سفر به جزیره شگفت انگیز موزه ها، تصاویر

به گزارش مرد کوچک، جزیره موزه نام منطقه ای در شهر برلین است که 5 موزه پرگامون، آلتس یا موزه قدیمی، موزه نو، گالری ملی قدیمی و موزه بوده را دربرگرفته است.

سفر به جزیره شگفت انگیز موزه ها، تصاویر

موزه آلتس بین سال های 1823 و 1830 میلادی در سبک نئوکلاسیک ساخته شد؛ سبک معماری نئوکلاسیک حدوداً از نیمه دوم قرن هجدهم تا نیمه دوم قرن نوزدهم میلادی در اروپا رواج داشت. در این سبک معماری برای هر کدام از قسمت های مختلف بنا شخصیت جداگانه ای در نظر گرفته می گردد.

موزه آلتس تا سال 1845 با نام موزه سلطنتی شناخته می شد و در سال 1999 به همراه سایر بخش های جزیره موزه در لیست میراث دنیای یونسکو ثبت شد.

موزه تازه در شمال موزه آلتس یا موزه قدیمی قرار گرفته و ساختمان این موزه در بین سال های 1843 و 1855 ساخته شده است.

درب های موزه تازه در شروع جنگ دنیای دوم بسته شد و در طول بمباران برلین آسیب دید. این موزه در اکتبر 2009 بازسازی شد و سپس جایزه اتحادیه اروپا برای معماری معاصر دریافت کرد.

بازدیدکنندگان موزه تازه می توانند مجموعه های تاریخی مصر و پیش از تاریخ را در بخشی از این موزه ببینند.

موزه بوده یکی دیگر از موزه های جزیره موزه است. ساختمان این موزه در سال 1904 تکمیل شد و نام این موزه در سال 1956 به افتخار نخستین موزه دار آن، ویلهلم فون بوده، تغییر کرد.

هم اکنون موزه بوده کلکسیون هایی از هنر بیزانسی، تندیس گری، سکه ها و مدال ها را در معرض دید عموم قرار می دهد.

یکی دیگر از موزه های جزیره موزه با نام موزه پرگامون شناخته می گردد که ساختمان این موزه در طول بیست سال یعنی در بین سال های 1910 تا 1930 ساخته شد.

موزه پرگامون که مکان مناسبی برای نگهداری از مجموعه های نفیسی از آثار هنری مربوط به دوره یونان باستان تا منطقه جنوب غربی و مرکز آسیای میانه است، یکی از غنی ترین موزه های دنیا به شمار میرود.

از آثار دیگری که در موزه پرگامون در معرض دید عموم قرار می گیرند می توان به آثاری از عصر هلنیسم (از قرن سوم قبل از میلاد تا اول میلادی)، مصر باستان، آشوریان، بابل و ایران باستان اشاره نمود. مجموعه آثار دوره تاریخی هنر اسلامی در بخش ویژه ای از موزه پرگامون به نمایش گذاشته شده اند.

بازدیدکنندگان موزه پرگامون می توانند مجموعه منحصر به فردی از آثار حفاری شده در منطقه تیسفون و طاق کسری را در این موزه ببینند. از آثار تاریخی و ارزشمند دیگری که در موزه پرگامون از آن ها نگهداری می گردد می توان به محراب پرگامون، دروازه ایشتار، دروازه بازار ملط، اتاق حلب و تندیس های رومی اشاره نمود.

منبع: گردشبان
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1733

به "سفر به جزیره شگفت انگیز موزه ها، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به جزیره شگفت انگیز موزه ها، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید