شرکت کره ای گرافن و تجهیزات گرافنی را به صنایع مختلف عرضه می نماید خبرنگاران

به گزارش مرد کوچک، یک شرکت نوپای کره ای با توسعه فرآیند فراوری گرافن و ساخت تجهیزات مربوطه میخواهد گرافن و تجهیزات ساخت گرافن را به صنایع مختلف عرضه کند.

شرکت کره ای گرافن و تجهیزات گرافنی را به صنایع مختلف عرضه می نماید خبرنگاران

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، گرافن به دلیل ویژگی های خارق العاده ای که دارد به عنوان ماده شگفت انگیز نامیده می گردد. این ماده یک رسانای گرما و الکتریسیته عالی بوده، الاستیک است و از آن به عنوان باریک ترین و قوی ترین ماده موجود یاد می گردد.

شرکت گرافن اسکوئر (Graphene Square) در کره جنوبی یکی از شرکت های پیشگام در کسب و کار مواد گرافنی است. این شرکت در سال 2012 به صورت اسپین آف توسط هونگ بیونگ هی، مدیر آزمایشگاه استاد شیمی در دانشگاه ملی سئول تاسیس شد. این شرکت روی فناوری گرافن تحقیق و تجهیزاتی را برای استفاده علمی و صنعتی فراهم می نماید.

این شرکت در حال آماده سازی برای عرضه اولیه سهام به منظور گسترش کسب و کار خود است. گرافن اسکوئر روی روش اختصاصی لایه نشانی شیمیایی از فاز بخار (CVD) کار می نماید، که برای فراوری انبوه گرافن استفاده می گردد. این روش براساس تحقیقات هونگ در زمینه سنتز گرافن با سطح وسیع در سال 2009 اجرا شده است. تحقیقات CVD وی اولین تحقیق در خصوص گرافن بوده و در مجلات برتر دانشگاهی، از جمله Nature منتشر شده است.

CVD روشی است که گرافن را روی یک بستر کاتالیزور مانند مس در دما های بالا با استفاده از گاز های کربن سنتز می نماید. هونگ می گوید: به زبان ساده، فناوری CVD ما می تواند ترکیبات مولکولی زیادی را روی گرافن سنتز شده از مس قرار دهد، سپس مس را با استفاده از یک قلم خارج و در آخر گرافن را از ترکیب مولکولی جدا می نماید.

گرافن اسکوئر با تلفیق فناوری CVD و روش رول به رول که توسط هونگ نیز طراحی شده است، در را برای فراوری انبوه گرافن باز کرد. این روش دقیقاً مانند چاپ روزنامه است، زیرا همه مراحل فراوری در یک خط فراوری واحد انجام می گردد؛ بنابراین، بهره وری به حداکثر می رسد.

به گفته مدیرعامل گرافن اسکوئر، تجهیزات و گرافن این شرکت توسط مراکز تحقیقاتی مختلف خریداری شده به طوری که به تازگی سه دستگاه به یکی از دانشگاه ها فروخته است.

گرافن اسکوئر تقریباً پتانسیل زیادی در صنعت استفاده از گرافن در دستگاه های الکترونیکی و وسایل نقلیه الکتریکی (EV) می بیند. طبق پیش بینی ها ارزش بازار جهانی گرافن با 65 درصد رشد تا سال 2025 به 53.5 میلیارد دلار می رسد.

در میان بخش های مختلف صنعت، شرکت گرافن اسکوئر در حال حاضر روی فراوری بخاری های شفاف برای وسایل نقلیه الکتریکی تمرکز دارد. بخاری گرافنی به فیلم شیشه جلوی پنجره خودرو متصل می گردد و گرما فراوری می نماید، در نتیجه از یخ زدگی جلوگیری می نماید.

سایر زمینه های تحقیقاتی این شرکت برای تجاری سازی شامل استفاده از گرافن در باتری های قابل شارژ برای افزایش ظرفیت و سرعت شارژ و جلیقه های ضدگلوله است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1537

به "شرکت کره ای گرافن و تجهیزات گرافنی را به صنایع مختلف عرضه می نماید خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت کره ای گرافن و تجهیزات گرافنی را به صنایع مختلف عرضه می نماید خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید