سفر دریایی به کیش ممنوع شد

به گزارش مرد کوچک، به گفته مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، تردد شناور های مسافری در بنادر غرب این استان و سفر های دریایی به مقصد کیش به علت شرایط نامساعد جوی تا صبح روز یکشنبه 28 اسفندماه جاری ممنوع است.

سفر دریایی به کیش ممنوع شد

به گزارش ایسنا، مرتضی سالاری - مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان - اظهار کرد: با توجه به هشدار های مکرر هواشناسی مبنی بر وزش باد نسبتا شدید غربی و مواج شدن دریا، تردد شناور ها از بنادر آفتاب و چارک به مقصد جزیره کیش متوقف شده و این محدودیت تا صبح روز یکشنبه 28 اسفندماه جاری ادامه دارد.

وی ادامه داد: مسافرانی که قصد تجربه سفر های دریایی از مسیر غرب به منطقه ها گردشگری از جمله جزیره کیش را دارند، قبل از اقدام به سفر با ارسال عدد 2 به سامانه پیامکی 50004001983692 از شرایط جوی دریایی و زمان حرکت شناور ها آگاه شوند.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با بیان اینکه تعطیلی بنادر مسافری در شرایط نامساعد جوی به علت ارتقا سطح ایمنی سفر و سلامت جان مسافران است، تاکید نمود: مسافران و گردشگران با اطلاع قبلی به وسیله سامانه پیامکی اعلام شده و برنامه ریزی از چگونگی شرایط دریایی منطقه اطلاع یافته و در صورت تعطیلی بنادر به هیچ عنوان از شناور های غیرمجازی که بدون استاندارد های لازم و ارتباط رادیویی با مراکز جست وجو و نجات هستند، استفاده ننمایند.

لزوم استفاده از جلیقه نجات و رعایت الزامات ایمنی در سفر دریایی

سالاری بر لزوم استفاده از جلیقه نجات و رعایت الزامات ایمنی در سفر دریایی تاکید و بیان نمود: در صورت ضرورت ایجاد هرگونه شرایط اضطرار در دریا، مسافران ضمن گوش فرادادن به توصیه فرماندهان شناور ها می توانند با تلفن 1550 تماس گرفته و شرایط پیش آمده را اعلام نمایند.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، طرح سفر های دریایی نوروز 1402 از 25 اسفندماه شروع شده و تا 15 فروردین ماه سال 1402 ادامه دارد. بعلاوه 21 فروند لندینگ کرافت با ظرفیت حمل 902 دستگاه خودرو و 10 فروند شناور مسافری با ظرفیت 1265 صندلی برای حمل و نقل مسافران نوروزی در بنادر غرب استان به مقصد جزیره کیش تدارک دیده شده است.

پیش از این نیز نادر پسنده - مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر - به ایسنا گفته بود که بندر لنگه در غرب استان هرمزگان از 25 اسفند با هوای نامساعد روبرو شده که باعث شده سفر های دریایی از چارک و بندر آفتاب به کیش متوقف گردد و پیش بینی هواشناسی این است که این توقف تا یکشنبه ادامه خواهد داشت؛ بنابراین مردم تا پیش از صبح دوشنبه این بنادر را برای حرکت به سمت کیش انتخاب ننمایند، زیرا آن مسیر منجر به ترافیک خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 27 اسفند 1401 بروزرسانی: 27 اسفند 1401 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 2198

به "سفر دریایی به کیش ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر دریایی به کیش ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید