صادرات 312 هزار تن کالا به افغانستان به وسیله مرز دوغارون تایباد

به گزارش مرد کوچک، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر پایانه مرزی دوغارون گفت: از ابتدای امسال تا کنون 312 هزار تن انواع کالا به وسیله مرز دوغارون به سمت کشور افغانستان صادر شده است.

صادرات 312 هزار تن کالا به افغانستان به وسیله مرز دوغارون تایباد

کریم نوایی نظامی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این حجم از کالا با 12 هزار و 482 دستگاه کامیون ترانزیت جابه جا شده که سال گذشته در همین مدت 371 هزار تن انواع کالا با 14 هزار و 865 دستگاه کامیون حمل شده است.

وی با اشاره به کاهش 16 درصدی صادرات کالا از ابتدای امسال اضافه کرد: این کاهش به دلیل تعطیلی های پی درپی گمرک افغانستان و عدم پذیرش کامیون های ترانزیت از سمت کشور همسایه بوده که امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته، کمبودهای موجود در گمرک اسلام قلعه برطرف گردد تا شاهد افزایش صادرات به وسیله این معبر رسمی باشیم.

نوایی نظامی بیان کرد: مهم ترین کالاهایی که در این مدت به وسیله مرز دوغارون به سمت کشور افغانستان صادر شده، شامل میل گرد، بنزین، گاز مایع و سیمان است.

وی اظهار کرد: در همین مدت 1500 تن کالا توسط 62 دستگاه کامیون ترانزیت از این طرق وارد ایران شده و نیز در همین بازه زمانی ترانزیت خروجی کالا از مرز دوغارون 235 هزار تن بوده که توسط 10 هزار و 506 دستگاه کامیون جابه جا شده است.

مدیر پایانه مرزی دوغارون در مورد معطلی رانندگان ترانزیت در مرز دوغارون شرح داد: مجموعه گمرک دوغارون با 10 واحد باسکول برای تسهیل در پذیرش کامیون های ترانزیت در حال فعالیت است اما همچنان گمرک افغانستان در آن سوی مرز تنها با یک دستگاه باسکول پذیرش را انجام می دهد که همین عامل همراه با تعطیلی های مکرر مناسبتی، مزید بر معطلی کامیون های در این معبر شده است.

وی با اشاره به حساسیت مرز دوغارون بیان کرد: این گذرگاه یکی از معابر مرزی رسمی در کشور به شمار می رود که با توجه به حساسیت بالای تردد کامیون های ترانزیت، معطلی برای بعضی بارها مانند مواد سوختی بسیار حایز اهمیت است و باید گمرک افغانستان در برطرف این مشکل به صورت جدی تر پیگیری کند.

نوایی نظامی بیان کرد: روزانه به طور میانگین 123 دستگاه کامیون کار جابه جایی 2 هزار و 950 تن انواع کالا را به وسیله مرز دوغارون به سمت افغانستان بر عهده دارند؛ در حال حاضر مشکل خاصی در تردد کامیون های حامل بار نیست و با افزایش ساعت کار و نظارت در مجموعه گمرک روان سازی صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1219

به "صادرات 312 هزار تن کالا به افغانستان به وسیله مرز دوغارون تایباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 312 هزار تن کالا به افغانستان به وسیله مرز دوغارون تایباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید