زلنسکی: از عقب نشینی نظامیان روسیه از مرز اوکراین استقبال می کنیم

به گزارش مرد کوچک، رئیس جمهور اوکراین از تصمیم روسیه برای بازگرداندن بخشی از نظامیان خود از مرزهای مشترک با این کشور استقبال کرد.

زلنسکی: از عقب نشینی نظامیان روسیه از مرز اوکراین استقبال می کنیم

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش ، ولودیمیر زلنسکی با انتشار پیامی در توییتر خود به تصمیم روسیه مبنی بر بازگرداندن بخشی از نظامیان خود از مرزهای مشترک با اوکراین واکنش نشان داد.

رئیس جمهور اوکراین نوشت: ما از هر اقدامی برای کاهش حضور نظامی در مرزهایمان و کاهش تنش در دونباس استقبال می کنیم.

وی گفت: از تصمیم روسیه برای عقب نشینی نظامیان استقبال می کنیم و این اقدام موجب کاهش تنش ها می گردد.

مسکو روز پنجشنبه گفت با سرانجام تمرینات نظامی در منطقه، روسیه نیرو های خود را از مرز های این کشور با اوکراین خارج می نماید.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به دنبال یک آنالیز غافلگیرانه و با برگزاری یک تمرین آمادگی رزمی نظامی، سرانجام تمرینات نظامی در منطقه را اعلام و به نیرو های روسی دستور بازگشت به مکان های مستقر دائمی خود را داد.

او گفت: اهداف آنالیز های غافلگیرانه و تمرین های نظامی ما کاملا محقق شده است. نیرو های ما توانایی ارائه دفاعی مطمئن از کشور را به نمایش گذاشتند. به همین دلیل، من تصمیم گرفتم که فعالیت های بازرسی در مناطق نظامی جنوب و غرب را به سرانجام برسانم.

در هفته های اخیر، روسیه نیرو های آماده جنگ را در نزدیکی مرز اوکراین جمع نموده که به گفته ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو بزرگترین تجمع نیرو های روسی از زمان الحاق کریمه در سال 2014 به روسیه است.

اوکراین روسیه را به ایجاد تنش متهم می نماید، در حالی که مسکو می گوید این اقدامات در واکنش به اقدامات تحریک آمیز کی یف است.

ارتش روسیه، صبح امروز پنجشنبه (22 آوریل) تمرین های نظامی گسترده ای را با ده ها کشتی نیروی دریایی، صدها هواپیمای جنگی و چند هزار نیروی نظامی در کریمه برگزار کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: miniman.ir شناسه مطلب: 1579

به "زلنسکی: از عقب نشینی نظامیان روسیه از مرز اوکراین استقبال می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلنسکی: از عقب نشینی نظامیان روسیه از مرز اوکراین استقبال می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید