ضرورت افزایش استقبال از بیمه کشاورزی در گیلان

به گزارش مرد کوچک، خبرنگاران/گیلان معاون خدمات بیمه ای بیمه کشاورزی گیلان گفت: لازم است شاهد ارتقای استقبال گیلانیان از بیمه کشاورزی باشیم.

ضرورت افزایش استقبال از بیمه کشاورزی در گیلان

پیمان عبدالهی فر امروز در نشست بیمه کشاورزی با اصحاب رسانه گیلان با بیان اینکه فراوری کشاورزی یکی از پر مخاطره ترین فعالیت های مالی است، گفت: بیمه محصولات کشاورزی یکی از اهرم های توسعه کشاورزی و قوت قلب برای کشاورزان به شمار می رود.

وی اضافه کرد: بیمه محصولات کشاورزی با هدف استمرار فراوری کشاورزی به خصوص در مناطقی از کشور که کشت محصولات استراتژیک رواج بیشتری دارد، مانند استان گیلان بسیار سودمند خواهد بود.

عبدالهی فر با بیان اینکه براساس خسارت های قهری که در طول دوره فراوری می تواند بر محصول وارد گردد تحت پوشش بیمه است به این صورت قسمت عمده ای خسارت به کشاورز پرداخت خواهد شد، ادامه داد: کشاورز به این ترتیب می تواند با جبران خسارت به فراوری محصول خود دامه خواهد دهد که این رسالت اصلی بیمه محصولات کشاورزی است.

معاون خدمات بیمه ای بیمه کشاورزی گیلان اضافه کرد: بیمه محصولات کشاورزی شامل محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلاتی است و بیش از 157 محصول را تحت پوشش خود قرار می دهد.

وی اظهار داشت: در فصل بهار سرمای دیررس بهاره باعث سرمازدگی درختان و از بین رفتن درختان و گلهای آن می گردد و در فصل تابستان در شالیزارهای برنج با باران های ناگهانی در زمان برداشت محصول رو به رو هستیم که می تواند درصد قابل توجهی از برنج های رسیده را از بین ببرد.

عبدالهی فر ادامه داد: در فصل پاییز وقوع باران های سیل آساو طوفان می تواند بعضی از محصولات را از بین ببرد و در فصل زمستان زمستان پدیده برف می تواند بر پرتقال های روی درخت که در حال رشد هستند بنشیند و موجب شکستگی درختان و سرما زدگی میوه می گردد.

معاون خدمات بیمه ای بیمه کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه در زمینه دامی وجود یک بیماری موجود دام ممکن است که دام های دیگر هم به آن الوده شوند و در نتیجه موجب مرگ آنها گردد، گفت: در برابر تمامی این اتفاقات یک کشاورز با دامدار نمی تواند کاری انجام دهد و نتیجه می گیریم که وجود بیمه محصولات کشاورزی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه بیش از 300 هزار نفر در گیلان بهره بردار کشاورزی داریم، اظهار داشت: از این تعداد 70 هزار نفر برای بیمه اقدام نموده اند.

عبدالهی فر یادآور شد: از 70 هزار نفر بیمه شده سال جاری 60 هزار نفر خسارت دیدند که بخشی از خسارتشان پرداخت شده و مابقی به محض نیز پرداخت خواهد شد.

معاون خدمات بیمه ای بیمه کشاورزی گیلان سال جاری نسبت به سال گذشته شاهد افزایش رغبت کشاورزان برای بیمه بودیم و می توان گفت رشد ده درصدی در این خصوص داشتیم.

وی با تاکید بر ارتقای فرهنگ بیمه در بین کشاورزان گیلان اضافه کرد: کشاورزان باید بدانند که بیمه موجب افزایش سطح کیفیت زندگی می گردد و هر چقدر تعداد بیمه شده ها افزایش یابد خدماتی که به بیمه شدگان باید ارایه گردد، بیشتر خواهد شد.

عبدالهی فر از خبرنگاران خواست تا در ترویج فرهنگ بیمه تلاشی مضاعف داشته باشند و توضیح داد: 230 هزار کشاورز دیگر در استان باید برای بیمه خود اقدام نمایند و انجام این کار موجب آسایش کشاورزان در زمان روبرو شدن با خسارت خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آذر 1400 بروزرسانی: 19 آذر 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1858

به "ضرورت افزایش استقبال از بیمه کشاورزی در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت افزایش استقبال از بیمه کشاورزی در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید