سردرگمی مسافران ایرانی در کشور های مختلف

به گزارش مرد کوچک، بعضی مسافرانی که در ایام نوروز یا پیش از آن به کشور های مختلف سفر نموده اند با محدودیت و ممنوعیت های جدید کرونایی در کشور نمی توانند به ایران بازگردند و بعضا در خیابان های ترکیه، انگلستان و دیگر کشور ها بلاتکلیف هستند که به گفته مسئولان سازمان هواپیمایی، می توان راهکاری شبیه دیگر کشور ها برای بازگشت آن ها اندیشید.

سردرگمی مسافران ایرانی در کشور های مختلف

به گزارش ایسنا، در هفته انتهای سال گذشته و ایام نوروز مسافران زیادی مقاصد خارجی را برای سفر نوروزی شان انتخاب کردند، اما پس از گذشت یک هفته از 1400 پروتکل ها تغییر کرد و حالا بعضی از مسافران ایرانی با وجود به انتها رسیدن تعطیلات نوروزی نمی توانند به کشورشان بازگردند و صدای اعتراض آن ها بلند شده است.

بعضی از آن ها در شبکه های مجازی مانند اینستاگرام تصاویر و کلیپ هایی از خودشان منتشر نموده اند که نشان می دهد در خیابان های کشور های مختلف منتظر هستند تا تکلیف شان برای بازگشت به ایران معین گردد. این در حالی است که بسیاری از کشور ها در این ایام با وجود شیوع ویروس کرونا در دنیا و گسترش آن با کرونا های جهش یافته مختلف، راه چاره هایی برای بازگشت ایمن هموطنان شان در نظر گرفته اند. به عنوان مثال مسافران در صورت ورود به کشورشان با وجود در اختیار داشتن تست PCR با نتیجه منفی باز هم باید با هزینه خودشان تست مجدد در مبادی ورودی کشور بدهند و تا معین شدن نتیجه قرنطینه شوند.

به همین دلیل تورج دهقان زنگنه -رییس سازمان هواپیمایی کشوری- گفت: اگر به صفحه اینستاگرام سازمان هواپیمایی کشوری یا بعضی از مسئولان این سازمان مراجعه کنید، متوجه می شوید که مردم تا چه حد نسبت به این تصمیمات انتقاد می نمایند و حتی به ما توهین می نمایند در حالی که به ما ربطی ندارد، بعضی از شهروندان ایرانی در کشور هایی مانند انگلستان و ترکیه در خیابان های لندن و استانبول می خوابند و پولی ندارند، اما نمی توانند به ایران که کشورشان است، باز گردند. در این زمینه باید نسبت به شهروندان خودمان و هموطنانمان احساس مسئولیت کنیم و نمی توانیم به دلیل شیوع ویروس کرونا آن ها را همانجا رها کنیم.

وی افزود: یکی از کار هایی که می توان در این زمینه انجام داد این است که همه آن ها را موظف کنیم که در کشور مبداء خود تست کرونا بدهند و در ایران نیز از آن ها تست PCR گرفته گردد و تا زمانی که نتیجه این تست معین می گردد آن ها را در هتلی معین قرنطینه کنیم که هزینه آن را هم خودشان پرداخت نمایند، اما نباید هم وطنان خودمان را به حال خودشان در کشور های مختلف رها کنیم که در خیابان ها بخوابند.

دهقان زنگنه افزود: من زمانی که اعتراضات و انتقاد های زیاد مردم را که در انگلستان مانده بودند و هیچ کاری از آن ها بر نمی آمد، تصمیم گرفتم که هر کاری می توانم انجام دهم و در این راستا با هزاران التماس و خواهش توانستم یک مجوز پرواز فوق العاده به لندن برای بازگرداندن این مسافران دریافت کنم. به نظر من در چنین شرایط و برهه حساسی باید عملیاتی و سریعتر عمل کنیم و تصمیمات و مصوبات ابلاغی نیز باید به موقع اعلام گردد من از همه مسئولان و متولیان خواهش می کنم که هر کاری که می توانند انجام دهند تا هموطنانمان بتوانند به کشورشان باز گردند.

وی تاکید نمود: می توان مسافرانی که هنوز جواب تست PCR شان معین نشده تا اعلام نتیجه و آن هایی که جواب تست شان مثبت شده را با هزینه خودشان به مدت 14 روز در هتل های معین قرنطینه کرد یا اگر در منزل خودشان قرنطینه می شوند، می توان به وسیله تلفن آن ها را کنترل کرد چرا که ایران کشور عقب افتاده ای نیست و کاملاً زیرساخت های آن در کشور وجود دارد، اما اینکه گفته می گردد وزارت راه یا سازمان هواپیمایی کشوری باید قرنطینه را انجام دهد، به هیچ وجه درست نیست.

با توجه به اظهارات اخیر محمد اسلامی -وزیر راه و شهرسازی- مبنی بر ادامه ممنوعیت تردد به 39 کشور از جمله انگلستان، باید دید پروتکل های بهداشتی برای سفر های خارجی تغییر می نماید یا آنکه تدابیری برای بازگشت این مسافران اندیشیده می گردد تا مسافران ایرانی که در کشور های مختلف بلاتکلیف مانده اند بتوانند با قوانین و پروتکل های بهداشتی جدید به ایران بازگردند؟

منبع: فرارو
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1561

به "سردرگمی مسافران ایرانی در کشور های مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردرگمی مسافران ایرانی در کشور های مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید