سفر به مثلث طلایی تایلند

به گزارش مرد کوچک، یکی از راحت ترین کشورها برای سفر ایرانیان، کشور تایلند است. نه تنها می توانید به راحتی در هر یک از شهرهای بزرگ و مهم آن، هتل رزرو کنید؛ بلکه می توانید بلیط هواپیما تایلند را هم خریداری کنید. هر چند که برای و سفر به مثلث زردگون می توانید پروگرام توری طولانی با بازدید از دیگر شهرهای این کشور مانند پوکت داشته باشید اما کامل بلوز رکابی شهر، بانکوک خواهد بود. چرا که شما باید خود را به ناحیه شمالی تایلند برسانید. در ادامه در مطلب سفر به مثلث طلایی تور تایلند بیشتر صحبت می کنیم.

سفر به مثلث طلایی تایلند

به دلیل مقام قرار گیری شهر بانکوک، بهترین شهر برای دسترسی به شهرهای چیانگ مای و چیانگ رای در شمال و در نهایت مثلث طلایی است. برای رفتن به چیانگ رای چند روش وجود دارد. می توانید از بانکوک مستقیم به چیانگ رای بلیط هواپیما داخلی تایلند را بگیرید یا اینکه از راه ملکوتی آبی رنگ و ارضی و با مردودشدن عبور از چیانگ مای خود را به این شهر برسانید.

بیشتر مسافرانی که سفر به مثلث طلایی را دنبال می نمایند، در تورهای شهر چیانگ رای ثبت نام کرده اند. باز امکان کرایه اتومبیل با راننده هم خواهید داشت تا شما را به این منطقه برساند.

نحوه دسترسی به مثلث طلایی

اگر بخواهید با وسایل نقلیه عمومی سفر به مثلث طلایی را انجام دهید، بیشتر زمان خواهد برد و شاید برای هر گردشگری کار استراحت نباشد. ابتدا باید اتوبوسی از چیانگ رای به سمت مائه سای (Mae Sai) را که 90 دقیقه طول می کشد سوار شوید. سپس از آنجا، باید سوار جهاز نقلیه محلی، وانت هایی به نام به نام سانگتائو آبی رنگ شوید و جهت 45 دقیقه ای را به سمت مثلث طلایی طی کنید. اگر می خواهید با وسایل نقلیه عمومی این جهت را طی نمایید حتما از مردم محلی جدول زمانی حرکت مسافر(خودرو ها را بپرسید تا از آن ها جا نمانید.

پایان باید به سمت شمال شرقی چیانگ رای حرکت کنید. یکی از خوبی های این منطقه خرید تور سفر به مثلث طلایی یا کرابه موتورسیکلت و به گوشه نشینی گشتن در این سامان است. بسته به شرایطی که دارید یکی از این جهتها را برای سفر انتخاب کنید. تمام تورها خود را به ناحیت و شهر کوچکی به نام چیانگ سائن (Chiang Saen) می رسانند که در کنار رود و مثلث طلایی قرار گرفته است. هر چند که در گذشته این شهر و مثلث طلایی به دلایل دیگری شناخته شده بود اما هم عصر امروزین آن را تبدیل به یکی از مناطق توریستی دنیا کرده اند.

در نتیجه هم اکنون در اینجا، با روستاها و مناطقی صلح جو و آرام، قبیله های عجیب و غریب اما مدعو نواز با صنایع دستی و بازارهای متنوعشان و حتی طبیعت و بناهایی افسانه ای قبل فراپیش خواهید بود.

به مثلث طلایی در این کشور نام دیگری گذاشته شده است. مردم قبیله ها و روستاهای این منطقه، به آن سوپ رواک (Sop Ruak) می گویند. از نظر جغرافیایی مرز بین 3 کشور لائوس، برمه و تایلند توسطیک رودخانه به نام مکونگ (the Mekong river) مرزبندی شده و از یکدیگر جدا شده است. همچنین مرز بین تایلند و برمه را نهر دیگری به نام رواک (the Ruak river) تشکیل داده که در نهایت به رودخانه مکونگ می پیوندد. مردم نواحی نزدیک به مرزها، هنوز به صلح در میان مرزها رفت و آمد دارند. همین مرزبندی رودخانه ای برای گردشگران و دنیاگردان تبدیل به یکی از مکان ها نقطه ها توریستی دنیا شده است.

قایق ها در سفر به مثلث طلایی

این منطقه توریستی به خاطر عریکه بی نظیر و مناظر پانورامیک و زیبایی که دارد، شناخته شده است. اگر خود را به ناحیه تعیین شده بر بالای کوه ها برسانید، از آنجا می توانید به اطمینان مرز بین 3 کشور را تماشا کنید. رودخانه مکونگ و تپه های سرسبز و پر درخت دوروبر با روستاهای کوچک و بناهای مذهبی که بالای هر تپه ای دارند هم قابل مشاهده خواهند بود.

در کل به شما پیشنهاد می دهیم که به همراه تور لیدر به این محدوده بروید تا توضیحات بیشتری از شهرک به شما بدهد. در غیر این صورت سعی کنید که با ارتباط قرص کردن با مردم محلی که جهت بالا رفتن از کوه را طی می نمایند، اطلاعاتی کسب کنید و این مناطق را در دوردست بیابید.

در شهر چیانگ سائن جاذبه های دیدنی دیگری همتا انباز بنای مذهبی با مجسمه ای طلایی و موزه ای از این منطقه که یکی از شاه راه های تجارت غیرقانونی بوده است، خواهید دید.

موزه اوپیوم

برای بازدید از موزه، باید به نزدیکی هتلی به نام هتل آنانتارا مثلث زرین فام بروید که کمی از رودخانه فاصله دارد. برای اقامت شبانگاه این هتل یکی از بهترین هتل های منطقه است. این موزه هر روز هفته به جز دوشنبه ها از ساعت 08:30 صبح تا ساعت 04:30 بعد از ظهر برای تجسس گردشگران باز است. ورودی موزه حدود 200 بات خواهد بود و عکاسی از درون موزه ناروا است.

قایق سواری بین 3 کشور

در سفر به مثلث طلایی می توانید برای کروز روی رودخانه سوار قایق های مردمان محلی شوید. سپس به وسیله رودخانه به دو کشور دیگر سفر کرده و همان از جنگل ها و چشم اندازها اطراف دیدن کنید.

پارک مثلث طلایی

در سمت تایلندی رودخانه و در نقطه ای که مرز بین 3 کشور دیده می گردد، پارک مثلث طلایی قرار غمگین است. در دروازه ورودی به این پارک با قالب هایی از فیل استقبال خواهید شد. به دقت به اطراف خود در بالای پارک نگاه کنید. تندیسه های بزرگ دیگری را پیدا خواهید نمود.

منبع: ای تایلند
انتشار: 9 تیر 1398 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 169

به "سفر به مثلث طلایی تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به مثلث طلایی تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید