیر بسزایی دارد. رژیمی که از لحاظ ترکیبات گیاهی غنی باشد، ترمیم DNA را تحریک می نماید، باعث فراوری بیشتر کلاژن می گردد، التهاب را کاهش می دهد و پوست را برای مدت طولانی تری جوان نگه می دارد. کرم ها و لوسیون ها به بهبود شرایط پوست یاری می نمایند؛ ولی چیزی که بیش از همه معین نماینده است، رژیم غذایی شماست. زیبایی پوست به سلامت عمومی بدن بستگی دارد. برای داشتن پوستی سالم و درخشان، باید یک زندگی سالم داشته باشید و یکی از مهم ترین گام ها در جهت رسیدن به این هدف، داشتن یک رژیم غذایی سالم و اصولی است. بنابراین اگر می خواهید پوستی سالم و زیبا داشته باشید، باید در رژیم غذایی تان تغییراتی اعمال کنید. اگر غذاهای زیر را در رژیم غذایی تان بگنجانید، در جهت حفظ و ارتقای سلامتی و زیبایی پوست خود گام مثبتی برداشته اید.

بعضی از انواع توت ها

توت ها یکی از مؤثرترین موادی هستند که در جلوگیری و به تعویق انداختن پیری پوست مؤثرند. این میوه به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست، تقویت لثه ها و سلامت چشم ها یاری می نماید.

توت فرنگی

توت فرنگی از ساختار کلاژن پوست محافظت می نماید. کلاژن همان چیزی است که پوست را مستحکم نگه می دارد. زمانی که سطوح کلاژن در پوست افت می نمایند و تحلیل می فرایند، پوست چروک می خورد.

ماهی آزاد

ماهی آزاد سطح پوست را صاف و نرم نموده و از پیدایش لکه های خشک و خارش آور جلوگیری می نماید.

آواکادو

این میوه حاوی فولات است که به خون سازی که برای بازسازی سلول ها لازم است، یاری می نماید.

زرد آلو

این میوه سرشار از فیبر و مواد شیمیایی گیاهی است که بتا کاروتن و لیکوپن از جمله آنها هستند. زردآلو بعلاوه منبع خوبی برای تأمین ویتامین C، Aکلسیم، فولات، آهن و پتاسیم است که همگی در حفظ و ارتقای سلامت پوست نقش مهمی دارند.

بروکلی

این گیاه حاوی مقادیر فراوانی فولات، ویتامین C و فیبر است. ترکیباتی در بروکلی وجود دارند که از سلول های بدن در مقابل آسیب ها محافظت می نمایند.

لوبیا

لوبیا منبع بسیار خوبی از مواد شیمیایی گیاهی، فیبر، فولیک اسید، پروتئین، کلسیم و منیزیم است. این مواد می توانند قند خون را پایین بیاورند و کلسترول خون را کاهش دهند.

انگور فرنگی

این میوه هم مانند بسیاری از میوه های بالادارای ویتامین C فراوانی است و آنتی اکسیدان های بسیار زیادی هم در خود دارد.

کاروتنوئیدها

این دیگر غذا نیست، ولی ماده ای است که در میوه ها و سبزی ها یافت می گردد. این ماده به بدن یاری می نماید با سرطان و بیماری های قلبی عروقی بهتر مبارزه کند.

خانواده کلم ها

سبزی هایی مانند کلم، کلم پیچ، کلم بروکلی و کلم بروکسل وقتی جویده می شوند، ترکیباتی به نام گلوکوزینولات و آنزیمی به نام میروزیناز ترشح می نمایند که به خاطر خواص ضد سرطانی شان معروف هستند.

زغال اخته

این میوه مقادیر فراوانی ویتامین C,B,E فیبر، کلسیم، آهن، منیزیم و اسید سیتریک درخود دارد.

خیار

خیار حاوی ویتامین ها و مواد معدنی لازم است که موجب افزایش فراوری کلاژن می شوند.

سبزیجات با برگ های سبز

سبزی هایی چون اسفناج، کلم پیچ و کاهو سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی بسیاری چون ویتامین C ، فولات، آهن، منیزیم، مواد شیمیایی گیاهی و آنتی اکسیدان ها هستند.

ماهی

ماهی دارای ویتامین B12,A,B1 و B6 و سرشار از اسیدهای چرب امگا3 است که برای پوست و بعلاوه حفظ ارتقای سلامت قلب و مغز بسیار مفیدند.

گردو

گردو سرشار از روی است که به حفظ سلامت و زیبایی پوست یاری بسیاری می نماید. بعلاوه ثابت شده که خوردن این مغز به از بین بردن جوش های آکنه یاری می نماید.

روغن دانه انگور

این روغن حاوی سلنیم، روی، مس و آهن است. بعلاوه منبع استثنایی از اولیگومریک پروسیانیدین می باشد که ثابت شده خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و به این ترتیب از چروک خوردن پوست جلوگیری می نماید.

عسل

عسل جایگزین خوبی برای شکرهای تصفیه شده است. این شکرها فرایند پیر شدن را تسریع می نمایند.

گیاه مورد

ثابت شده که مصرف این گیاه فرایند پیر شدن پوست را کند می نماید. قرن های متمادی گیاه مورد در درمان خانگی مورد استفاده قرار می گرفته است.

ارزن

این دانه مغذی سرشار از سیلیس است که برای تقویت مو، ناخن و بهبود شرایط پوست مفید است.

جوی دو سر

جوی دو سر فیبر زیادی در خود دارد و سرشار از کربوهیدرات های پیچیده است. بعلاوه آهن، منیزیم، فسفر، سیلیکون و ویتامین های گروه B و E به وفور در جوی دو سر یافت می شوند.

خربزه درختی

وقتی به اسم ماسک روی پوست قرار گیرد، آنزیم های آن باعث از بین رفتن سلول های مرده می شوند.

انار

این میوه منبع خوبی از آنتی اکسیدان های پلی فنول است. این آنتی اکسیدان ها می توانند اثر رادیکال های آزاد را که به پوست آسیب می رسانند، خنثی نمایند.

آب

پوستی که آب کافی دریافت نموده باشد معمولاً جوان تر به نظر می رسد. اگر شما هم از آن دسته کسانی هستید که مبالغ هنگفتی را برای خریدن انواع کرم ها و لوسیون ها خرج می نمایند که پوست شان زیباتر گردد، کافی است این غذاها را در رژیم غذایی تان بگنجانید. زمان زیادی طول نمی کشد که اثر آنها را روی زیبایی و سلامت پوست تان می بینید. داشتن پوستی سالم و زیبا به شما اعتماد به نفس می دهد و اگر شغل تان به گونه ای است که هر روز با افراد زیادی مراوده دارید، این اعتماد به نفس به یاری تان خواهد آمد تا در فعالیت های شغلی و اجتماعی تان پیروز تر ظاهر شوید.

منبع:نشریه دنیای سلامت، شماره55.

منبع: راسخون
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1773

به "غذاهایی که دوستدار زیبایی اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهایی که دوستدار زیبایی اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید