علت حادثه مرگبار سقوط اتوبوس گردشگران اصفهانی با 22 کشته و زخمی

به گزارش مرد کوچک، خبرنگاران :سقوط اتوبوس گردشگران اصفهانی به دره، 22 کشته و زخمی داشت .

علت حادثه مرگبار سقوط اتوبوس گردشگران اصفهانی با 22 کشته و زخمی

به گزارش عرشه آنلاین، مجید رحمانی فرماندار دهدز در تشریح این حادثه گفت: یک دستگاه اتوبوس حامل گردشگران اصفهانی که دارای مجوز هم هستند، عصر دیروز در 5 کیلومتری شهر دهدز در یک پیچ جاده ای به دره سقوط نمود.

وی در مورد علت حادثه، بیان داشت: بررسی های اولیه حکایت از لغزندگی جاده و خطای راننده دارد، ولی به زودی علت اصلی آن کارشناسی و اعلام می شود.رحمانی در مورد تعداد جانباختگان و مصدومین این حادثه، گفت: متاسفانه تا کنون دو فوتی مرد و 19 مصدوم تعیین و به بیمارستان شهدای ایذه منتقل شدند و تلاش برای بیرون آوردن دو مسافر دیگر همچنان ادامه دارد.

در دقایق پایانی تنظیم این خبر، یکی از آگاهان محلی در تماس تلفنی از کشته شدن یکی از دو نفر باقیمانده خبر داد و گفت: این مسافر فوت شده آخری، یک خانم پزشک بوده است.وی اضافه نمود: متاسفانه این جاده توریستی از کیفیت پایینی برخوردار بوده و تا کنون حوادث ناگواری در آن به وقوع پیوسته، علاوه براین، عدم وجود تابلوهای راهنمایی و رانندگی به خصوص در محل حادثه از ایرادات جدی وارده می باشد.

محل حادثه سقوط اتوبوس کجاست؟

دهدز، مرکز شهرستان دزپارت در استان خوزستان ایران است. شهر ییلاقی دهدز در وسط جنگل های بلوط قرار گرفته و جاده ایذه - شهرکرد از این شهر عبور می کند. دهدز شرقی ترین شهر استان خوزستان است.

دهدز در 50 درجه و 24 دقیقهٔ شرقی از نصف النهار گرینویچ، و 31 درجه و 59 دقیقهٔ عرض شمالی در یک منطقهٔ کوهستانی از سلسله جبال زاگرس واقع شده است که از شمال شرقی به استان چهارمحال و بختیاری، از جنوب شرقی به استان کهگیلویه و بویراحمد، از غرب و شمال غربی به شهرستان ایذه و از جنوب به شهرستان باغملک محدود میشود.شهر دهدز، با ارتفاعی بیش از 1800 متر از سطح دریا، مرتفع ترین شهر استان خوزستان محسوب می شود.فاصله شهر دهدز تا مرکز استان خوزستان (اهواز)، 250 کیلومتر و تا مرکز استان چهارمحال و بختیاری (شهرکرد) 185 کیلومتر است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2054

به "علت حادثه مرگبار سقوط اتوبوس گردشگران اصفهانی با 22 کشته و زخمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت حادثه مرگبار سقوط اتوبوس گردشگران اصفهانی با 22 کشته و زخمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید