طرز تهیه حلوای کفگیر تبریز

به گزارش مرد کوچک، این حلوا بسیار خوشمزه و لذیذاست و در بین آذری های عزیز از محبوبیت خاصی برخوردار است. با ما همراه باشید.

طرز تهیه حلوای کفگیر تبریز

به گزارش خبرنگاران به نقل از سیری در ایران

مواد لازم حلوا کفگیری

آرد نخودچی: الیوان

آرد سفید قنادی :2 لیوان

پور قند : 2 لیوان

کره :50 گرم

گردو یا بادام خرد شده : نصف لیوان

روغن جامد یا نیمه جامد :دو سوم لیوان

پودر هل :2 قاشق سوپخوری

زعفران دم نموده :1 قاشق سوپخوری

دستور پخت حلوای کفگیری تبریز

برای درست کردن حلوا کفگیری ابتدا آرد سفید را با حرارت ملایم حدود 45 دقیقه تفت می دهیم. توجه داشته باشید که حرارت باید خیلی کم باشد تا خامی آرد گرفته گردد و رنگ آن نیز زیاد تغییر نکند. حال تابه را از روی حرارت بردارید و آرد نخودچی را داخل آرد سفید الک دهید. سپس دوباره آن را روی شعله قرار دهید و حدود 10 دقیقه با این آرد تفت دهید. آرد ها را الک کنید و بعد کره و روغن را به آن اضافه کنید و به مدت 5 دقیقه تفت دهید. حال تابه را کنار بگذارید تا کمی خنک گردد.

در این میان هل را آسیاب کنید. سعی کنید هل را از قبل آسیاب نکنید زیرا عطر آن از بین می رود، بهتر است همون لحظه آن را آسیاب کنید. بادام یا گردو را نیز در آسیاب بریزید و فقط در حد اینکه کمی خرد بشن آسیاب کنید.

بعد از اینکه آرد خنک شد، نثار را داخل مواد الک کنید. توجه داشته باشید که اگر نثار را الک نکنید داخل حلوا گلوله شکل می گردد. سپس پودر هل و زعفران را به آن اضافه کنید و با پشت قاشق نثار را به خورد آرد بدهید این مرحله کمی سخت است، سعی کنید با تمام قدرتتان نثار را به خورد آرد دهید. بادام یا گردو را نیز اضافه کنید. حالا به یاری دستتان حلوا را فشار دهید تا منسجم گردد، حلوا را کنار تابه جمع کنید. سپس کفگیر را داخل حلوا فرو کنید و حلوا را بلند کنید، سپس بشقاب را روی حلوا برگردونید و حلوا را توش برگردانید. حال حلوای شما آماده سرو است.

امیدوارم حلوا کفگیری را درست کنید واز خوردنش لذت ببرید

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1315

به "طرز تهیه حلوای کفگیر تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه حلوای کفگیر تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید