عسکری: همیشه آماده رفتن به خانه هستم؛ تضمین دادن خودکشی است، مهماندوست حجت را تمام کرد

به گزارش مرد کوچک، سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: همیشه با یک ساک به خانه تکواندو می آیم و آماده هستم به خانه بروم، اما اگر صرفاً فکرمان به تغییرات باشد، هیچ کمکی نمی کند.

عسکری: همیشه آماده رفتن به خانه هستم؛ تضمین دادن خودکشی است، مهماندوست حجت را تمام کرد

فریبرز عسکری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در خصوص سطح برگزاری تورنمنت های بین المللی ایران گفت: نسبت به دوره های گذشته مسابقات سطح بالاتری داشت و این موضوع به خاطر حضور تیم های ازبکستان، آذربایجان و اردن با قهرمانان دنیا و المپیک شان در مسابقات بود. این موضوع کمک کرد سطح مسابقات بالاتر برود.

وی افزود: ازبکستان تیم یکدستی بود و این نشان دهنده سرمایه گذاری، اردوهای مشترک و حضور آنها در تورنمنت های مختلف است. با وجود این شرایط همچنان بچه های ما با جنگندگی تلاش کردند تا از قافله عقب نمانند، اما دولت باید فکری کرده و در بحث امکانات و بودجه کمک کند تا اعزام داشته باشیم و این فاصله زیاد نگردد. سرمایه گذاری ازبکستان باعث شده در حال حاضر این کشور جزو قدرت های دنیا باشد و در بازی های آسیایی 2022 ما را اذیت خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص آمادگی بازیکنان در این مسابقات گفت: در رقابت های لیگ که 16 بهمن برگزار شد، 8،9 نفر از ملی پوشان ما درگیر کرونا شدند و در تمرینات حضور نداشتند. میرهاشم حسینی در حالی پیروز به کسب دو مدال طلا شد که تنها یک هفته تمرین کرده بود. کرونا از لحاظ آمادگی جسمانی به ما لطمه زد، اما ما کل را نگاه می کنیم و باید در بحث مدیریتی، وزارتی و کمیته المپیک نگاه ویژه تری به رشته های المپیکی وجود داشته باشد تا این رشته ها عقب نمانند.

عسکری با اشاره به اعتراض مشابه رئیس فدراسیون کشتی به مسائل بودجه و مسائل مالی گفت: مصاحبه های علیرضا دبیر و جلسه هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک را دیدم و اعتقاد دارم حرف های دبیر دغدغه ما و درد ورزش ایران است.

وی با تمجید از عملکرد بازیکنان جوان در این مسابقات گفت: برخی جوانان در این مسابقات خیلی خوب خود را نشان دادند. رهنما و حاجی موسائی دو جوان 16 ساله هستند که به فینال جام ریاست فدراسیون دنیای رسیدند. این دو عالی بودند و نوید روزهای خوب را دادند. از این دست بازیکنان در مسابقات داشتیم که شاید مانند سیاوش بیت پیروز به صعود به مراحل بالاتر نشدند، اما پتانسیل خیلی خوبی داشتند.

سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص نامعین بودن شرایط ادامه همکاری کادرفنی تیم های ملی مطرح نمود: قطعاً هر چه زودتر تکلیف کادرفنی تیم های ملی معین گردد، بهتر است. خیلی راحت بگویم که همیشه با یک ساک به خانه تکواندو می آیم و آماده هستم که هر وقت نخواستند بدون هیچ مشکل و به راحتی به خانه بروم، اما باور کنید اگر صرفاً فکرمان به تغییرات باشد، هیچ کمکی نخواهد کرد.

عسکری اعلام نمود: مسائل ساختاری، ضعف سیستم و مشکل بودجه و امکانات برای اعزام تیم هایمان داریم. اگر این مسائل برطرف نگردد هر کسی را از هر کجای دنیا بیاوریم، همین شرایط خواهد بود. حجت را رضا مهماندوست تمام کرد و گفت چه دادید و چه می خواهید؛ همان قدر که پول بدهید، آش می خورید. اگر امکانات در اختیار باشد، مربیان خوبی در ایران داریم که هر کدام شان در این سکان باشند تیم ملی را به جلو خواهند برد.

وی در پاسخ به این سؤال که به نظر می رسد احتمال تغییر در کادرفنی تیم ملی وجود دارد، گفت: حتی اگر این اتفاق نیفتد، سه روز بعد از خاتمه مسابقات جام ریاست فدراسیون دنیای قرارداد من تمام است و نیاز به جا به جایی نیست. اعلام نمودند که باید کمیته فنی تشکیل گردد و چون هنوز این کمیته تشکیل نشده است، صبر کردند.

سرمربی تیم ملی تکواندو در خصوص اینکه در صورت درخواست کمیته فنی برای ارائه تضمین پیروزیت، حاضر به انجام این کار خواهد شد، به خبرنگاران گفت: با این شرایط و امکانات هر کسی بخواهد تضمین بدهد دیوانگی کرده است. تضمین یک مربی حرفه ای انجام به تعهدات، گذاشتن وقت برای تیم ملی و کار کردن با جان و دل است و فکر می کنم با این شرایط تضمین دادن یک نوع خودکشی محسوب می گردد.

عسکری درباره همکاری پروژه ای با مربیان در تیم ملی که از سوی رحیمی مطرح شده است، گفت: بعید می دانم این روش جواب دهد. این تصمیم می تواند باعث باندبازی گردد و هر کسی بیاید فقط هدفش را تورنمنت پیش رو می گذارد و دیگر به سهمیه و مدال المپیک فکر نمی کند. یک مربی باید راستا و فرآیند دراز مدت را در نظر بگیرد تا بتواند در المپیک پیروز به کسب نتیجه گردد. لازمه این موضوع حضور در مسابقات متعدد و کسب امتیاز است و شاید در یک مسابقه نیاز باشد به یکسری بازیکنان استراحت داده گردد. همکاری پروژه ای با مربیان باعث خواهد شد تا در این پروژه تمام فشار را بیاورند و بچه ها را مستهلک کنند.

وی در خصوص مطرح شدن بحث انتخاب دو تیم ملی با وجود اختلاف دیدگاه زیاد میان مربیان ایرانی گفت: اول باید ببینیم منظور از این کار چه چیزی است. در گذشته این رخ داد که به دلیل نزدیکی مسابقات کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا یا داخل سالن و قهرمانی دنیا دو تیم ملی تشکیل دادیم. یک تیم تیم اصلی ما بود و دیگری تیم دوم و از دو کادرفنی مجزا بهره بردیم و هر کسی نیز رویکرد خودش را داشت.

سرمربی تیم ملی تکواندو تأکید کرد: اگر قرار است دو تیم ملی تشکیل دهیم کار اشتباهی صورت گرفته است. برای مسابقات داخل سالن، سه رویداد قهرمانی دنیا، دانشجویان دنیا و بازی های داخل سالن را در پیش داشتیم. در انتخابی ابتدا تیم ملی نفرات اصلی را انتخاب کرد و بعد دانشجویان ترکیب خود را شناخت و نفرات به جای مانده در قالب تیم دوم یا سوم به مسابقات داخل سالن اعزام شد. آن رویکردی درست با کادرفنی های مجزا بود.

وی در پاسخ به این پرسش که در صورت برگزاری جلسه فنی به عملکرد خود نمره قبولی خواهد داد، گفت: یک بحث نتیجه داریم و یک بحث عملکرد. در بحث عملکرد ذره و سرسوزنی کم نگذاشتم که وجدانم ناراحت باشد و با تمام وجود تلاش کردم، اما اگر بحث المپیک است باید بدانیم خیلی مسائل دست به دست هم داد تا آن اتفاقات بیفتد. تغییر زمان برگزاری المپیک خیلی به ما لطمه زد و شاید خیلی ها به نفع شان نباشد که بخواهند این مسائل را ببینند.

عسکری گفت: یک بازیکن ما در المپیک به دلیل مصدومیت عملاً امکان استفاده از یک پای خود را نداشت و بازیکن دیگر نیز از وزن طبیعی 74 به 80 کیلو رسید و باید با درصد چربی 7 درصد، 12 کیلوگرم وزن کم می کرد. این یعنی بازیکن ما مجبور بود برای رسیدن به سر وزن عضله بسوزاند و نباید با این اتفاقات آن مسابقه را در نظر بگیریم. کرونا خیلی به ما لطمه زد، اما به هر حال تصمیم گیرنده فدراسیون است.

وی در خصوص سهم خواهی برخی در سالن های تکواندو گفت: این موضوع به ساعی بر می گردد که چگونه با این مسئله برخورد می کند. باید زمان دهیم تا ببینیم نگاه رئیس فدراسیون به این مسئله چگونه است و باید اجازه داد به جلو حرکت کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2034

به "عسکری: همیشه آماده رفتن به خانه هستم؛ تضمین دادن خودکشی است، مهماندوست حجت را تمام کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عسکری: همیشه آماده رفتن به خانه هستم؛ تضمین دادن خودکشی است، مهماندوست حجت را تمام کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید