طالبان: در حال آنالیز طرح پیشنهادی آمریکا هستیم خبرنگاران

به گزارش مرد کوچک، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با تکذیب رد پیشنهاد واشنگتن درباره افغانستان از سوی این گروه گفت: در حال آنالیز طرح پیشنهادی آمریکا هستیم.

طالبان: در حال آنالیز طرح پیشنهادی آمریکا هستیم خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمد نعیم وردک سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر امروز یکشنبه در حساب رسمی خود در توئیتر نوشت: طرح پیشنهادی آمریکا که چند روز پیش دریافت کردیم را همچنان آنالیز می کنیم.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در ادامه اضافه نمود: ما موضع خود را پس از آنالیز اعلام خواهیم کرد.

محمد نعیم وردک از سوی دیگر گزارش های منتشر شده در بعضی رسانه ها پیرامون رد طرح پیشنهادی آمریکا را تکذیب کرد.

لازم به ذکر است که آمریکا پیشتر با ارسال نامه ای به محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به بهانه یافتن یک راه چاره سیاسی برای آینده افغانستان و به نتیجه رساندن مذاکرات فرایند صلح، خواهان استقرار یک دولت موقت را در این کشور شده بود.

به نوشته رسانه ها، آمریکا این دولت موقت را تا زمانی که قانون اساسی جدید در افغانستان تدوین شده و انتخابات جدید در این کشور برگزار گردد حفظ خواهد نمود.

الجزیره نیز با مخابره این خبر اعلام نموده بود که طرف های افغانی در خصوص جزئیات خواسته آمریکا اختلافات اساسی دارند.

این طرح در هشت صفحه تدوین شده و زلمای خلیل زاد نماینده آمریکا در امور افغانستان، در سفر اخیر خود به کابل طرح مورد نظر کاخ سفید را به اطلاع اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان رسانده است.

یکی از موارد ذکر شده در این طرح آن است که با روی کار آمدن دولت موقت در افغانستان ترکیب اعضای مجلس این کشور نیز دچار تغییر شده و اعضای طالبان نیز به عضویت مجلس افغانستان درخواهند آمد در غیر اینصورت مجلس تا زمان تعیین شدن نتایج انتخابات، تعطیل می گردد.

این شرایط در حالی است که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز نامه ای تهدید آمیز در این راستا برای اشرف غنی ارسال نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1504

به "طالبان: در حال آنالیز طرح پیشنهادی آمریکا هستیم خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: در حال آنالیز طرح پیشنهادی آمریکا هستیم خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید