شکنجه مخالفان در امارات و جولان آزادانه تکفیری ها

به گزارش مرد کوچک، تعدادی از فعالان حقوق بشر در کانادا یک فیلم مستند در مورد وضعیت زندان های پنهانی امارات و شکنجه زندانیان تهیه کردند که در آن شکنجه زندانیان به دست نیروهای امنیتی امارات نشان داده می شود.

شکنجه مخالفان در امارات و جولان آزادانه تکفیری ها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری المسله تعدادی از فعالان حقوق بشر در کانادا یک فیلم مستند در خصوص وضعیت زندان های پنهانی امارات و شکنجه زندانیان تهیه کردند که در آن شکنجه زندانیان از اتباع کشورهای مختلف از جمله لیبی نشان داده می شود.

این فیلم در خصوص اتباع لیبی است که در زندان های امارات در بند هستند و برخی از آنان دارای تابعیت دولت کانادا هستند.

به عقیده تهیه کنندگان این فیلم مستند که به زبان انگلیسی پخش می شود، کانادا با دولت امارات روابط راهبردی دارد که به طور کلی به ضرر حقوق بشر و حتی حقوق شهروندان خود است.

تهیه این فیلم همزمان با برملا شدن جنایت های ضد بشری امارات در یمن است که تحت عنوان ائتلاف عربی علیه یمن و به رهبری عربستان صورت می گیرد.

تلاش امارات برای تخریب وجهه نیروهای دفاع مردمی در عراق

علاوه بر این امارات به همراهی عربستان تلاش کرد وجهه نیروهای دفاع مردمی عراق معروف به حشد شعبی را خدشه دار کند از همین رو از آنان تحت عنوان گروههای تروریستی یاد کرد.

همه این اقدامات در راستای تلاش امارات برای مانع تراشی در جهت جنگ علیه داعش جا دارد.

نکته قابل ملاحظه اینکه اتهامات جدیدی که به امارات وارد شده است به نوعی نشان دهنده نوع نگاه و برخورد این کشور با تروریسم است، گویی با یک چشم به تروریسم می نگرد، زیرا گروههای عراقی را که پیش از این با نظام صدام مبارزه کرده و امروز نیز به جنگ گروه تروریستی داعش رفته اند، تروریسم معرفی می کند.

جولان دادن آزادانه تکفیری ها در امارات

اما امارات علاوه بر شکنجه زندانیان، مبلغان فتنه و تکفیری ها را تحت حمایت مالی قرار داده است، تا جایی که این افراد با آزادی کامل در امارات رفت و آمد دارند و هر روز پشت تریبون رفته و یا در شبکه های ماهواره ای برنامه داشته و با لحنی که کاملا با تحریک طایفه گرایی همراه است، در این شبکه ها سخنرانی می کنند.

در این میان امارات تلاش کرد با طرح ادعای ملحق شدن به ائتلاف علیه تروریسم در عراق و سوریه وجهه خود را بهبود بخشد.

این فیلم مستند کانادایی 12 دقیقه و به نام دستگیری ظالمانه و آدم ربایی اجباری، زندان های پنهانی و شکنجه است و داستان آن با دستگیری تاجران تبعه لیبی و کانادا در ماههای اوت و دسامبر به دست نیروهای امنیتی امارات شروع می شود و نشان می دهد که این افراد در برابر چشم خانواده و همسایگان خود و پس بازرسی منازل آنان دستگیر شده و به زندان های محرمانه در ابوظبی منتقل می شوند.

خودداری امارات از پاسخ به درخواست آزادی زندانیان

در این فیلم به نام بسکمک از سازمان های دست اندرکار حقوق بشر و رسانه ای غربی و حتی چینی اشاره شده است که موضوع دستگیری اتباع لیبی در امارات را پیگیری کرده اند اما امارات پس از آزادی عده ای از این افراد به هیچ یک از درخواست ها برای آزادی بقیه آنان پاسخ نداد.

این فیلم همچنین با اشاره به وضعیت زندانیان مزبور از ابتلای آنان به بیماری هایی مانند سردردهای شدید، آنژین و کمردرد و شکسته شدن دندان ها و پاها اشاره کرده است و علاوه بر این تصاویری از شکنجه آنان با استفاده از شوک الکتریکی و کتک شدید در تمام قسمت های بدن و ریختن آب یخ بر روی زندانیان پرده برداشته است.

شکنجه زندانیان در مکانی پنهانی در حومه ابوظبی

در همین ارتباط جو استورک فعال دست اندرکار حقوق بشر گفت: دلایل محکمی وجود دارد که نشان می دهد بیرون از ابوظبی محلی وجود دارد که نیروهای امنیتی در آنجا زندانیان را شکنجه می کنند و این محل محرمانه باقی مانده است.

وی تاکید کرد که در پرتو اخبار متعدد و مستند در خصوص شکنجه زندانیان در امارات و نیز مخالفت مسئولان این کشور با هرگونه کمک قانونی به بازداشت شدگان، آمریکا، کانادا و لیبی باید به طور علنی آزادی شهروندان خود را خواستار شده و در خصوص اخبار نگران کننده در خصوص شکنجه زندانیان و سایر جنایات امارات علیه زندانیان تحقیق کامل بعمل آورند.

اما محمد العرادی یک تبعه 51 ساله لیبی که 23 سال به طور رسمی در امارات اقامت داشت، و این زندان ها را تجربه کرده است در خصوص جزییات شکنجه زندانیان به سازمان هیومن رایتس گفت: بازجویانی که لهجه اماراتی داشتند او را با شلنگ های پلاستیکی کتک می زدند.

به گفته وی در این زندان ها در تمام ساعات شبانه روز صدای فریاد و گریه زندانیان زیر شکنجه به گوش می رسید.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 405

به "شکنجه مخالفان در امارات و جولان آزادانه تکفیری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکنجه مخالفان در امارات و جولان آزادانه تکفیری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید