ظرفیت های بوم گردی روستای امامزاده اسماعیل قم آنالیز شد

به گزارش مرد کوچک، با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم ظرفیت های بوم گردی و راستا گردشگری روستای امامزاده اسماعیل از توابع بخش کهک قم آنالیز شد.

ظرفیت های بوم گردی روستای امامزاده اسماعیل قم آنالیز شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی این استان امروز چهارشنبه 2 آبان در بازدید از روستای امامزاده اسماعیل گفت: این روستا با شرایط آب و هوایی مناسب و ظرفیت زائر پذیری بالایی که دارد می تواند با راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی، موجب توسعه و شکوفایی مالی روستا را نیز فراهم آورد.

او با بیان این که توسعه اقامتگاه های بوم گردی از مهاجرت های روستایی به شهر جلوگیری می نماید گفت: خانه های روستایی با ویژگی های معماری که دارد مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است و با ایجاد کسب و کار و درآمد زایی برای روستاییان، آنان را به ماندن در روستا دلگرم می نماید.

او افزود: در اقامتگاه های بوم گردی، غذاهای سنتی، نوشیدنی های محلی، لباس های محلی و به طور کلی آداب و رسوم آن منطقه به گردشگران معرفی گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی قم با بیان این که باید از ظرفیت راهنمایان گردشگری در معرفی اماکن تاریخی قم استفاده گردد گفت: یکی از کارکردهای اقامتگاه های بوم گردی، استفاده از راهنمایانی آشنا به مناطق مختلف است تا گردشگران را با اماکن مختلف و جاذبه های گردشگری آشنا سازد.

بنای امامزاده اساعیل از آثار دوره ایلخانی است که در سال 1379 به شماره 3491 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 383

به "ظرفیت های بوم گردی روستای امامزاده اسماعیل قم آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت های بوم گردی روستای امامزاده اسماعیل قم آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید