شگردهای عجیب دلالان برای تبلیغ کاندیداهای انتخابات، چند می گیری ببری بهارستان؟!

به گزارش مرد کوچک، تب تند یازدهمین دوره انتخابات مجلس با سرعت زیادی رو به افزایش است، اما این تب تند نیازمند تبلیغات است تبلیغاتی که آلوده کاسبی عده ای از این رویداد مهم کشور شده است.

شگردهای عجیب دلالان برای تبلیغ کاندیداهای انتخابات، چند می گیری ببری بهارستان؟!

جهت دریافت مشاوره خدمات موشن گرافیک از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی سناریو تا ساخت تیزر و موشن گرافیک حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش، کمتر از سه هفته دیگر به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی زمان باقی مانده، البته درست است که فضای این روز های انتخابات و تبلیغات کاندیدا های مجلس شورای اسلامی سردتر از فصل برگزاری آن است، اما این باعث نمی گردد که کاندیدا های مجلس دست از تبلیغات، سخنرانی، تشکیل حزب و لیست های مشترک بردارند.

بد نیست بدانید که همین حالا که شما این گزارش را می خوانید کاندیدا هایی هستند که در شهر ها و روستا های مختلف جلسه و کمپین برای تبلیغات تشکیل می دهند. البته این را هم باید بگویم که تبلیغات کاندیدا ها بعضاً به چاپ چند بنر و پوستر انتخاباتی یا سخنرانی و بازدید از مراکز مختلف ختم نمی گردد بسیاری از کاندیدا ها هستند که با اقداماتی که شایسته یک کاندیدای مجلس نیست اقدام به تبلیغ می نمایند و گاه وعده هایی می دهند که هیچکدام رنگ تحقق به خود نمی گیرد.

شاید بتوان گفت انتخابات در همه کشور ها از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ چرا که افرادی که ما اقدام به انتخاب آن ها و فرستادنشان پشت میز و جایگاه های تصمیم گیری می کنیم به نوعی سرنوشت شهر و کشور را مشخص می نمایند. افرادی که ما اقدام به انتخاب آن ها در انتخابات می کنیم باید از شایستگی بسیاری برخوردار باشند و آنچه که برای رفاه و آسایش مردم شهر و یا روستای خود مورد احتیاج است را تحقق بخشند. این افراد باید بتوانند نسبت به برطرف کمبود های شهر ها اقدام نمایند و چرخه مالی شهر و کشور را رونق بخشند، اما متأسفانه به جای این موارد ما اکنون شاهد کاسبی از تب تند انتخابات هستیم.

در روز های داغ تبلیغات انتخابات، هر کدام از کاندیدا ها به دنبال آن هستند تا راهی را برای تبلیغات بهتر و پیشی دریافت از دیگر کاندیدا ها بیابند و رأی بیشتری جذب نمایند و به نوعی ورود خود به مجلس را تضمین شده بدانند. در این میان دفاتری هستند که به قول خودشان به کاندیدا های انتخابات یاری می نمایند تا راه تبلیغات برای آنان سهل و آسان باشد؛ راه هایی که معلوم نیست چه صدماتی را به آینده یک کشور می تواند وارد سازد.

این روز ها با وجود اینترنت همه چیز در دسترس واقع شده است و به راحتی می توان به هدف رسید البته شاید افراد عادی با چنین تبلیغاتی روبرو نشوند، اما تبلیغات مانند عملکردشان که پر از علامت سوال های فراوان است مشتریان خود را پیدا نموده و برای تبلیغات به سراغشان می فرایند و خدماتشان را مانند چلچراغی آذین بندی می نمایند تا هر طور شده کاندیدا های مورد نظر را جذب نمایند و به نظر می رسد این تبلیغات هیچ هدفی جز کاسبی برای این افراد ندارد.

یکی از این تبلیغات با هدف های رنگانگی به نوعی اقدام به تبلیغ برای کاندیدا های انتخابات مجلس می نماید که گویی یک تشکیلات بزرگ با اطلاعات فراوانی از ساختار های سیاسی کشور است و مدعی آن هستند که تا لحظه ورود کاندیدای مورد نظر به مجلس همراه آنان هستند، همین موضوع موجب شد تا تماس تلفنی با این دفتر گرفته و از نحوه عملکرد و خدمات آنان برای کاندیدا ها باخبر شوم.

مدیر این دفتر تبلیغاتی در پاسخ به سوالم درباره خدماتی که برای تبلیغات کاندیدا های مجلس دارند می گوید: ما در این مجموعه همه خدمات تبلیغاتی اعم از تبلیغات رسانه ای، فضای مجازی، و تبلیغات شهری همه و همه را انجام می دهیم.

او به شکلی که می خواهد اجناس و یا کالایی را بفروشد با آب و تاب خاصی از خدمات دفترشان در ادامه می گوید: ما تمامی خدمات اعم از چاپ پوستر و بنر کار های فیزیکی برای ساخت و طراحی کلیپ، سایت و یا وب سایت های سیاسی، آماده سازی متن سخنرانی و مشاوره های شخصی به کاندیدا ها و به نوعی از صفر تا صد فرآیند تبلیغات را برای کاندیدای مورد نظر شما انجام می دهیم.

وی که هنوز هم خود را معرفی ننموده است از من سوال می نماید که شما تبلیغات را برای تهران می خواهید یا یکی از شهرستان ها؛ چرا که تبلیغاتشان و نحوه عملکرد دفتر مورد نظر برای شهرستان و تهران متفاوت است. به ذهنم می رسد شاید تبلیغات در شهرستان ها همان تبلیغاتی است که در فضای مجازی مشاهده می کنیم و به ظاهر خنده دار می آیند؛ پخش غذا و دعوت طایفه ای برای یک شام مجلل و مفصل در یک تالار یا شاید هم وعده خدمات دور از ذهنی که هیچ گاه رنگ تحقق به خود نمی گیرند.

اما در میان همه این عملکرد ها و تبلیغات رنگارنگ این دفتر که از زبان مدیر برایم روشن شد یک مورد از همه عجیب تر و پر تأسف تر بود آن هم اینکه این دفتر مدعی آن است که با رایزنی های سیاسی متفاوت سعی می نماید حمایت تشکل ها و احزاب مختلف را برای کاندیدا ها جلب کند و کاندیدای مورد نظر را در یک لیست مشترک ائتلافی قرار می دهند تا حمایت بیشتری داشته باشد و رأی آوری کاندیدای مورد نظر قطعی گردد.

این مورد از خدمات این دفاتر نشان از یک ساز و کار تشکیلاتی و سیاسی بزرگ است، ساختاری که به نظر می رسد با رانت های بسیار و پرداخت هزینه های بالا به خاتمه می رسد و بدون فکر به عاقبت چنین کار هایی برای جامعه و سرنوشت مردم و فقط با هدف سودآوری و جذب سرمایه های بادآورده برای این افراد انجام می گردد.

وی پس از اصرار های فراوان راضی به دادن یک قیمت کلی برای بهره مندی یکی کاندیدا ها از این خدمات می گردد و در ادامه می گوید: بسته به نوع کار تبلیغی و سطح انجام کاری که مد نظر شما باشد، قیمت ها متفاوت است. به طور مثال برای کاندیدا های شهرستان می توان با 100 میلیون تومان کار ها و تبلیغات بسیار گسترده و خوبی انجام داد در تهران نیز بسته به منطقه مورد نظر کاندیدا ها برای تبلیغ هزینه ها از 50 تا 100 میلیون تومان متغیر است، اما گاهی می توان با هزینه 10 تا 20 میلیون تومان هم تبلیغات خوب و مناسبی انجام داد و تاکید می نماید که با هزینه های 1 تا 2 میلیون تومان تبلیغات از ارزش چندانی برخوردار نمی باشد و چنین کار هایی با این مقدار از بودجه را نمی پذیرند چرا که به گفته خودشان برایشان صرفه مالی ندارد.

تماس را قطع می کنم، حالا فقط یک سوال در ذهنم نقش بسته و آن این است که چطور افرادی به خود اجازه می دهند با سرنوشت کشور بازی نمایند، همانطور که در ابتدای گزارش نیز به آن اشاره شد با انتخاب افرادی به عنوان کاندیدا های مجلس و دادن کرسی سبز رنگ مجلس به آنان، افراد جامعه به نوعی سرنوشت کشور خود را برای چهار سال مشخص می نمایند؛ این افراد باید برای بسیاری از اقدامات مهم کشور تصمیم گیری نمایند، شاید نظارت بیشتر بر فرایند تبلیغات کاندیدا های مجلس و انتخاب افرادی با تحقیق و مطالعه از سوی افراد جامعه بتواند دست چنین دلالانی را از فضای سیاسی کشور دور کند.

منبع:مهر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 745

به "شگردهای عجیب دلالان برای تبلیغ کاندیداهای انتخابات، چند می گیری ببری بهارستان؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگردهای عجیب دلالان برای تبلیغ کاندیداهای انتخابات، چند می گیری ببری بهارستان؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید