طرز تهیه کیک هلو مجلسی با بافتی نرم و اسفنجی بدون آب و روغن

به گزارش مرد کوچک، آگوست ماه جهانی میوه زیبا و خوشمزه هلو است. علاوه بر میوه هلو که به تنهایی ده ها فایده برای سیستم ایمنی بدن دارد و سبب تقویت آن می گردد درست کردن انواع نوشیدنی، اسموتی، شیرینی، مربا، کمپوت و البته کیک و شیرینی با هلو از قدیم الایام مرسوم بوده است. کیک هلو اسفنجی از انواع کیک اسفنجی بدون آب و روغن و شیر است. طرز تهیه کیک هلو مجلسی خوشمزه با بافتی نرم و لطیف و اسفنجی و پف عالی را از سایت آشپزی Natashaskitchen در مجله خبرنگاران بخوانید.

طرز تهیه کیک هلو مجلسی با بافتی نرم و اسفنجی بدون آب و روغن

طرز تهیه کیک هلو مجلسی با بافت اسفنجی

مواد لازم برای 8 نفر

آرد همه منظوره و الک شده: 1 و ½ لیوان فرانسوی دسته دار

بیکینگ پودر: 1 و ½ قاشق چایخوری

نمک: ¼ قاشق چایخوری

کره نرم شده در دمای محیط: ¾ لیوان فرانسوی دسته دار

شکر: 1 لیوان فرانسوی دسته دا

تخم مرغ درشت در دمای اتاق: 3 عدد

پوست لیموترش رنده شده: ½ قاشق چایخوری

عصاره وانیل: ½ قاشق چایخوری

هلو رسیده و نرم: 4 عدد متوسط (بدون پوست و هسته به صورت مکعبی خرد کنید)

پودر قند: مقداری برای تزیین کیک

هر لیوان فرانسوی دسته دار که ما آن را یک پیمانه در نظر می گیریم معادل 125 گرم آرد است. اگر ترازو دارید بهتر است آرد را حتما اندازه بگیرید که بافت کیک شما شل یا خیلی سفت نگردد.

طرز تهیه

مرحله اول

ابتدا فر را در دمای 180 درجه سانتی گراد روشن و تنظیم کنید تا گرم گردد. یک قالب کمربندی 23 سانتی متری را چرب کنید و کف آن کاغذ روغنی بگذارید.

مرحله دوم

در یک کاسه آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید. در یک کاسه دیگر کره نرم شده در دمای اتاق و شکر را با همزن برقی با سرعت متوسط به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا کاملا پف کند و پوک گردد.

مرحله سوم

حالا تخم مرغ ها را یکی یکی بشکنید و به ترکیب کره و شکر اضافه کنید. بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ ترکیب را هم بزنید تا یکدست گردد. سپس پوست لیمو و عصاره وانیل را اضافه کنید و هم بزنید. در این مرحله ترکیب مواد خشک که با آرد مخلوط نموده بودید را اضافه کنید. با دور کند همزن همه مواد را هم بزنید. همین که مواد با هم مخلوط و یکدست شوند کافی است چون هم زدن بیش از حد بافت کیک را خشک می نماید.

مرحله چهارم

در این مرحله هلوهای مکعبی خرد شده را اضافه کنید و کمی دیگر با لیسک مواد را مخلوط کنید. در صورت دلخواه می توانید مقداری گردوی خرد شده هم اضافه کنید. خرد کردن هلوها به صورت مکعبی سبب می گردد آب هلو و شیره هلو بافت کیک را حسابی نرم و لطیف و خیس کنید. می توانید هلوها را پوره کنید اما خرد شده به صورت مکعبی باعث می گردد که موقع خوردن کیک، بافت هلو زیر دندان تان بیاید که بسیار لذت بخش است.

مایه کیک هلو را در قالب بریزید و به مدت 1 ساعت در طبقه وسط فر بپزید. در طول زمان پخت کیک به هیچ وجه درب فر را باز نکنید چون پف کیک می خوابد. بعد از پخت کیک آن را روی یک توری فلزی بگذارید تا سرد گردد و سپس روی آن پودر قند الک کنید. به جای پودر قند از شکلات آب شده هم می توانید بهره ببرید.

برای تهیه این کیک اسفنجی به جای هلو از شلیل، زردآلو، توت فرنگی و … هم می توانید بهره ببرید.

طرز تهیه کیک هلو اسفنجی مجلسی به صورت کاپ کیک پای هلو یا همان مافین و در قالب های کاپ کیک با همین مایه کیک می توانید درست کنید. با این مقدار مواد حدود 8 الی ده کاپ کیک خواهید داشت.

در صورت تمایل می توانید کیک را با خامه فرم گرفته که با خامه قنادی یا خامه صبحانه درست نموده اید تزیین کنید. مقاله طرز تهیه خامه فرم گرفته را بخوانید.

مطالعه مقاله طرز تهیه پای هلو به همراه طرز تهیه خمیر پاستری را هم به شما توصیه می کنیم.

0 0 vote

Article Rating

منبع: افق کوروش
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1134

به "طرز تهیه کیک هلو مجلسی با بافتی نرم و اسفنجی بدون آب و روغن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک هلو مجلسی با بافتی نرم و اسفنجی بدون آب و روغن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید